{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.206 visninger | Oprettet:

Gul misfarvning på gelcoat {{forumTopicSubject}}


Hej Alle
Jeg havde gul farve på gelcoaten under min båd , jeg fik et tip af en ven der er murer og han kikkede på den og lavede en opløsning af saltsyre til 15 kr og vand det vaskede vi båden også på siderne hvor der sad stafferinger og resultatet var skide godt og ALT det gule var væk nu og den er HELT hvid ,. min Murer Ole har prøvet det mange gange og det er nemt billigt og VIRKER hver gang
Nu er det sikkert et klogt hoved der tænker SALTSYRE det ødelægger da gelcoaten MEEEN det gør den IKKE for salt syre er base og gelcoalt er også base og base ødelægger ikke base du skal bare huske at skylle godt efter med vand bagefter .
MEN HUSK når du laver blandingen så kom saltsyren i en spand og DEREFTER vand i for hvis du gør det i den anden rækkefølge kan det eksplodere og så har du saltsyre overalt men se understående rækkefølge.
HUSK at have noget rent vand stående til at skylle traileren med hvis du kommer til at dryppe opløsningen på den da der ellers kommer lyse pletter på traileren.

VIS = Vand I syre

Opløsning = 1 del saltsyre 10 dele vand
Vask båden og lad syren virke i 2-4 minutter brug herefter børsten til at komme lidt mere på og skyl efter og din gelcoat er igen som ny


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gul misfarvning på gelcoat
Kommentér på:
Gul misfarvning på gelcoat

Annonce