{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.251 visninger | Oprettet:

Kim M
Kim M
Tilmeldt:
11. nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 114

Hæve påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får hævet motoren (mercury 150 hk) Den sidder i forvejen så højt den kan, så medmindre jeg borer nye huller, har jeg ikke mulighed for at få den højere op:-(

Har læst lidt om "jack plates", men der kommer motoren jo også et stykke længere tilbage? Gør det noget?

Kan sådan noget evt købes i DK?

Båden sejler skam fint, men ud over "rooster tail`en" sprøjter der også vand skråt bagud, men kun til den ene side?
Har fået at vide at motor er monteret for lavt, og at det er derfor den gør det. Måske man kunne eleminere "chine walk" på den måde også? Over 55 knob begynder den at svaje fra side til side.

Mvh Kim


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hæve påhængsmotor
  • #1   22. jun 2013 Leif h har en elevator til salg

  • #3   22. jun 2013 Johnny, har kigget Leif H annoncer, der er ingen elevator:-)

    Jens, har målt om den sidder i center, og det gør den.

    Har i erfaringer med jack plate/elevator?


  • #4   22. jun 2013 Det beklager jeg havede ikke set at den var solgt


  • #5   22. jun 2013 Hej Kim M.
    Frank har en manuel elevator til salg.
    Mvh Leif H.

    http://www.baadgalleri.dk/marked/Udstyr/21890-cmc-power-lift-manuel


  • #6   22. jun 2013 Hej Leif.
    Det er lige præsic sådan noget jeg søger:-)
    Har fundet en ny i usa til 1612 kr, så mon ikk der endda er penge sparet ved at købe ny frem for brugt;-)

    Mvh Kim


  • #7   22. jun 2013 Som motoren sidder nu, er kavitationspladen (eller hvad den nu hedder) lidt under bunden af båden. Jeg har læst mig frem til at den helst skal være lidt over bunden af båden. Havde fyren jeg købte den af lagt hovedet lidt i blød inden han borede huller til mont af motor, havde jeg ikke haft nogen problemer:-) Evt ku jeg afmont motor og den alu plade der er lagt hen over hækken, lappe de huller der er, få bukket en ny plade og mont motor igen så jeg har mulighed for at justere højden. Synes bare det er lidt bøvlet;-)

  • #8   22. jun 2013 Prisen i USA er 229,95 dollars, fragt 124,65 dollars.
    Det er ca 2014 dkr.
    Dertil kommer så ca 50 % ialt i told og moms, og så 160 kr i fortoldningsgebyr.

    Så en helt ny koster ca 3181 kr.

    Udover at man kan hæve og sænke motoren, så bliver båden også mere retningsstabil. Eller det gjorde min Shetland ihvertfald.
    Grunden til at jeg skifter til en hydraulisk er udelukkende at jeg både bruger båden til trolling, men også til sjov med vandski og ring efter.
    Jeg jagter 40 knob i min færge, og der passer opsætningen ikke skide godt til trolling fiskeri.




  • #10   22. jun 2013 Jens s

    Selvfølgelig gør den da det.
    Godt nok er den lavet i USA, men de er jo ikke helt retarderet derovre.
    Jeg skruede min direkte på, og derefter motoren direkte på liften.


  • #11   23. jun 2013 Hej Kim M.
    Jeg vil helt bestemt anbefale en elevator,du får mange flere muligheder for at afprøve propeller,og derved finde den helt rigtige propel,til din motor/båd,og få max fart,uden at skulle "pille"din motor af,og på hele tiden+du kan just den med mm,og ikke kun en tomme af gangen.
    Det kan også give at din båd bliver mere stabil ved høj fart.!
    Har sejlet med elevator i ca, 3 år,og har opnået top fart på min Finnsport 500' 56,3 knob.( på GPS.)
    Ps,du kan se film på min profil.
    Mvh Leif H.dz


  • #12   23. jun 2013 Hej Leif H
    Jeg gider ikke pille motoren af flere gange end højst nødvendigt, Den er jo ikke bare sådan lige at løfte af:-) Der kommer helt sikkert en elevator på, er ved at søge lidt på de forskellige typer og mærker. Usa er vist stedet at skaffe en til en billig penge. Har set på flere forskellige producenter. priser fra 135 usd og op:-) Ved godt der er forsendelse på (ca 100 usd), men er man nu heldig at der kommer en fragtmand med varen, uden told og moms har været der, kan det vist ikke blive billigere.

    Båden det skal monteres på er en Glastron bayflite 174V, ombygget fra indenbordsmotor til påhængsmotor.

    Det er en lækker Finnsport du har til salg:-) Var de 56,3 kn i den og så med 115 hk?

    Mvh Kim

    GEM I & GEM II uden på hinanden


    profilbillede
  • #13   23. jun 2013 Du kan være ret sikker på den ikke når frem uden den er pålagt told og moms. De er blevet meget strikse med den slags og en pakke som denne er 99,9% sikker på at komme i tolden. Varene ryger jo gennem tolden inden de bliver udleveret til fragtmænd osv smiley Så det er ringe odds du har for at spare penge kontra det bliver dyrere. Men bortset fra det har de andre ret. Du skal have sådan en på den gør underværker smiley

  • #14   23. jun 2013 Total købspris med fragt ganges med 1,28 + 160 kr, så har du prisen på varen liggende hjemme på stueboret

  • #15   23. jun 2013 Michael J: Er det noget de lige er blevet strikse med? Sidste vinter bestilte jeg reservedele til motocross flere gange på ebay.com Både små og store pakker. Blev knaldet i tolden 1 gang, men der var det heldigvis kun et sædebetræk;-)

    Kenneth B: hvis du har ret, kan jeg få en jack plate i stil med den Frank H har til salg, hjem fra usa til ca 2200kr med fragt, told og mormor:-)


  • #16   23. jun 2013 jeps du skal betale 25%moms samt mellem 1,7 og 3,0% i importtold, så det plejer at passe med at gange totalbeløbet med 1,28

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #17   12. jul 2013 Jeg får muligvis en manuel lift til salg, det er med 4" setback.
    Send mig en besked hvis du er interesseret.


  • #18   12. jul 2013 Er noteret Martin N:-) Tror ikke jeg gider gøre noget ved lift "projektet" i år.

  • #19   12. jul 2013 Martin ellers kunne jeg være interesseret. Send mig en pb.

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #20   13. jul 2013 #Kenneth N: PB sendt

  • #21   26. sep 2014 Kan se det er en lidt gammel tråd, men forsøger alligevel. Hej, Jeg mangler et beslag, der kan hæve min motor. Gerne manuel, da den kun skal justeres ind så det passer. Skal helst passe i originale huller. Motor er en 90hk Honda
    Nogen der har noget liggende?


Kommentér på:
Hæve påhængsmotor

Annonce