{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  For og imod for Bayliner 2855
  • #1   30. jun 2019 det er mest de mindre både der har haft store problemer(efter hvad jeg har læst), men google det så får du nok nogen historier... de er i den billigere ende men det glemmer folk når de brokker sig over at kvaliteten måske ikke svare til en båd der koster 1/4 mere

  • #3   30. jun 2019 Det er nemlig en flot båd men prisforskellene er enorme så prissætning og standen på bådene er måske svære at vurdere

  • #4   30. jun 2019 Har selv en og er rigtig godt tilfreds. Der er selvfølgelig forskel alt efter hvilken årgang du kikker efter, men indretningen er altså genial, har ikke set andre i samme størrelse der kan matche den.

  • #5   30. jun 2019 2855 har altid været mit ønske, men købte en anden af forskellige årsager.
    2855 har en rigtig god dybde og bredde. Vinduerne ude i front og flere tagluger giver et godt lysindfald.
    Jeg har repareret/monteret på flere af dem og de er ok. Du får ikke kvalitet som i ex. Askeladen og andre der har langt flere lag glasfiber. De er tynde og det mærkes i bøljen blå. Men en fin båd til de fleste ture i DK.
    Vi er rigtigt glade for vores 26" der før denne var en 18", men afligevel er en større på ønskeseddelen. Så om det er en 28" eller om du skulle se efter en ex. 32" det er op til jeres ønsker og pengepung. Vi vil gerne have noget 38-42" da vores brug har ændret sig.


  • #6   1. jul 2019 Hvilke askeladen modeller kunne være samlignlige?

  • #7   1. jul 2019 Dem kan du ikke rigtigt sammenligne med mindre du er oppe i en z8. Problemet er hvis du sammenligner med en 605 der sejler rigtigt godt så har du bare ikke det toilet og køkken som du har i Bayliner 2855.
    Her i Præstø havn ligger der en 2855 og han smiler da fint. Jeg satte en bovpropel i en 2855 for nogle år siden, han var da også glad for sin. Med det mener jeg, hvad har du/I brug for, "Mercedes" VS. "Kia" .. De kommer begge frem og tilbage. 🙂


  • #8   4. jul 2019 Har en 2355 fra 2000 som vi er rigtigt glad for
    Den sejler fint og der er fin komfort ombord
    Kunne dog godt tænke mig hydraulisk styring istedet for kabel
    Er der iøvrigt nogen der ved hvor man kan købe en færdig ny kaleche til såden en ??


  • #9   4. jul 2019 Der er meget få både i den str som er bedre indrettet.
    Mange både er tyndere i skriget idag, og der tror jeg ikke 2855 er blandt de værste baylinere.
    Man får meget båd for pengene, dog ikke tit man ser dem i diesel. Og husk du skal sejle en del før det er smart at købe diesel (efter min mening)


  • #10   4. jul 2019 Jeg har hørt det med tynd skrog men er der nogen episoder med revner der kræver ekstra opmærksomhed

  • #11   4. jul 2019 Jeg har haft både 2355 og 2655, og de havde ingen skader specielt. Du bør nok checke efter revner hvor søgelænder er monteret osv

  • Stig N
    Stig N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   5. jul 2019 Jeg købte sidste år en Bayliner 2855 og har lært den at kende.
    Det er i min verden en god gedin kvalitet hvor man får en driftsikker båd uden de store problemer for meget små penge.
    Jeg har haft andre både og med 2xkad42 diesel motorer til 4 gange højere indkøbspris men en benzin 7.4 l med indsprøjtning er enkel og nem at servicere og starter hver gang.
    Er der nogle der synes benzin-udgaven bruger for 300 kr mere brændstof om året i forhold til diesel så er der sparet 20.000 kr årligt i driftsomkostninger i stedet.
    Jeg gik på kompromis med mine høje tanker om fin dyr båd til en med alt udstyr, 6 sovepladser, køkken og spisepladser, toilet med bad til 230.000 kr. Polering og klargøring tager 1 1/2 dag og til at overkomme for 1 mand.
    Du er velkommen til at kikke forbi og få en snak i Veddelev hvis du er i tvivl.


