1.226 visninger
|
Oprettet:
tuning af både {{forumTopicSubject}}
hej hvem ved hvor man kan få tunet sin motor lidt kan en enlig det jeg har en mercousir 5.4 l v8
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 15
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Hvad er det for en motor?
Du mener sikkert en Mercruiser 5.7 L V8.
Hvis du ikke selv kan gøre noget, så er der ikke ret meget at gøre, ud over at kyle en større, eller nyere(medmindre den er ny) kværn i båden. Der er stort set ingen marineforhandlere som tuner motorer af den slags. Dog kan du få den trimmet ved en amerikanerbils-ekspert, da det jo er samme motor som ligger i en Corvette. Dog vil jeg ikke anbefale dette, medmindre det er et firma som skilter med at de også har forstand på marinemotorer.
Hvis du selv kan skrue på maskinen, er Holley leveringsdygtig i forskellige indsprøjtningskit, også til marine. Er der allerede indsprøjtning på den, kan det opgraderes med større dyser og programmerbar styreboks. Hvis det ikke er nok, kan du oven i det, få et kompressorkit til at skrue på motoren, søg under "supercharger" på google. Turbo er stort set aldrig brugt på benzin V8.
Hvis du vil tune din motor skal den være sund og rask, især hvis der skal kompressor på.
Hvis du selv vil sætte dig ind i hvad du skal bruge, er det blot at bestille delene hjem fra USA og gå i gang.
Vil du have andre til at gøre det, tror jeg at det kan blive dyrt, og langtrukket.
maj 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 25
maj 2006
maj 2006
tuning af både