{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.539 visninger | Oprettet:

Hva kan den holde til af motor? {{forumTopicSubject}}

Hey...jeg har en 14 fods båd, lidt en speedbådsagtig en men som åben jolle...jeg har en suzuku 4 hk motor på den og det kan den godt holde til med fuld gas..men da jeg godt kunne tænke mig flere hestekræfter på den omkring de 8 det er nok...så tænker jeg lidt om båden kan holde til det....hvis jeg tar fat i motoren så kan jeg godt vride hækken lidt, men jeg ved ikk hvor presset ligger fra motoren ved fuld gas...kan man evt forstærke det på en go måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Samling af 12 ikea reoler med 24 låger 1.999 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva kan den holde til af motor?
  • #2   12. jan 2013 jeg vil ligge nogle billeder ind i morgen.....Jeg synes bare det virker for klejnt når jeg tar fat i benet på motoren og så rykker lidt i det..lige det punkt hvor motoren er spændt fast gir sig, men det skal måske være sårn, jeg er langtfra sikker, altså min båd er jo lavet til at plane og det gør den i hvert fald ikk med 4 hk:D så hvis båden er planene må den på en måde osse være godkendt til større motor

• #3   14. jan 2013 Hejsa Flemming.
    Nu ved jeg heller ikke hvordan den ser ud båden, men det jeg ville gøre er at tag nogen mål og så ned til en smed og få lavet en rustfri eller alu plade til agter spejlet som du så bolter fast på begge sider af båden, det skulle forstærke den temmelig en del smiley ligesom på denne båd

profilbillede
  • #4   19. jan 2013 speedbåds agtig??? e det den i din profil??? for så er den mere fiskekutter agtig og skal ikke have forstor motor da den ikke er lavet til fart med sødygtihed

• #5   20. jan 2013 det er ikke den i min profil :D...den båd jeg taler om er uheldigvis blevet dækket af sne..jeg lægger nogle billeder ind når sneen er væk:D

• #6   20. jan 2013 Tommy den plade du har lavet forstærker ikke hækken, den forplanter trykket over en større flade og ingen forstærkning i den forstand. Mvh kasper

• #7   20. jan 2013 Kasper J.
    Det er ikke en plade jeg har lavet. det er et billede jeg fandt her inde af en båd hvor den havde pladen på.

jeg ved godt den ikke forstærker hækken men den "støtter" så trykket fra motoren har en større og stærkere flade at præsse på og det tror jeg ville hjælpe som en start.
    hjælper det så ikke er man jo så nød til at skære hæppen op, fjerne den gamle hæk, og lave en ny ik smiley men inden man gør det så kunne man jo lige bolte et agter spejl i rustfrit på og se om det har gjordt det bedre inden man kaster sig ud i og lave en ny hæk smiley

• #10   21. jan 2013 hvis du kan trække i motoren og kan se at hækken giver sig så tror jeg ikke på at en støtteplade vil løse dette og hvis den skal så er du nok nødt til at også sætte en støtte indvændig som har 3/4 del af hækkens bredde og som skruges sammen med den udvendige plade og lige som udgør en sanvich om hele hækken så tror jeg mere på at hækken vil blive stivere men HUSK at den inderste afstiver IKKE må gå HELT ud til indersiderne af båden .

MHT Rustdri plade eller søaluminium så ville jeg bruge aluminiun ELLER hvis du hellere vil bruge rustfri så skal du montere ekstra Cinkanoder på den del af motorophænget der er nede i vander for så vil den tære mest pådisse anoder og tære mindre på din motor

MVH Hasse

• #11   21. jan 2013 lille tillæg
    Støtte pladen på indersiden behøver ikke at være mere end 15-20 centimeter bred men det er VIGTIGT at den har fat i den yderste plade.
    Jeg lavede selv dette på en gammel speedbåd der var lavet til 20 heste men den gav sig når jeg gav fuld gas men efter jeg havde lavet denne afstifnung satte jeg en 40 hk på og den holdt fint
    Hvis du har brug for yderligere info så er du velkommen til at spørge igen
    MVH Hasse

Kommentér på:
Hva kan den holde til af motor?

Annonce