  • #13   5. jul 2019 Det lyder sim om det en helt fornuftig båd.
    Jeg skal også lige have snakket med en der lige i vores havn, og høre hvad de siger


  • #14   6. jul 2019 Hvis Bayliner er for tynde i skroget må der være mindst een offentlig kendt hændelse at henvise til, hvor det er gået galt.
    Jeg har haft Bayliner i mange år og har fra tid til anden været ude for en situation hvor skroget fik en tur, hvor jeg ikke troede det holdt. Jeg læste i 90érne en artikel på en bådudstilling i Bellacentret, at man på en udstilling i Tyskland på baggrund af snak om for tyndt skrog, hejste en Bayliner 1952 op i ca. 20 meter over et basin og slap den. Efter den ramte vandet sejlede en jolle ud, og en mand startede Baylineren og sejlede den ind. Det kan være at båden har ramt vandet på den rigtige måde osv osv, men der er bygget så mange tusinde af disse både, og hvis de var for skrøbelige ville der nok være et større antal eksempler man kunne henvise til. Hvis jeg skal pege på noget negativt ved båden, kan man sige at apteringen er gået lidt hurigt, og nogle steder virker lidt billig. Især både før 90. Det man rette selv til en fornuftig pris og stadig have mange penge til overs. Skroget er meget velsejlende, og med den dybe V-form kan man sejle hurtigt i høj sø, hvis man monterer et par store trimflaps.


  • #15   6. jul 2019 Altså langt hen af vejen helt enig, baylinere er ikke værre end så mange andre både. Apteringen er tit skrabet og virker billig, men bådene plejer at sejle godt og være godt indrettet.
    Har lige ejet en 26 fods quicksilver og hold da k... den var tynd i skroget. Noget Andet end min forrige Regal - der var gods i, men også anden prisklasse af ny!
    Og selvom de var næsten lige store, vejede Regal ca 800 kg mere end QS


  • #16   6. jul 2019 "husk du skal sejle en del før det er smart at købe diesel (efter min mening) " argh Morten, Diesel er langt at foretrække, rigtig mange havne i dk har ikke benzin standere, en diesel motor i saltet miljø er mere driftsikker.
    baylineren er rigtig godt indrettet. men var det mig der skulle købe ville jeg vælge et andet mærke måske lidt ældre i en bedre kvalitet hvis prisen er den afgørende.


  • #17   6. jul 2019 Fedt at høre nogle meninger
    For og imod præcis som jeg forventede.
    Jeg vil forsøge i egen havn at se at komme om bord på flere både i denne sommer.
    Mange tak for Jeres kommentarer i denne tråd


  • #18   6. jul 2019 Ja Arne
    Da en diesel båd er laaangt dyre i stumper og service, skal der altså bruges en del brændstof før det bliver smart økonomisk.
    Og man får desuden en betydeligt ældre båd, hvis det er samme beløb man vil bruge. Da diesel er langt dyrere i indkøb.
    Men afhængigt af sejl mønster, og hvor man sejler så mener jeg at benzin er smartest


  • #20   6. jul 2019 Min egen erfaring er at bare stumper og olie til service er ca dobbelt op.
    Og sejler man kun 25-50 timer årligt, så mener jeg ikke det hænger sammen.
    Mange af dieslerne giver også kraftigere vibrationer.
    Personligt foretrækker jeg moderne udenbords motorer


  • #22   6. jul 2019 Hvad er farten i en 2855?
    Og benzinforbruget


  • #24   6. jul 2019 Med 2 stk v8 benziner i march fart napper ca 80 ltr/timen

  • #25   13. jul 2019 jeg bruger 10-12 liter i timen har 2 stk 6.3 liters ford lehman 2715 sejler dog kun 7-9 knob i timen men de skal til gengæld flytte 16500 kg og de ryster altså ikke. der er ikke mere støj i min båd end der er i en ny bil.

  • #27   14. jul 2019 Min 300 HK Suzuki bruger 25 ltr/timen ved 21-22 knob. Og topper på 43 knob, men så tager den ca 90 ltr/t.
    Men hvis det er karburator V8 motorer, så skal i ikke sammenligne med jeres dieselmotorer. 2 stk V8 omkring 20-25 knob napper altså nemt 80-100 ltr/t.
    Helt anderledes hvis man sejler 7-8 knob, så tager de nok 10-15 ltr.


Kommentér på:
For og imod for Bayliner 2855

Annonce