{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling
  • #1   3. feb 2013 Hvis det er en trailer båd skal den da ikke bundmales..

    Men hvis du skal gøre det så rykker du bare båden et stykke tilbage på traileren og maler den. Når den så er tør rykker du den frem på traileren igen og maler de overskydende pletter.


  • #2   3. feb 2013 Det er ganske vidst en trailer båd. men om sommeren er der sindsygt aktivitet ved slæbestedet så har en bådplads hvor den ligger om sommeren.

    ok super tak smiley findes der er guide et sted man kan følge? der skal vel både bruges primer og grundmaling eller hvordan fungere det?


  • #3   3. feb 2013 Hvis ikke den har været malet før skal bunden slibes først og så have en 2 komponent grunder der forsegler bunden og så en gang bundmaling.. Enten til langsom gående eller hurtig gående alt afhængig af hvilken båd der er tale om..

  • #4   3. feb 2013 Hvis den skal have hele turen vil jeg foreslå at du ruller båden af traileren og ud på nogle bukke.
    Ellers skal du flytte båden en del gange på traileren. Slibning, 3 lag primer med overlap ved alle huller hvor der var ruller og en eller to gange bundmaling.


  • #5   3. feb 2013 Hold da kæft. noget af en omgang!

  • #6   3. feb 2013 Findes der et alternativ til til bundmaling som kan forebygge algevækst og lign. Ikke holde det helt væk, men bare forbygge, båden kommer op rimelig jævnligt og bliver vasket, så hvis der findes noget der bar kan mindske algeangreb var det måske en mulighed i steder for bundmalingen?

    Mvh Esben


  • #7   3. feb 2013 Jeg har malet 25 både over sommeren 2012 så har lidt erfaring med det. VIGTIG! Altid få slebet bunden helt ren, Og det mener jeg REN! Hvis du ikke gør det vil malingen boble op igen efter noget tid og arbejdet vil være spildt. Stårt med kørn 40 videre til 60- 100 og slut af med en fin måske 180 korn? JEg bruger altid HEMPEL maling, brug alge afrens til at gøre rent i og mal efter med den farve du nu synes, der findes flere typer men køb den dyre der kan klare både salt og ferskvand. Til sidst gå bundet efter og se om der skulle være nogen bobler, slib ned igen der og lap over. Hvis der er kanter på båden sætter det sig først der. Og så holder jeg med på 112 Marines kommentar, ryk båden frem og tilbage!! Held og lykke med det.

  • #8   3. feb 2013 Anders, det er jo en opbygning fra start, og ikke bare en overmalning af tidligere påsmurt bundmaling.

  • #9   3. feb 2013 Kan man bare male over med ny bundmaling for jeg spurgte en forhandler og han anbefalede at prime først


  • #10   3. feb 2013 Man primer kun på en ny bund dvs. En bund i ren gelcoat, den slibes gerne med korn 60 eller 80 og overmales med en tokomponent epoxy primer imellem 3 og 6 lag, derefter et eller to lag med begroningshæmmer (bundmaling) i den farve og type der passer til båden.
    Hvis den har været malet før og bare skal opfriskes til en ny sæson så er det afhængigt af hvad den har været malet med, forskellige procedure. Evt en let slibning på nogle typer, andre typer kan bare overmales hvis bunden er spulet godt lige efter optagningen.
    Hvis den påsmurte maling bobler er den ikke kompatibel med den underliggende bundmaling og derfor skal den fjernes, så det nemmeste er at finde ud af hvad den tidligere ejer har brugt eller prøve sig frem.


Kommentér på:
Bundmaling

Annonce