{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.954 visninger | Oprettet:

Anders C
Anders C
Tilmeldt:
24. apr 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Regler for parkering af båd {{forumTopicSubject}}

God-herlig-fredag!

Jeg købte for et par måneder siden en 24,5 fod motorbåd, som jeg har renoveret og gjort klar til sommeren.
Da jeg ikke kommer til at sejle mere end max. 10 gange i den her til sommer, så synes jeg ikke det er værd at købe mig en bådplads, og båden er desuden for stor til at blive fragtet af en alm. personvogn.

I forespørgsel er derfor;
Må jeg smide båden i vandet, sejle den et sikkert og utrafikeret sted hen, smide anker, for så at lade den ligge der?

... Når jeg så vil ud og sejle, så kan jeg puste en fætter-br gummibåd op, og padle ud til båden.

Venlig Hilsen
Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Regler for parkering af båd
  • #1   3. maj 2013 det hedder at ligge for svaj . og ja det må man godt , men selvfølgelig uden for sejlrenden og under hensyntagen til andet trafik osv , og et anker er måske lidt modigt at stole på.
    og en båd "står" ikke medmindre der er for lidt vand , så står den , men det er på grund smiley
    en båd ligger , for svaj eller i havn ,eller for anker .


  • #2   3. maj 2013 Du må ik bare kyle anker og lade båden ligge over længere tid. Det har jeg godt nok svært ved at tro man må. Men hvis du ik vil købe bådplads eller vogntøj burde du måske ha valgt en anden hobby.

  • #3   3. maj 2013 Anders : fik du for øvrigt styr på dine vinduer ?

  • Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   3. maj 2013 Hej igen Michael b!
    Igen, tak for dine lærene kommentarer! smiley
    - Jeg har ændret min fjollede verbum nu, så der står ligger.
    Ruderne sidder perfekt! Jeg kan lige tage et billede af dem imorgen, og sende det til dig.


  • #5   3. maj 2013 vi vil se hele båden vil vi smiley
    (godt du skrev lærende , og ikke belærende smiley


  • #6   5. maj 2013 Du må ligge din båd for svaj stortset alle steder.. Ingen ejer vandet.. Selvfølgelig skal du ikke ligge i vejen i fx en sejlrende.. Og nej.. Et anker er ikke godt nok.. Find en cement klods og en bøje. Så kan du altid nemt finde din plads igen..


  • Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #7   5. maj 2013 Super. Mange tak.
    Jeg har fundet nogle såkaldte p-ringe på nettet. Det bliver en tung satan at skulle have med. smiley


Kommentér på:
Regler for parkering af båd

Annonce