{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.455 visninger | Oprettet:

Kim S
Kim S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Ang. Manglende CE-Mærkning på speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ved at købe en speedbåd fra 1999 (en Regal LSR 1900).

Den er importeret fra USA, og i den forbindelse har jeg læst at man skal sikre sig at båden er CE-mærket.

Det skrev jeg herefter en mail til sælger om, som siger at dette ikke er nødvendigt da båden har en "US-Costguard" mærkning og fordi båden er ældre end årgang 2000. Jeg tror at båden umiddelbart er importeret inden for de sidste 1-2 år.

Kan det passe? Da jeg mener at denne side, hos søfartstyrelsen, utvetydigt skriver at alle både importeret efter 16 juni 1998 skal være CE mærket - uden undtagelse:
(link fjernet)

Det skal siges at det er en privatperson som pt. ejer båden, men den står i kommision hos en forhandler. Det er forhandleren, der påstår at det ikke er nødvendigt.

På forhånd tak,

Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. Manglende CE-Mærkning på speedbåd
  • #1   31. jul 2006 Må jeg spørge, hvilken forhandler der er tale om?

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    jul 2006

#2   31. jul 2006 Jeg vil helst ikke sætte forhandleren i dårligt lys førend jeg har fået endelig bekræftelse på om det er lovligt/ulovligt.

Hvis jeg får positiv bekræftelse på at det er ulovligt, så skal jeg med glæde fortælle det til gud og hver mand. Hvis du gerne vil vide det alligevel, kan jeg sende det privat til dig?

• #3   31. jul 2006 Jeg er også meget intra i at vide hvilken forhandler vi snakker om, da det han har gang i er svindel... ihvertfald efter min viden.. Han skulle meldes til politiet..

• #4   31. jul 2006 Der er tale om ganske alvorlig svindel/humbug, så som Charlie N skriver, burde han meldes til politiet.

Båden SKAL CE-mærkes.

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    jul 2006

#5   31. jul 2006 Jeg er helt enig med jer begge. Men netop fordi at dette er så alvorlig en sag, vil jeg gerne være 100% sikker i min sag, førend jeg anklager nogen for noget.

Jeg savner derfor lidt dokumentation, evt. fra nogen som har oplevet noget lign.? Hvad de gjorde osv.

• #6   31. jul 2006 Hvad de skriver på: (link fjernet) må jo være fakta... derfor vil vi meget gerne vide hvem det er så vi ikke handler der før det er for sent...

• kenth h
    kenth h Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #7   31. jul 2006 hmm. såvidt jeg ved, så skal en båd CE godkendes i Europa. Min har en tysk godkendelse; Forsikringsselskaber skal bruge HIN (Hull Identification Number) nummeret, og dette er i mit tilfælde udleveret i forbindelse med CE godkendelsen.

Jeg tror du skal finde dig en anden båd eller få den CE godkendt.

/kenth

• #8   31. jul 2006 Alle både der er importeret til til EU efter d. 16. juni 1998 SKAL være CE mærkede - Uanset bådens alder (over 4½ meter) - Men det er svært at bevise hvornår en båd med endetallene 97 kom til landet første gang hvis den ikke er CE mærket i dag. I øvrigt blev reglerne strammet væsentligt d. 1/1 d.a. og det er også blevet dyrere.

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    jul 2006

#9   4. aug 2006 Hej,

Først så vil jeg lige sige tusind tak for den rigtig gode feedback jeg har fået, virkelig rart når man som første gangs køber ikke ved så meget om noget... smiley

Jeg er kommet ud af handled med den Regal 1900 LSR (heldigvis). Men jeg har fået mig en god lærestreg, men jeg tror desværre ikke at jeg tør købe en brugt båd - ihvertfald ikke denne gang.

Så jeg regner med at købe en fabriksny Stingray 195 LR istedet, da jeg er lidt bedre dækket ind her (garanti, reklamationsret, osv.)

Og "Mark B" havde ret, det var den båd jeg havde kig på......

Mange tak.

Jakob

• mike m
    mike m Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #10   11. mar 2011 alle både samt vandscooter& jetski skal ha ce mærke...
    men både og scooter fra før 1998 er dette ikk lovpligtigt.....

• #11   13. mar 2011 Mike ->
    Nej, læs Peter G svar lidt længere oppe. Der har du den rigtige definition.

Kommentér på:
Ang. Manglende CE-Mærkning på speedbåd

Annonce