{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

Revner i agterspejl {{forumTopicSubject}}

Hej bådgalleri

Har opdaget nogle revner i mit agterspejl

Det er værst i toppen i begge hjørner og så blir det gradvist mindre når man kommer nedad.

Det er dog ikke store revner, man opdager dem ikke hvis man bare står ved siden af, kun hvis du stikker hovedet helt tæt på.

Det er KUN Indvendig der er revner.

Er det bare malingen der er revnet og burde jeg derved ikke være bekymret?

- Se billeder i kommentar.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Revner i agterspejl
  • #1   20. maj 2019 Det er bagbord

    profilbillede
  • #2   20. maj 2019 Bagbord

    profilbillede
  • #3   20. maj 2019 Styrbord

    profilbillede
  • #4   20. maj 2019 Styrbord

    profilbillede
  • #5   20. maj 2019 Alt er jo relativt, men det er jo gelcoaten der revner fordi der er bevægelser i den del af båden. Måske fordi den sejler med for stor en motor, eller har gjort det tideligere. Du kan jo prøve at reparere det med gelcoate, og se om det nye gelcoate revner med det samme. Så vil jeg nok være lidt bekymret, og uanset vil jeg holde øje med udviklingen.
    Hvor stor en motor har du på hvilken båd??


  • #6   20. maj 2019 Ja glemte og nævne båden, det en
    Sea ray 160 med 90 hk mercrury

    Der står ved cockpitet at den er godkendt til 115 hk påhængsmotor. Så den er jo ikke over belastet nu


  • #7   20. maj 2019 Men hvis du kigger på billed 1, hvilket kan være svært og se.
    Så helt i bunden af billedet hvilket vil sige i toppen af agterspejlet. Kan man se at der har været repararet før på det.
    Hvilket ku tyde på for stor motor på et tidspunkt


  • #9   20. maj 2019 Ja okay, hvis den nu ikke giver efter. Burde jeg bare give den engang gel coate for at lukke revnerne?
    Og så se efter om revnerne burde komme igen.


  • #10   21. maj 2019 Ville jeg ku lægge gel coate direkte henover som de er nu?
    eller skal jeg lave revnern lidt større så det har noget og bide i ? Evt med en lille fræser, så jeg sikre at revnerne blir fyldt op.


  • #12   21. maj 2019 Iorden, så det vel bare og fylde godt i og så slibe det ned med noget sandpapir?

  • #13   21. maj 2019 Der er faktisk en god fremgangsmåde her.
    Og der ligner mine revner rigtig meget de så kaldte "stræk revner" han nævner, grundet. gelcoaten er blevet strukket idet der hae været bevælgelse i noget.

    https://www.ekomposit.dk/glasfiber/glasfiber-wiki/gelcoat-reparation-type-1.html


  • #14   21. maj 2019 det er stressmærker. den har garanteret sejlet med 200hk eller noget på et tidspunkt, det er en risiko ved at købe brugt. hvis de kommer igen efter reperation af gelcoat har du en større reparation foran dig(så lærer du at lave glasfiber)
    den guide du har der har de glemt at skrive at det fine sandpapir vådslibes


  • #15   21. maj 2019 Ja det så jeg efterfølgende på en anden guide, at det lige ska ha lidt vand samtidig med.

  • #16   21. maj 2019 Håber dog ikke det er værre end de stressmærker, da jeg lige pt sejler med 90 hk og max er 115 på denne model.

  • #17   25. maj 2019 Det kan lige så vel være agterspejlet der er dårligt og det derfor giver efter .. Så er det lige meget om den er godkendt til 115 hk men kun sejler med 90 hk .. Tit er det årsagen.

  • #18   29. maj 2019 ja et agterspejl der har suget vand og er råddent, fordi man bare har skruet motor på uden at beskytte, og så lagt båden i havnen, er også set før

  • #19   29. maj 2019 Før den stakkels trådstarter går helt i panik og begynder at skære agterspejlet ud bør han nok lige checke om agterspejlet giver sig når han rykker i motoren. Gør det ikke, er det grundlæggende vel i orden?

    Og så er det vel "bare" at reparere revnerne så der ikke trænger vand ind?


  • #20   29. maj 2019 Per hvilket er grundeder er da ingen der har nævnt noget om at skære noget op?
    der snakkes om at det også er set før at en hæk har været rådden... jeg skriver netop i mit første indlæg at han bør lave en gelcoat rep. og være obs på om de kommer igen


  • #21   30. maj 2019 Hej Steffen, måske ikke men #17 of #18 virker da ret pessimistiske på mig? "agterspejlet der et dårligt og giver efter"...."et agterspejl der er råddent og suger vand"... osv?

    Ikke fordi jeg underkender jeres bekymringer, men der er en tendens til "dommedagsprædiken" herinde om råddent træværk og store reparationer hvergang en nybagt bådejer kommer med et spørgsmål om gelcoat og vand.... og sjovt nok altid fra Michael J


  • #22   3. jun 2019 Er der nogle der har erfaringer med dette produkt? Eller kan de anbefale noget andet?

    https://palby.dk/produkter/komfort-badpleje/badpleje-vedligeholdelse/lim-fuge-reparation/polyester-gelcoat/67-0832/gelcoat-filler-180-ml


  • #23   8. jun 2019 Per prøv at spørge en hver bådebygger det er et ganske almindeligt problem. Der findes utallige eksempler på kreative sjæle som dig der død og pine tror den hellige gral er opfundet og stadig tror på hvad der i daglig tale kaldes vandfast krydsfiner rent faktisk er vandfast. Ved ikke om du har en anden viden men en ting er sikkert. Du er hvad man kalder for erfaringsressistent. Rigtig trist faktisk og resultaterner ser man overalt. Minder lidt om en der husserede på Facebook som lavede en eller anden Storm P ting af en gammel støvsuger som eftersigende skulle kunne kurrere råd og fugt ved at suge vand og fugt ud af træ og skum i både. Nogle få sikkert dig inc bøjede sig straks i støvet for den her gamechanger han havde flikket sammen. Han må være en velstående mand nu med den opfindelse 😂😂😂. Per kan du ikke lide hvad du ser så find bloker knappen. Folk som dig der vil neglichere problemerne er der nok af.

  • #24   4. jul 2020 Jeg ved godt at dette er en gammel tråd, men jeg faldt over en youtube video som viser hvordan man skifter hækken på en båd. Syntes den var interessant,,,.

    https://www.youtube.com/watch?v=mJGhUgoDD3c


Kommentér på:
Revner i agterspejl

Annonce