{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Billig nybegynder, hvad skal man kigge efter? {{forumTopicSubject}}

Har luret lidt emner, og marked, men det er lidt som om det er polsk, så prøver her med en nærmere pejling.

Overvejer om ikke en båd kunne være et hyggeligt indkøb til at komme lidt mere ud i naturen, og se den fra andre sider end breden, priserne svinger jo meget fra om det skal være yacht, robåd, eller færge, så 1. må jeg nok lige få styr på begreberne og søge ud fra det, samt evt. motorstørrelse.

Min tanke er en rolig cruiser i de midtjydske søer, samt et relativt småt område af limfjorden, vi er 2-3 personer og en bitte hund. Kan knægten svinge fiskestangen overbords bliver han nok glad, men ikke et must.
Foretrækker "sæder" istedet for bænke, og rat istedet for "motorpind"(hvis det giver mening)? Så dem jeg er faldet over, hedder oftest pult eller speedbåd, hvor sidstnævnte er riiimelig omkosningstunge. Des mere komplet, desto bedre. Her tænker jeg på trailer, motor, og selvfølgelig skrog:)

Et eksempel på noget jeg mener kunne være sagen(uden at vide om vores ønsker bliver indfriet), kunne være følgende: http://www.baadgalleri.dk/marked/B%C3%A5d/22049-x-delfin-speedbaad

Det skal helst ikke være for omstændigt, for så frygter jeg det bare kommer til at hobe sig op i haven, så helst på trækkrogen(der må trække 1200kg), og så til den nærmeste vandpyt og slappe den.

Giver det mening eller er det sort snak? Vil gerne uddybe så godt jeg kan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Udskiftning af armatur til køkkenvask 1.150 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig nybegynder, hvad skal man kigge efter?
  • #1   24. jun 2013 Har du tænkt på en kabinebåd hvis det skal være lidt cruiser til familien? Evt shetland?

• #2   24. jun 2013 Dem med kabine jeg har set, virker noget lukkede, så føreren dårligt kan nyde udsigten, men kan være det afhænger af model.

Det drejer sig nok primært om kortere ture, så ikke nødvendigt med toilet/sovemuligheder, men nok gerne afsats til at sole sig på.

• #3   24. jun 2013 + en kabinebåd kan måske også blive lidt tung i det, når det skal være en transportabel model?

Har ingen idé om hvad sådan et vogntøj kan veje, men det er nok mere robust end campingvognen, kunne jeg tro?

• #4   24. jun 2013 En kabine båd som min har fint udsyn for alle da den har åben kabine, også kaldt hardtop. Og store vinduer hehe
    Båd vægt er oplyst til 380kg fra fabrikken og så kommer der motor og udstyr men er stadig nemt at traile sådan en båd rundt.

• #5   24. jun 2013 Ja det var ikke voldsomt med vægten, må lige justere søgningen, og kigge flere typer. Tak for svar.

• #6   24. jun 2013 Og sådan en som min kan loge sniges på en 750 kg trailer. Og der er plads til at to kan ligge oppe foran op a forruden og sole sig.

• #7   24. jun 2013 750 inkl båd og trailer, som i totalvægt? Troede godt nok både var meget tungere end det. Kiggede på dba, og kunne se nogle af de mindre havde en totalvægt inkl trailer på under 500kg, så kunne man endda slippe for vægtafgift også, eller?

• #8   24. jun 2013 Hvad med en skibsplast 15 Ht.

Lille god begynder båd.

• #9   24. jun 2013 Nu håber jeg ikke det er en fjernstyret båd, jeg så ender op med google opslag omkring, men kigger lige.

EDIT:
    Ser ud som en god mulighed på billederne, de første priser dog lidt over budget, men kan være det bare lige var de første, søger lidt videre.

Vil helst holde mig lidt under 25k, da det som skrevet er lidt en test.

• #10   24. jun 2013 Min båd med motor vejer nok 600 kg, så det er lige i overkanten til sådan en trailer. Men en 14-15 fods kabine båd er da en god allrounder

• #11   24. jun 2013 Jeg holder øje med kabinerne også, kan godt se der er fordele ved den type, og man i nogle tilfælde også kan finde læ for regn.

Dejligt med noget ekspert hjælp når man står helt på ukendt farvand.

• #12   25. jun 2013 Har da fundet en håndfuld vi gerne vil kigge på, men hold op der er mange trailere uden papirer på, spiser de dem, eller hvad pokker sker der? For alle deres "interne" gradbøjninger af bare lige 500m til havnen, og så på med trekant og 30km/t, har jeg ikke mod på, når vi skal en 60km ofte.

At en båd er saltvandskølet, har det betydning for vores planer om delvis at sejle i søer, samt også limfjorden? Tænker at det jo så er både og?

• #13   25. jun 2013 Saltvandskølet menes jo bare den suger vand direkte ind fra motoren. Ferskvandskøling er jo et lukket system som i en bil. Vil ikke mene det er noget problem. Hvis du skaffer en lille båd der ikke er for tung, så køb da en ny trailer uden bremser. Dem kan du få for ca 7000 så slipper du for meget besvær. Bare sørg for din bil må trække den når den ikke er bremset.

• #14   25. jun 2013 Vil sige det samme som Kenneth mht. køb af trailer.

Du kan jo "prutte" om prisen på den båd du vil have, og bruge pengene til en ny trailer.

Hvad er det for nogle både du har i sigte?

• #15   25. jun 2013 7000 fylder jo i omegnen af 1/3 del af budgettet, og rent lavpraktisk ville jeg jo helst kunne lave et samlet køb, så jeg ved det hele passer, fremfor risikoen ved at købe en trailer der evt. ikke passer til båden.

Men kan selvfølgelig godt se at man så har en ny, man ved hvordan er passet, og der ikke er bøvl med attester, registrering, etc. Så lurer videre, og håber jeg bliver klogere. I hjælper hvertfald på min(manglende) viden.

• #16   26. jun 2013 For ikke at tænke på at du sparet de årlige udgifter på bremser. For de har det hårdt. Men hvorfor ikke linke til nogen af de både dy spekulerer på

• #17   26. jun 2013 Og bådmarkedet er købers marked for tiden, så du kan altid presse prisen lidt.

• Bjarne O
    Bjarne O Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
    #18   28. jun 2013 Hej
    Har du overvejet en Banta 460 ?
    Det er en styrepultbåd, hvor forenden både kan være solseng og sofa med bord. Det gode ved den er at hvis man skal fiske, så lader man bare hynderne blive derhjemme, så er båden lige til at skylle af bagefter.
    Sætter du en lille motor på, så sejler du bare hyggesejlads, men sætter du en større på, så kan den også trække tube eller vandski.
    En super allround båd
    Den kan fås ved bomarine.dk

Kommentér på:
Billig nybegynder, hvad skal man kigge efter?

Annonce