{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.092 visninger | Oprettet:

Er en trailer virkelig så dyr!! {{forumTopicSubject}}

Har fået en 18 fod speedbåd som står på dæk da jeg mangler en Trailer.

Kan de virkelig passe at jeg skal op mod de 10000 kr for en skide trailer, halo det er jern og plastic. hvordan kan det koste så meget.

inde på en hjemmeside fandte jeg en helt ny til 13000 kr,

hvordan fanden kan folk så tro de kan tage 9-13 kg for noget brugt ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Er en trailer virkelig så dyr!!
  • #2   8. jun 2013 Og hvis du støder på to billige køber jeg gerne den ene til min 17 fods smiley

  • #3   8. jun 2013 Det iorden smiley

  • #4   8. jun 2013 du kan da lave din egen trailer, hvis du mener det er så spartansk og billigt skruet sammen..:)
    Et par lange galvaniseret vanger - ruller - ledning - og en lygtebom fra T.hansen mv., så sejler det for dig...:)


  • #5   8. jun 2013 Og den vil du syne hvordan Rolf?

  • #6   8. jun 2013 kenneth, pointen i rolf's indlæg må absoulut være at så enkelt hænger det ikke sammen, at det bare er en bunke jern og plastic smiley

  • #7   8. jun 2013 Nu er der altså et kæmpe kvalitets forskel på trailere. Du kan købe en 1300 kg.s trailer til 30.000 eller en til 13.000 fra ny..
    Jeg har købt en 1år gammel trailer og har allerede prøvet at hjulet er røget af..
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke om den gamle ejer har haft kørt hele hjulet med i saltvand hvergang, men jeg havde nu ikke lige set den komme så hurtigt..


  • #8   8. jun 2013 Det er dyrt at have båd smiley Og trailere koster altså bare mange penge og det er ser ikke så meget at gøre ved medmindre man kan nøjes med en us trailer uden plader..

  • #9   8. jun 2013 nygaard: Det er skarpt analyseret.....:):):)

  • #10   8. jun 2013 Altså, på min Variant 2000kg boggie aksel trailer, skal der laves bremser / lejer stort set hvert år - de bliver ædt op af saltvand, selvom der er "vandtætte lejer".
    Hvorfor er bådejere et nærigt folkefærd.........? Det fejler som ofte intet, når bådejeren fortæller om sin båd og hvad den bruger af benzin / diesel pr. time og hvor hurtigt den kan sejle - problemet opstår mange gange når "regningen" skal betales, så er alting pludselig alt for dyrt.....:(
    Nærige bådejere skulle dælme have fast plads på kajen, og se os andre sejle rundt en flot sommerdag, hvor vandet er blankt som en stuegulv.....
    Happy boating !


  • #11   8. jun 2013 Den fangede jeg ikke lige i farten smiley kan godt se komikken i det nu smiley

  • #12   8. jun 2013 Køber da os en:) er bare ny i faget så det overrasker mig bare

  • #13   9. jun 2013 Jep Rolf,
    Det koster at have en bil..
    Det koster at have en båd..
    Der er en forskel i pris, derfor har man en mulighed for at vælge den ene eller begge fra..
    At man kan have 3 biler for prisen for at have båd er stadig et valg man må tage smiley


  • #14   9. jun 2013 Husk det er dyrt at købe billigt....

  • #15   9. jun 2013 Folk tror generalt at deres gamle trailere er guld værd. Det gælder både bådtrailere og alm ladtrailere.
    Og jeg er ikke enig i at det er dyrt at købe biligt.
    Med alm vedligeholdelse holder en billig trailer ligeså godt eller dårligt som en dyr trailer.
    Hverken bremser eller lejer holder til at komme i saltvand og ikke blive skyllet igennem bagefter. Og selvom man skyller det igennem, så holder de ikke mere en omkring 3 år før det skal skiftes.
    Så hvis man ikke gider eller kan skille det ad engang imellem, så skal man nok lade vær at bakke akslen i vandet.


  • #16   9. jun 2013 Enig med Frank. Saltvand er noget møj

  • #18   9. jun 2013 men har fundet både en viant og benderup trailer til 12000-15000 kr nye. som burde være gode mærker? hvordan kan folk så stadigvæk tage 10000 kr for noget brugt ? det er jo total overdrevet.

  • #20   9. jun 2013 Som sagt så tror folk at en bådtrailer er lavet af guld.

    Og alle bådtrailere idag er galvaniseret, så med minimal vedligeholdelse kan de holde i meget lang tid. Men bakker man hele traileren i vandet hver gang, og ikke gider eller kan servicere og skylle traileren, så holder de ikke længe, det gælder både dyr og billig trailer.


  • #22   9. jun 2013 ga selv 11500 for min 1300 brenderup fra 97... det er ikke dyrt da en tilsvarende model koster 25000- fra ny....

    det kommer osse an på hvilket udstyr din trailer er monteret med det har meget at sige på prisen


  • #23   12. jun 2013 Hva vejer din båd?

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #24   15. jun 2013 Jeg forstår godt Rolf T's frustration.

    Prisen på bådtrailere afgøres af forholdet mellem udbud og efterspørgsel.

    Hvis der var ligeså stort udbud af bådtrailere som af alm. lasttrailere ville prisen være langt lavere.

    Jeg tror ikke der er ret stor, om overhovedet nogen forskel i produktionsprisen på en last- og en bådtrailer til samme nyttelast, aksler og kobling er det samme, vangerne er lidt kraftigere og der er lidt ruller på bådtraileren, men mon ikke det til fulde opvejes af besparelsen ved at den ikke har et lad. Alligevel koster bådtraileren en halv gang mere.

    Jeg klarede mig i 8 år med en 2 akslet Brenderup lasttrailer til min 1 tons dampbådbåd som står på sin egen trolje hvorpå den køres i vandet.

    Sidste år købte jeg så en Brenderup bådtrailer og jeg prøver at glemme at jeg gav 18.000,- for den, jeg føler mig simpelthen taget i rø... .

    Det er ikke et spørgsmål om at være nærig , det er et spørgsmål om at man kan se at der er et misforhold mellem materialepris, fremstillingstid/arbejdløn - sammenholdt med sammenlignelige produkter.


  • #25   15. jun 2013 Jesper hvis du er lidt fiks på fingrene har jeg en trailer i overskud nu. Den skal gøres klar til syn og jeg har fået papirer til den fra central registeret for motorkørertøjer. Det er en 1300 kg techau. En gammel Svend men meget robust.

    profilbillede
Kommentér på:
Er en trailer virkelig så dyr!!

Annonce