{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
27. jul 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Hvilken Speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hej alle forumlæsere

Jeg har nu været ude sammen med min kammerat i en mindre motorbåd og er blevet fuldstændig hooked!

Nu er det så at jeg har besluttet mig for selv at købe en mindre speedbåd hvor det skal være muligt at stå på vandski og diverse andre vandsport + at fiske lidt fra, derudover skal der være plads til mindst 4 personer...

Så er mit spørgsmål hvilken båd i vil anbefale, den må max koste 50000, inkl. motor og trailer??

MVH Rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken Speedbåd
  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #1   27. jul 2006 Sådan en glastron ser helt super ud, det er noget i den stil jeg søger.. Har også kigget lidt på dem der hedder fletcher? Er det noget der kan matche mine ønsker??

    Ellers kunne jeg godt tænke mig at få nogle flere forslag til hvad jeg skal kigge efter?


  • #3   27. jul 2006 Ja ligesom Nicolaj siger Glastron er virkelig en flot og lækker båd smiley Og så for du også meget for pengene smiley

  • #4   27. jul 2006 eller hvad med min se i marked og i min profil det er kun 15000.-
    den trækker også vandski og ring.
    OG den kræver IKKE speedbådskørekort


  • #5   27. jul 2006 den går ca 25 knob !!!

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #6   27. jul 2006 Desværre er på udkig efter noget lidt større

  • #7   27. jul 2006 OK

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #8   28. jul 2006 Har kigget lidt på den blå avis og fundet denne lille sag

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45488749

    Nogen der ved noget om hvad sådan en fætter sluger i benzin og hvad den ca. vil koste at få forsikret hvis den skal opbevares i garage året rundt??



  • #9   28. jul 2006 okay.. den ser jo lækker ud..

    tror ikke det er så galt.. for så vidt ejg ved er det "kun" en 4 eller 6 benet motor.. så ved fuld gas.. måske.. 30-35l timen.. måske mere.. det er et rent gæt... og ved lidt stille cruising vel 15l i timen eller sådan.. gætteri herfra..


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #10   28. jul 2006 Hej Nikolaj, det lyder virkelig interessant, er det muligt for dig at sende nogle billeder af den + lidt ekstra information? Tænker om der er trailer og andet udstyr med i prisen?


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #11   28. jul 2006 Ok der er trailer med, forstået:=)

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #12   28. jul 2006 Hej Rasmus...

    Hvis du er hurtig kan du få min fletcher med BlackMax 150hk påhængsmotor og indregistreret trailer.... Den er med "hifive" racerskrue og lægger fra land så det gør noget... Bor i Århus.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #13   28. jul 2006 Hej Michael kan du ikke sende nogle billeder af den til mig?? rasmus.maul@gmail.com, hvad sluger sådan en fætter i benzin?, og hvad skal den koste?

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #14   28. jul 2006 har mailet dig rasmus... smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #15   28. jul 2006 Super tjekker den lige ud

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #16   28. jul 2006 Jeg er virkelig super glad for alt den hjælp jeg har fået, og fortsæt endelig med at foreslå nogle hvis i falder over nogle eller selv har en til salg.

    Det kunne være fedt hvis man kunne få en liste over hvor de enkelte mærker ligger kvalitetsmæssigt?


  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #17   28. jul 2006 kvaliteten er lidt ligesom at diskutere religion... Det er sgu svært rasmus.. Nogen hader det ene mens andre elsker det og sådan er det... Tror du skal gøre dig dine egne erfaringer ved at kigge de forskellige modeller du overvejer at købe godt efter i sømmene og er der ikke nogle graverende fejl er det bare at springe på....

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #18   28. jul 2006 Kan du komme med et par tip om hvad jeg skal se efter??

    På forhånd tak


  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #19   28. jul 2006 Ja det kan jeg ret nemt gøre.... I den prisklasse skal du se efter de modeller du kan li og som lever op til dine krav... Hvis du finder en som DU syntes er fed har du jo fået hvad du ville have ikk.. smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #20   28. jul 2006 Hehe, det kan jeg kun fuldstændig give dig ret i :=) Tænker dog mere på om der er et par generelle fifs ligesom ved et bilkøb (Rust i skærmkanter, motorstøj, elektronik osv.)

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #21   28. jul 2006 Ja hvis der er rust i skærmkanterne skal du ikke købe den...hehehe...kunne ikke dy mig.. Det er med både som med alt andet her i livet rasmus....Man får hvad man betaler for... Brug din sunde fornuft og så skal det nok gå godt..

  • #22   29. jul 2006 fletcherne går du i hvert fald ikke forkert af, hvis de vel og mærke er velholdt...

  • #23   30. jul 2006 Det er sgu iorden Rasmus! du skal have en båd, og det skal fandme være nu.! Det er sgu da et initiativ der vil noget. smiley
    Ved bådkøb: kig på samlinger i skrog, ved hækken, fenderlister, kig på tæpper og læder, hvordan er det sat fast og hvordan ser det ud til at holde? mærk på sæderne, er de faste, eller sidder de og vakler? kig på syningerne, er de møre? Det er de jo tit i en ældre båd, men det giver et fint peg om båden er en velholdt båd bla, men bestemt også kvalliteten af båden. Kig også på ledningsnettet, er der mange afklippede ender, er der måske skiftet motor mange gange, og det kan sgu være noget værre rod at få fingrene i. Men ellers sejl en tur i den, og pres bare båden til det yderste, hårde drej bla presser motoren vældig godt, og afslører rimelig godt om den har magt over tingene.
    Held med bådkøbet, hvor i landdet kommer du fra? måske vi når at se dig til træf i lillebælt?


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #24   30. jul 2006 Hey Eigilck

    Tusind tak for dit indlæg det var lige nøjagtig det jeg ledte efter! Tvivler på at jeg når at komme til et træf i denne omgang:) Men det er da helt sikkert noget der skal overvejes når jeg nu engang får erhvervet mig en båd. Jeg vil ikke forhaste mig da jeg virkelig ikke vil købe et sminket lig som førstegangskøb, tænkte på om der er noget tidspunkt hvor man får mere for pengene (Årstid) ? Jeg er bosiddende i Århus C..


  • #25   30. jul 2006 ja det er bestemt godt at købe båd fra Oktober til December, der er meget at spare... men der er frygtelig lang tid til sommer der..det er min erfaring.

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #26   31. jul 2006 Hehe ja vinteren er sku for lang i Danmark! Ok tror jeg efterhånden er ved at være sporet ind på hvordan, hvornår og hvorledes jeg får erhvervet mig en lille speedbåd!:) I skal alle have mange tak for hjælpen, vender nok tilbage med endnu flere spørgsmål når de dukker op...

    MVH. Rasmus


Kommentér på:
Hvilken Speedbåd

Annonce