{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

brian b
brian b
Tilmeldt:
20. mar 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Mercury elpto 30 hk 95. ujævn tomgang og performance {{forumTopicSubject}}

Hej ...

Jeg har lige søsat vores 17 fods båd med en Mercury elpto 30 hk 2 takter fra 1995. Den starter fint med det samme, men tomgangen er noget ustabil. jeg lader den lige stå i tomgang i en 10 minutter før vi sejler, men tomgangen giver lige pludselig flere omdrejninger som om gassen bliver forøget. Kan det evt. være benzin filteret der skal renses ( har ikke tjekket efter vi købte båden med motoren på sidste år ), eller er det de 2 indstillings skruer der sider ved gasspjældet. En stor og en lille..begge med fjedre. Går ud fra den lille er luftskruen. Er det noget med den skal i bund, og så 1 1/2 gang tilbage ?.
Bolden fra tanken bliver hård efter 3 pump, så går ikke ud fra det er der problemet er. Har lidt på fornemmelsen det er benzin indsprøjtningen et eller andet sted der ikke er optimal.
Skal jeg evt. få givet den et service tjek hos en mekaniker. Er der nogen der kan anbefale en god en. Båden ligger i Dragør havn....

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury elpto 30 hk 95. ujævn tomgang og performance
  • brian b
    brian b Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #2   12. maj 2013 Hej Jens....
    Tak for svar :-). Den har allerede fået nye tændrør, så det er ikke der problemet er.
    Virker som om det er benzintilførslen der halter et eller andet sted. Jeg prøver at skifte benzin filter engang for at se om det hjælper...


Kommentér på:
Mercury elpto 30 hk 95. ujævn tomgang og performance

Annonce