{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Joakim B
Joakim B
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Cruser med lille dieselmotor {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg og min familie tænker på at købe en båd til næste års ferie.
Båden skal kunne rumme 2 voksne og 3 børn, der skal være wc og et "køkken".
Jeg ville gerne op og kunne sejle lidt over 15 knob i matc eller hvad det nu hedder.
Problemet er det økonomiske i bådkøbet og det at hælde store mængder brændstof på!
Derfor kom min tanke at købe en benzin slugende cruser med flere hundrede heste på èn motor, og bygge den om til en mindre diesel (ca. 50-80hk)
Jeg har ikke behov for at kunne nå fyn rundt på en halv formiddag eller gå og fortælle andre hvor stor motor jeg har i min båd, mit behov er en båd med en god kabine og plads til familien og måske et par mere hvis vi bare skal på en lille tur, og at jeg har råd til at fodre den uden at skulle bekymmere mig om hvor dyrt det bliver- ved dog godt at det ikke er gratis!

MEN er dette muligt?? eller er det bare en tosset tanke fra en uerfaren bonderøv?

MVH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cruser med lille dieselmotor
  • #1   1. sep 2012 hvis den tanke kunne lade sig gøre tror jeg der var adskillige bådværfter der lavede netop sådan en model i deres program.

Den kombination af fart og økonomi findes ikke.

• #2   1. sep 2012 Alt kan jo lade sig gøre hvis hænderne er skruet rigtigt på smiley men i stedet for at skule bruge en masse tid og penge på at skulle bygge om til diesel hvorfor så ikke bare købe en båd med dieselmotor fra start af ? der er da masse tilsalg med dieselmotor.

nu skriver du ikke hvad priskalsse vi er i men her er da 2 og der er mange flere tilsalg

http://www.dba.dk/tresfjord-motorbaad-aarg/id-84201791/

http://www.dba.dk/myra-motorbaad-aarg-1978-25/id-84545968/

der er også billigere både af den type så det er jo alt efter hvad budgetet lyder på og hvilken stand den skal være i

• #3   1. sep 2012 hvis du vil sejle 15 knob i en båd af den størelse som jeg tror du tænker på, så begynder det at kræve lidt mere motor.
    kan du derimod "nøjes" med 7-8 knob er der et hav af både tilsalg der har hvad du ønsker af komfort, kig efter deplacement både på 21-25 fod, typisk med indenbords diesel motor på 15-30 hk.
    en båd af den type bruger kun et par liter i timen.
    og mht. til sejlads rundt om fyn, der kun 140nm rundt, dvs 20 timer med 7 knob, så på en god weekend kan det sagtens lade sig gøre.. smiley

mvh

• Joakim B
    Joakim B Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #4   2. sep 2012 Ja og jow, men det er bare de der 7-8 knob der gør at jeg ikke føler at jeg flytter mig.
    Men det kan godt være at jeg er i gang med en umulig opgave!

• #5   2. sep 2012 køb iantos vrag og smid en golf motor i .. så har du en cruiser som er billig i indkøb og billig i drift. men 15knop og brændstof økonomi...glem det

Kommentér på:
Cruser med lille dieselmotor

Annonce