{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Saltvandskølet indenbordsmotor havneplads. {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet lykkelig ejer af en fin Sea Ray 16 fods bowrider, med en 3.0 mercruiser motor og Alpha One gen I drev.

Jeg er helt ny i bådverdenen, men har ret godt styr på motorer mm.

Så jeg har lavet service på alt. Olie, filter, tændrør, benzinfilter, tjek af div. sliddele, samt ny impeller og gearolie i drevet. Manifold og knæ ser fine ud, og båden har altid været en trailerbåd, og det er man slet ikke i tvivl om. Den springer lige i gang hver eneste gang, og er MEGET velholdt. Jeg har bare desværre ikke mulighed for at bruge den som trailerbåd.

Det eneste jeg lige mangler er at sætte nye anoder på.

Nu til det helt store spørgsmål, da båden skal ligge i en havneplads, i sommerhalvåret, og stå indendørs i opvarmet lokale i vinterhalvåret.

Hvad skal jeg være opmærksom på, og hvad kan jeg gøre for at bedst muligt modvirke rust og andre gener ved saltvand.

Jeg har fået at vide at motoren IKKE skal trimmes op når den står i vandet, da det vil ødelægge powertrimmet.

Kan man beskytte drev, motor mm. nu da den ikke kommer op hver gang og bliver skyllet igennem.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave alt service indebære når den bliver sat ind for vinteren.


Kommentarer på:  Saltvandskølet indenbordsmotor havneplads.
Kommentér på:
Saltvandskølet indenbordsmotor havneplads.

Annonce