{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
281 visninger | Oprettet:

Båd bedømmelse - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Kan eksperterne hjælpe en amatør på vej mht. vejledning af en båd?Hvad tænker i om følgende båd, i forhold til pris og mulige udfordringer?

Motormærke: Sea ray 180 sport
Årgang: 2005
Motor: Mercruiser 135 HK også fra 2005. (Benzin samt indebordsmotor)
Motorkøling: Saltvandskølet
Størrelse: 18 fod (2,14 bred, 5,33 dyb 950 kg)
Skrogmatriale: Glasfiber

Der er fuld instrumentering, Havnekaleche til cockpit og bow, Garmin GPS 185, Musikanlæg.

Den er blevet serviceret hvert år, og har for nyligt fået nye zinkanoder på samt lige blevet bundmalet. Ejer nævner også at der egentligt ikke har været noget med den.

Pris: 95.000 kr - MED trailer som er indregistreret.

Generelt er den er meget velplejet og pæn at se på.

Hvad synes i om det i forhold til prisen? Er den det værd? Generelle råd?

På forhånd tak

Kommentarer på:  Båd bedømmelse - hjælp
  • #1   3. jun Har den stået på en trailer eller i en havn?

• Abdullah J
    Abdullah J Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   3. jun #1 - Jeg er ikke sikker, men ud fra billederne antager jeg at den står inde om vinteren og i vandet om sommeren. Lad os bare tage udgangspunkt i det.

• #3   3. jun Det er en ferskvands motor der har været i saltvand så der kan være tæring i motor og knæ (udstødning), få en mekaniker til at kigge på den.

• Abdullah J
    Abdullah J Tilmeldt:
    jun 2019

#4   3. jun #3 - Okay. Hvad med fremadrettet i forhold til motor, kan det holde til at sejle i saltvand hvis det er en ferskvandsmotor?

Og hvad tænker du i forhold til prisen generelt?

• #5   3. jun Efter 14 år kan der være tæring i den og så er det en dyr reparation, jeg har selv haft ferskvandskølet motor så jeg har kun skulle bekymre mig om tæring i knæene da der er en varmeveksler i min gamle motor var kølet med kølevæske. Det er der ikke på den du henviser til så der har kørt saltvand igennem. Det er ikke til at sige om den er tæret efter 14 år, du må få en mekaniler til at kigge på den eller finde ud af om der er skiftet noget for nyligt, så som motorblok. Jeg tror ikke at du kan få et bedre svar på et forum...
    Om den er de 95kkr værd kommer an på om du skal have en dyr reparation, byd 75 på den og gem de 20kkr til reparationer hvis du ikke vil bruge en mekaniker.

• Abdullah J
    Abdullah J Tilmeldt:
    jun 2019

#6   3. jun Okay, tusind tak Alexandru!

• #7   3. jun Er det den fra Rungsted på DBA, der er trailer med, den koster alene 10000kr.

• Abdullah J
    Abdullah J Tilmeldt:
    jun 2019

#8   3. jun Ja, det er det. 10000 kr? Det er 95000 med trailer som skrevet før

• #9   3. jun De andre searay ligger på 110kkr 116kkr og 120kkr men er lidt nyere. Det er sol udenfor så jeg tvivler på at du kan prutte om prisen.. Sælgers marked lige nu...

• Abdullah J
    Abdullah J Tilmeldt:
    jun 2019

#10   3. jun Hvor finder du dem?
    Jeg har ikke noget imod at give lidt mere for en nyere model.. du må gerne linke nogen hvis du kan finde dem, jeg synes ikke jeg kan finde dem

Kommentér på:
Båd bedømmelse - hjælp