2.539 visninger
|
Oprettet:
Hva kan den holde til af motor? {{forumTopicSubject}}
Hey...jeg har en 14 fods båd, lidt en speedbådsagtig en men som åben jolle...jeg har en suzuku 4 hk motor på den og det kan den godt holde til med fuld gas..men da jeg godt kunne tænke mig flere hestekræfter på den omkring de 8 det er nok...så tænker jeg lidt om båden kan holde til det....hvis jeg tar fat i motoren så kan jeg godt vride hækken lidt, men jeg ved ikk hvor presset ligger fra motoren ved fuld gas...kan man evt forstærke det på en go måde?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 109 Svar: 145
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 10 Svar: 116
Nu ved jeg heller ikke hvordan den ser ud båden, men det jeg ville gøre er at tag nogen mål og så ned til en smed og få lavet en rustfri eller alu plade til agter spejlet som du så bolter fast på begge sider af båden, det skulle forstærke den temmelig en del
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 109 Svar: 145
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 10 Svar: 116
Det er ikke en plade jeg har lavet. det er et billede jeg fandt her inde af en båd hvor den havde pladen på.
jeg ved godt den ikke forstærker hækken men den "støtter" så trykket fra motoren har en større og stærkere flade at præsse på og det tror jeg ville hjælpe som en start.
hjælper det så ikke er man jo så nød til at skære hæppen op, fjerne den gamle hæk, og lave en ny ik
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.470
MHT Rustdri plade eller søaluminium så ville jeg bruge aluminiun ELLER hvis du hellere vil bruge rustfri så skal du montere ekstra Cinkanoder på den del af motorophænget der er nede i vander for så vil den tære mest pådisse anoder og tære mindre på din motor
MVH Hasse
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.470
Støtte pladen på indersiden behøver ikke at være mere end 15-20 centimeter bred men det er VIGTIGT at den har fat i den yderste plade.
Jeg lavede selv dette på en gammel speedbåd der var lavet til 20 heste men den gav sig når jeg gav fuld gas men efter jeg havde lavet denne afstifnung satte jeg en 40 hk på og den holdt fint
Hvis du har brug for yderligere info så er du velkommen til at spørge igen
MVH Hasse
Hva kan den holde til af motor?