{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.509 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
23. aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

hyggebåd til trolling/fiskeri {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har længe haft et ønske om at købe en lille båd til at fiske fra, har kigget på en styrepultsbåd feks. terhi 415 med motor og trailer, men jeg er blevet i tvivl om jeg skal købe en hvor der er mere læ i, er jeg helt skævt på den eller er en terhi 415 fint til mit behov ?

mvh Thomas.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hyggebåd til trolling/fiskeri
  • #1   28. aug 2012 en terhi er helt perfekt har selv haft min egen i 3 år og har intet dårligt at sige om den.
    sælger den kun fordi vi tit gerne vil 4 afsted og så er den for lille.

    Har også haft kabinebåd. det gode ved sådan en er selvfølgelig er man kan gå i læ, men hvis man næsten kun fisker om sommeren så vil jeg personligt heller have mere plads at stå på i stedet for at halvdelen at både er kabine.
    så med mindre du fisker meget om vinteren så er det ikke nødvendigt med en kabinebåd.

    En styrepuldtbåd er også nemmere at køre rundt med på trailer. da man kan nøjes med en noget mindre end hvis man har en kabinebåd.
    og derved er den også noget mere handy at sætte i / tage op af vandet

    et andet + ved en styrepultbåd er at mange af dem også kan trække "legetøj" så hvis man også er til den slags har man også muligheden for det.

    håber det kan hjælpe dig lidt i jagten på båd


    vh jimmi


  • #2   28. aug 2012 ville nok vælge en kabinebåd hvis den skal bruges til trolling/fiskeri hele året da det er dejligt med noget læ på lidt koldere dage.
    + den kan bruges til små overnatninger også hvis man skulle få lyst til det.

    der er vel en grund til at de fleste trolling fiskere bruger kabine både.

    P.S. en kabine båd er jo ikk = en langsom båd smiley


  • #4   29. aug 2012 Hej Thomas.
    Du skal gøre op med dig selv hvad dine behov er. hvis du drømmer om at tage til Møn, Bornholm og Vänern for at trolle laks, så glem Tehrien, så skal du over i noget hardtop- eller kabinebåd.
    Hvis du derimod blot skal dørge lidt på fjorden så er en 4-4,5m åben jolle rigeligt.
    Desto større båd du anskaffer dig, desto mere omstændeligt bliver søsætningen og desto mere kræver det af rampeforholdene.

    Du kunne overveje en Campion 492 Explorer, det er en røvfed og meget stabil (men også tung) centerpultbåd.

    Hvis du vælger en åben båd, så skal du helt sikkert anskaffe dig en god og varm flydedragt/uldundertøj og en stor pelshue til at holde dig varm, der er ikke noget der kan ødelægge en god fisketur som en forfrossen kaptajn ;o) Beklædningen forlænger din fiskesæson.

    Et alternativ til Tehrien, kunne være en Kegnæs 470 uden hardtop. Hvis du skal have en hardtop til båden, så vælg den korte model, det giver meget mere fiskeplads end ved at vælge den store.

    Frank


Kommentér på:
hyggebåd til trolling/fiskeri

Annonce