{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Per H
Per H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hul i køl på kabinebåd (15 fod) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige købt en lille 15 fods båd som skal bruges til lidt hyggeture så alt er jo godt skal man tro.
Men til min store overraskelse opdagede jeg da jeg kom hjem at der dryppede vand ud fra kølen, det fortæller mig der er vand i kølen (imellem de 2 skrog) hvilket sikkert er ok, men at det drypper ud fra kølen er IKKE okay.
Jeg vil høre hvordan jeg skal reparere dette, har endnu ikke sejlet i båden.
Jeg har prøvet at mærke om der er hul i yderste skrog, men synes ikke at jeg kan presse en lille skruetrækker igennem, kan dog se enkelte (løse) glasfibre.
Kan vand trænge igennem glasfibre eller er det et meget lille hul?
Hvordan skal dette laves, har virkelig brug for nogle råd her?
Tænkte om jeg kan bruge polyester med fibre i, men på denne måde lukker jeg jo kun det yderste.
Se vedhæftet billeder, ved godt de ikke er de bedste, men er lidt svært at tage billeder der hvor det drypper pga trailer.

Lidt surt da jeg ikke har den store forstand på båd reparation endnu

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Udskiftning af armatur til køkkenvask 1.150 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul i køl på kabinebåd (15 fod)
  • #1   10. maj 2019 Er det en glasfiber båd? er det jo fint at bruge glasfiber til rep, slib omkringliggende maling/ gelcoat væk 7-10 omkring skaden og glasfiberen skal være ordentlig tør ellers binder den nye glasfiber ikke og efterfølgende give det en gang topcoat over reparationen evt epoxy primer og bundmaling, hvis båden ligger i vandet hele sæsonen

profilbillede
  • #2   10. maj 2019 Men, er der skum i hulrummet imellem de 2 skrog? For skum har det med at suge vand og er ikke til at få tørt..

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

#3   10. maj 2019 Jeg ved ikke om der er skum imellem de 2 skrog, men det har dryppet de sidste 12 timer, ikke meget men lidt.
    Jeg er sikker på det er glasfiber.
    Det er ikke planen at den skal ligge fast i vandet, hvis den gør vil det maks være 1-7 dage.

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

#5   10. maj 2019 Det er en Camoline 15 (model går jeg ud fra).
    Indefra virker alt til at være ok, der er også en pumpe som ser udtil at være forbundet med hulrum

• #6   15. maj 2019 Hvis der er en pumpe til hulrummet er der sikkert ikke isolering imellem den sidder forhåbentlig helt agter prøv at løfte båden så du kan komme til at pumpe det meste af vandet op ellers er det bare i gang med rep husk det skal være tørt og en god varme når du begynder at reparere skaden der er flere gode repforslag på youtube god arbejdslyst

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

#7   15. maj 2019 Jeg endte med at løfte båden så evt vand løb ned, kunne dog ikke pumpe noget vand ud, men synes jeg kunne høre det skulpe.
    Fik slebet en del ved hul, var overrasket over hvor meget der skulle slibes ned, syntes det føltes tørt, men den fik lige lidt med varmepistolen før jeg gik igang med at lappe.
    Har belagt/repareret hul med epoxy og har efterfølgende malet 3 gange med epoxy primer, nu mangler den lidt maling.
    Bare en lidt trist start med ny brugt båd, havde håbet at den havde været i vandet, men som jeg har læst det skal epoxy primer have 7-14 dage for fuld hærdning.
    Det bliver nok en større omgang inden den tages i brug næste år, men nu vil jeg bare gerne have den i vandet.
    Mange tak for svar.

• #8   15. maj 2019 Lyder mærkeligt du ikke kan pumpe vandet ud ville lige fjerne pumpeslangen og kikke ned om der sidder noget i vejen så du kan pumpe det vand op hvis det skvulper skal du have lavet noget så du kan tømme den 👍

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

#9   23. maj 2019 Fik kigget på det, pumpen var monteret på sådan en måde at den ikke kunne pumpe alt vand ud, nu er den tømt og så må jeg se hvordan jeg optimere placering af pumpen

• #10   26. maj 2019 Lyder fornuftigt et godt trick er at plaserenden mest mulig agter og hver gang du starter med at sejle lænser du lige båden inden du speeder op og planer så er du sikker på du ikke slæber rundt på unødig vægt.
    På min har jeg monteret en selvlænsende pumpe helt agter så når jeg starter og hvis der er vand bliver det lænset med det samme. Godt du fik kikket til det

Kommentér på:
Hul i køl på kabinebåd (15 fod)

Annonce