{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.032 visninger | Oprettet:

Sea Ray mareridt {{forumTopicSubject}}

Her er en ganske god omend lang video der viser hvordan man installere komplet ny dørk , forstærkninger, transum mm ...

Klippet handler om en Sea Ray som er forbavsende dårlig lavet fra fabrikken og hvordan det ender med en komplet renovation af det indvendige.

En god video for dem der tør åbne deres dørk og kigge ned under.

Der er 79 klip som afspilles automatisk efter hinanden så man kan følge det hele.

Masser af tips og tricks godt demonstreret.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL02C318B574CD948D&feature=plcp

Det giver lidt stof til eftertanke når man skal ud og købe ældre båd som er "meget velholdt"


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sea Ray mareridt
  • #1   22. okt 2012 Jeg har haft lavet sådan en renovering sammen med en kammerat i en SeaRay. Det var chokerende at se hvor ringe en kvalitet det var.

    Det var tydeligt at den modal han havde var bygget til sol og sommer og ikke et fugtigt/vådt klima som vores.


  • #2   22. okt 2012 Kæft så negativ han er og høre på! Ved godt hans bådkøb måske er med til at bringe hans stemning lidt ned, men er rimelig sikker på de fleste ældre både har råddent træ under glassen... Men fedt han har optget så meget så man virkelig kan se hvad det handler om smiley

  • #3   22. okt 2012 Ja det undre os mig lidt med den ringe kvalitet når man tænker på Sea Ray ligger i den dyre ende prismæssigt... Men mon egentlig ik det går igen på mange bådmærker. Folk vil jo ikke betale noget for noget så omkostningerne skal holdes nede så salsgprisen blir gunstig. Bådene er bare ikke bygget til at holde i mange år. Glasfiberen forgår ikke men resten gør i sådan et miljø.

    Men fandt selv mange nyttige tips i de klip og så er der til underholdning det meste af en regnvejrsdag.


  • #4   22. okt 2012 Vi er glade for vores Sea Ray, og personligt synes jeg (naturligvis - ellers havde vi ikke købt den smiley ) at kvaliteten er noget over f.eks. Glastron og Chapparal.

    Når det er sagt, så er ingenting bedre end den pleje og vedligeholdelse det har fået over årene. Ingen kan se, om den Sea Ray har været fyldt en halv sommer med 200 L vand i.


  • #5   22. okt 2012 MB nu gør pleje og vedligehold jo ikke noget over for fabrikssjusk smiley

  • #6   22. okt 2012 shit det er hjernedødt, han har satme brugt mange timer på den båd.... det havde jo været billigere at købe en ny....

  • #7   22. okt 2012 Kristian ja men så fik han jo med stor sandsynlighed bare et nyt Sea Ray projekt.. De fleste både med lidt år på bagen er vel i den stand smiley Nu ved han hvad han har og det er lavet til at holde.

  • #8   22. okt 2012 Taro: Du skriver at hans båd (færdig lavet) er i BEDRE stand end en ny? Måske man helt skulle droppe det skodmærke til Sea Ray så.. og finde en 12fod Limbo jolle istedet.

  • #9   22. okt 2012 Michael hvis det er det man vil.. Så er renovationen os mindre når det kun er en jolle.

  • #10   23. okt 2012 lang video, men rigtig mange brugbare råd.Jeg er rat sikker på at 80% af alle danske både som er 15 år gamle har liggende problemer, måske ikke helt så slemt som hans

  • #11   23. okt 2012 Kenneth ja desværre er det jo nok så højt oppe i % ... Det værste er nok at en stor del ikke er klar over de sejler i en skude der er i så dårlig stand eller at mange nok bare ignorere det. Det giver ihvertfald stof til eftertanke når man køber båd.

  • #12   23. okt 2012 der er en grund til at man er gået væk fra at bruge træ i bådkonstruktioner.... træet i min global var heller ikke noget værd... synes faktisk ikke det er så vildt igen...det er jo ikke selve det yderste skrog der er noget galt med(eller kan godt se at transompladen eller hvad de kalder den heller ikke er god med det er ikke første gang man hører folk lave ny hæk på båden), der findes garanteret mange både der ikke er ret godt velholdt der ser ligesådan ud..

  • #13   23. okt 2012 steffen der er jo ikke noget der støtter mod yderskroget når skum mv slipper det.. Dørken er jo somregel også en del af forstærkningen der afstiver båden og når den rådner og bliver blød stiver den ikke mere. Svare vel lidt til alle de bærende dele på en bil er pilrådne

  • #14   23. okt 2012 Er det pt ikke kun et bådmærke som er gået helt væk fra træ i konstruktionen

  • #15   23. okt 2012 Kenneth hvilket mærke er det?

  • #16   23. okt 2012 Jeg læste om det her inde et sted. Jeg mener at det var chaperrel, men jeg er ikke sikke.
    Mener at det var under et emne med bådkøb


  • #17   23. okt 2012 Okay har jeg slet ikke læst. Men hvad mon de så vil bruge som erstatning

  • #18   23. okt 2012 Har hørt om nogen der bruger skumplast, og nylon, pisse dyrt men det rådner aldrig.
    de nævnte stingers, kunne vel erstattet med fiberprofiler? som støbes fast i bund, men båden bliver måske for "stiv" så ? er nok en god grund til at man ikke gør det.


  • #19   26. okt 2012 taro...jeg skrev heller ikke at det ikke var vigtigt at få det udbedret, skrev bare at det ikke er første gang man ser en båd hvor træet er rådnet væk...

  • #20   26. okt 2012 Nogen der ved hvor man får den vinkel tingest til at sætte på boremaskinen han bruger da han bore huller i agterspejlet ?

  • #23   26. okt 2012 Jens yes det ser umiddelbart ud til at være sådan en... Men den kan vel næsten ikke hedde noget så simpelt. Der må være nogen flere at vælge imellem hvis man søger på det rigtige ord

  • #25   27. okt 2012 Super.. Der er lidt at Google videre på. Tak ska du ha.

Kommentér på:
Sea Ray mareridt

Annonce