{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling holdbarhed
  • #1   15. apr 2019 Sådan på slup tror jeg godt bundmaling kan holde sig 2-3 år.
    Ved at spray maling kan holde sig ca. 5 år.
    Det vigtigste er at det ikke får frost.

    Den "nye" bundmaling jeg har købt i år er stemplet med 10-17 dvs. oktober 2017

    Vedr. polyester og epoxy siger man at det kan holde sig 1 år fra produktions dato.


  • #2   15. apr 2019 Der har jo været nogle dage med frost. Mit skur er ikke isoleret.
    Der står bare der skal opbevares køligt. Kan ikke finde nogle steder der står malingen ikke må få frost.
    Tænker der kun er vandbasseret maling der ikke tåler frost. Sådan en gang bundmaling bør vel ikke tage skade.


  • #3   15. apr 2019 Jeg mener at al maling ikke kan tåle frost.
    I følge f.eks. Hempels mille xtra står der opbevarings temperatur mellem 5 og 35 grader,
    samt holdbarhed : 5 år. ved 25 grader.

    Men prøv at rør malingen op og se om den ser fin ud, hvis det ligner havregrød er den nok ikke så god.


  • #5   15. apr 2019 Ja det gider jeg jo ikke.
    Hm ved ikke lige....måske skulle jeg bare købe noget nyt. det er bare lidt spild, der burde være nok til hele båden i den rest jeg har.
    Det er Jontun selvpolerende. Den ser fin ud, men har helt sikkert fået frost.


  • #6   16. apr 2019 Tror sagtens du kan bruge din Jontun bundmaling, hvis det er komplet hat og briller ved du det til næste gang at malingen ikke må få frost.
    Jeg opbevarer altid min maling inden døre, hvis man ikke har mulighed for det kan man evt. også bare købe malingen lidt før båden skal i vandet.
    Jeg ved at min båd tager 2,5 liter så jeg kan købe en ny bøtte hvert år.
    Hvis man holder lidt øje er der jævnligt tilbud på bundmaling hist og pist.

    Hvis man er på budget kan man også bruge Biltemas bundmaling som skulle være helt ok i følge hvad jeg har hørt.


    profilbillede
  • #7   16. apr 2019 Havde faktisk Biltemas maling på før. Syntes der var mindre slam og skaller på med den.
    Den nye Jontun kan du male 9 måneder før båden komme i bandet. så tror jeg holder mig til det, så kan jeg male igen til efteråret.

    Det er ikke så meget det økonomiske, men syntes det er spild at smide en halv spand mailing ud, hvis den er okay.


  • #8   16. apr 2019 INFO:
    Ringede til Jotun.
    Frost har ingen betydning for bundmaling, så længe den kan røres op og ellers opføre sig normalt når den smøres på.


  • #9   16. apr 2019 Super 😁 rart at vide.

Kommentér på:
Bundmaling holdbarhed

Annonce