Cruser med lille dieselmotor {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg og min familie tænker på at købe en båd til næste års ferie.
Båden skal kunne rumme 2 voksne og 3 børn, der skal være wc og et "køkken".
Jeg ville gerne op og kunne sejle lidt over 15 knob i matc eller hvad det nu hedder.
Problemet er det økonomiske i bådkøbet og det at hælde store mængder brændstof på!
Derfor kom min tanke at købe en benzin slugende cruser med flere hundrede heste på èn motor, og bygge den om til en mindre diesel (ca. 50-80hk)
Jeg har ikke behov for at kunne nå fyn rundt på en halv formiddag eller gå og fortælle andre hvor stor motor jeg har i min båd, mit behov er en båd med en god kabine og plads til familien og måske et par mere hvis vi bare skal på en lille tur, og at jeg har råd til at fodre den uden at skulle bekymmere mig om hvor dyrt det bliver- ved dog godt at det ikke er gratis!
MEN er dette muligt?? eller er det bare en tosset tanke fra en uerfaren bonderøv?
MVH
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 759
Den kombination af fart og økonomi findes ikke.
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 60 Svar: 188
nu skriver du ikke hvad priskalsse vi er i men her er da 2 og der er mange flere tilsalg
http://www.dba.dk/tresfjord-motorbaad-aarg/id-84201791/
http://www.dba.dk/myra-motorbaad-aarg-1978-25/id-84545968/
der er også billigere både af den type så det er jo alt efter hvad budgetet lyder på og hvilken stand den skal være i
okt 2007
Følger: 1 Både: 3 Emner: 8 Svar: 117
kan du derimod "nøjes" med 7-8 knob er der et hav af både tilsalg der har hvad du ønsker af komfort, kig efter deplacement både på 21-25 fod, typisk med indenbords diesel motor på 15-30 hk.
en båd af den type bruger kun et par liter i timen.
og mht. til sejlads rundt om fyn, der kun 140nm rundt, dvs 20 timer med 7 knob, så på en god weekend kan det sagtens lade sig gøre..
mvh
aug 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
Men det kan godt være at jeg er i gang med en umulig opgave!
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
Cruser med lille dieselmotor