Billig nybegynder, hvad skal man kigge efter? {{forumTopicSubject}}
Har luret lidt emner, og marked, men det er lidt som om det er polsk, så prøver her med en nærmere pejling.
Overvejer om ikke en båd kunne være et hyggeligt indkøb til at komme lidt mere ud i naturen, og se den fra andre sider end breden, priserne svinger jo meget fra om det skal være yacht, robåd, eller færge, så 1. må jeg nok lige få styr på begreberne og søge ud fra det, samt evt. motorstørrelse.
Min tanke er en rolig cruiser i de midtjydske søer, samt et relativt småt område af limfjorden, vi er 2-3 personer og en bitte hund. Kan knægten svinge fiskestangen overbords bliver han nok glad, men ikke et must.
Foretrækker "sæder" istedet for bænke, og rat istedet for "motorpind"(hvis det giver mening)? Så dem jeg er faldet over, hedder oftest pult eller speedbåd, hvor sidstnævnte er riiimelig omkosningstunge. Des mere komplet, desto bedre. Her tænker jeg på trailer, motor, og selvfølgelig skrog:)
Et eksempel på noget jeg mener kunne være sagen(uden at vide om vores ønsker bliver indfriet), kunne være følgende: http://www.baadgalleri.dk/marked/B%C3%A5d/22049-x-delfin-speedbaad
Det skal helst ikke være for omstændigt, for så frygter jeg det bare kommer til at hobe sig op i haven, så helst på trækkrogen(der må trække 1200kg), og så til den nærmeste vandpyt og slappe den.
Giver det mening eller er det sort snak? Vil gerne uddybe så godt jeg kan.
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 8 Svar: 212
jun 2013
Følger: 2 Både: 1 Emner: 3 Svar: 12
Det drejer sig nok primært om kortere ture, så ikke nødvendigt med toilet/sovemuligheder, men nok gerne afsats til at sole sig på.
jun 2013
Har ingen idé om hvad sådan et vogntøj kan veje, men det er nok mere robust end campingvognen, kunne jeg tro?
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 29 Svar: 126
Båd vægt er oplyst til 380kg fra fabrikken og så kommer der motor og udstyr men er stadig nemt at traile sådan en båd rundt.
jun 2013
jan 2013
jun 2013
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 68 Både: 2 Emner: 47 Svar: 180
Lille god begynder båd.
jun 2013
EDIT:
Ser ud som en god mulighed på billederne, de første priser dog lidt over budget, men kan være det bare lige var de første, søger lidt videre.
Vil helst holde mig lidt under 25k, da det som skrevet er lidt en test.
jan 2013
jun 2013
Dejligt med noget ekspert hjælp når man står helt på ukendt farvand.
jun 2013
At en båd er saltvandskølet, har det betydning for vores planer om delvis at sejle i søer, samt også limfjorden? Tænker at det jo så er både og?
jan 2013
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 68 Både: 2 Emner: 47 Svar: 180
Du kan jo "prutte" om prisen på den båd du vil have, og bruge pengene til en ny trailer.
Hvad er det for nogle både du har i sigte?
jun 2013
Men kan selvfølgelig godt se at man så har en ny, man ved hvordan er passet, og der ikke er bøvl med attester, registrering, etc. Så lurer videre, og håber jeg bliver klogere. I hjælper hvertfald på min(manglende) viden.
jan 2013
jan 2013
okt 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
Har du overvejet en Banta 460 ?
Det er en styrepultbåd, hvor forenden både kan være solseng og sofa med bord. Det gode ved den er at hvis man skal fiske, så lader man bare hynderne blive derhjemme, så er båden lige til at skylle af bagefter.
Sætter du en lille motor på, så sejler du bare hyggesejlads, men sætter du en større på, så kan den også trække tube eller vandski.
En super allround båd
Den kan fås ved bomarine.dk
Billig nybegynder, hvad skal man kigge efter?