{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Trolling/familebåd {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

Jeg er på udkig efter familiens første båd...

Vi er 2 voksne og 2 børn og båden skal bruges til fisketure og familieture..

Jeg har kig på både i Ryds 435 FC størrelse..

Vi vil meget gerne have en båd med lukket kabine...

Har i nogle forslag til andre både ?

Vil den blive for lille til 4 mennesker med stænger?

Håber at høre fra jer..

Vh. Martin


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trolling/familebåd
  • #1   5. jun 2019 Jeg syntes 14 fod er alt for lille til dette formål. I får ingen plads nede agter, og det bliver ikke hygge. Jeg havde en 16 fods Shetland, som også blev brugt til trolling. Og med 2 voksne og begge unger, ja der var den også for lille nede agter. Jeg ville nok gå efter en 18 fods båd. De to 18 fods både vi har sejlet i, var der ok med plads.

  • #2   5. jun 2019 Tak for svaret Kim.. Har du nogle gode forslag til hvad båd det kunne være?

  • #3   5. jun 2019 Hvad siger budgettet ?

  • #4   5. jun 2019 Alt op til 50-60.000

  • #5   5. jun 2019 uhhh... det er svært... skal det være trailer båd ? hvad må dytten trække ( hvis trailer båd ) ? har du certifikat ? hvor skal i sejle ? der er RIGTIG mange spørgsmål, før man kan give et godt svar der passer jer.
    Men en 435 bliver alt for lille ( måske ikke til et smut ud og fiske 2 mennesker med grej ) men familietur ... nej det er for småt, vil mene at en 530-540 er lige på grænsen, en 580 kan nok lige gå, ellers 605-640 der er plads så i ikke sidder på skødet af hindanden, men der er vi jo også oppe i 150-200 for en god brugt.
    en båd til 50-60 til familie som er iorden, der er sgu langt imellem de kommer til salg, regner ikke med at du har tænkt at sætte en i stand, for så er der mange, men så kan du nok smide det samme til istandsættelse, motoren skal vel også være iorden når man tager hele sættet fra hjemmet med, du må lede og vente på at der måske dukker en op... er muligt ... men som skrevet.... langt imellem dem.
    Håber du finder en løsning, så i kan komme ud og nyde vandet..... det er sååååå fedt.. og mega vanedannende smiley


  • #6   5. jun 2019 Du kan finde både som Shetland 536, Shetland Family Four, Micro Plus, Nordan 18, Flipper.........osv til den pris. Altså både med en del år på bagen. Også med trailer. Men nok med en 2-taks motor. Løber man over sådan en, og som er velholdt og med trolling udstyr, kaleche osv. ja så kan du godt finde et komplet sæt til de penge.

  • #7   5. jun 2019 En tur til Holland ? https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/vis-en-consoleboten/m1399108386-oldenburg-535-vis-speedboot.html

    NB: Jeg har selv købt flere både i Holland. 20 timer tur/retur med trailer.


  • #9   11. jun 2019 Vi er også 2 voksne samt 2 børn og 20 fod er rigeligt, har en ven der har en 18 fod og den er lige på grænsen til at være for lille til 2+2.
    Kig evt på denne her 18 fods på dba:
    https://www.dba.dk/anden-type-bayliner-1802/id-1056383885/
    Hov, det var den samme son Lau T havde fundet...
    Hvis der er penge på kistebunden så overvej... https://www.dba.dk/maxum-2100-sc-2004-motorbaad/id-103696679/

    Mvh. Alex


Kommentér på:
Trolling/familebåd

Annonce