{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Første tur i båden {{forumTopicSubject}}

Så fik vi sejlet for første gang nogensinde. Vores Corsiva 475 med en 30HK Honda var en tur i Roskilde fjord. Det kræver noget træning - lige fra at skulle bakke traileren ned ad rampen og til at manøvrere med båden.

Kørte vist traileren længere ud end nødvendigt, men troede ikke at man med spillet kunne trække båden op over bagerste kølrulle (et “bump” på 15 cm. som vi skulle trække båden op over). Men det kunne man altså godt. Desværre kom trailerens hjul lidt under vand, håber ikke den tager skade af en enkelt gang...?

Med 2 voksne og 2 børn samt en del udstyr og proviant, sejlede vi godt 17 knob - og der var speederen ikke i bund. Fatter ikke helt hvor lavt/højt og hvornår man skal trimme motoren op/ned? Med 17 knob gav det nogle gode ryk og bump mod bølgerne, så turde ikke give fuld gas smiley Selv der nok skal mere til at kæntre?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Første tur i båden
  • #1   13. maj 2019 Det bliver så godt når vejret bliver bedre! Kan du ikke få lagt din båd op så vi kan se den

  • #2   13. maj 2019 Så er både lagt op smiley

    Ja det bliver rart med sommer. Det var lidt køligt i dag, men der er kalechen guld værd.


  • #3   14. maj 2019 Hvis hjulene har været så dybt i vandet at der er kommet saltvand ind i lejerne, så tager den skade - ikke her og nu, men når lejerne snart begynder at ruste.

  • #4   14. maj 2019 Tak Jens. Ved du hvad lejerne koster? Tænker at man selv kan skifte dem. Det er en Basic 650 uden bremser. Heldigvis kun 2 hjul. Ruster de virkelig efter bare en enkelt gang i saltvand?? Hjulene var i til lidt under halvvejs, men det var jeg nødt til, ellers ville båden nok skrabe mod rampen.

  • #5   14. maj 2019 Tag den bare med ro. Er der ikke en vandslange med ferskvand ved slæbestedet så du kan skulle traileren af når du har trukket båden op?

    Jeg har også kommet til at gøre det med min trailer til jollen. Har bare lige kørt lidt med traileren efterfølgende - de lejer køre fint, og de er da flere år gamle


  • #6   14. maj 2019 Det er først hvis de begynder at rumle at du skal bekymre dig... sådan ser det ud når en kugleleje bryder sammen...

    profilbillede
  • #7   17. maj 2019 Det er et lukket leje. Så det kan sagtens holde flere sæsoner. Jeg selv har kun skiftet en gang på 10 år. Og det var selvfølgelig mest leje der var medtaget. Men også selve affjedring på traileraksel var død. Derfor skiftede jeg hele aksel ( ca 1000,-)
    saltvand er ikke godt for noget. Meeen du skal ikke være bange for at køre for langt ud. Det dør din trailer ikke af. Jeg selv køre gerne i vandet til fælget står ca halvt under vand.
    Jeg skylder aldrig trailer med haveslangen. Kun motor. God sommer smiley


  • tommy l
    tommy l Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   27. maj 2019 Hmm Jeg kører da aldrig bremser eller leje i vandet, det er da kun lige til at ødelægge dem på længere sigt

  • #9   27. maj 2019 Jeg er nødt til at køre hjulene halvt under vand på det slæbested jeg bruger. Ellers er der ikke dybt nok. Det er irriterende. Men jeg skylder dog traileren godt af hver gang

Kommentér på:
Første tur i båden

Annonce