{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.091 visninger | Oprettet:

Køb af motorbåd {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer kraftigt at købe en motorbåd og er brandt lun på Shetland 570, syntes det er en pæn model og ved godt det samtidig er en ældre sag, jeg ville bruge den til fiskeri og hyggetur med familien.
Jeg har set et par stykker med siddegruppe i siderne og et lille bord i midten (bagenden), sådan vil jeg gerne havde det, MEEENN er der nogle herinde der har nogle gode bud til evt. en anden slags båd (nyere), med de samme muligheder..for at havde flere valgmuligheder.. Prisen ligger ca. op til 45000.-

Michael


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af motorbåd
  • #1   12. aug 2013 der findes mange der minder om shetland 570 så det bliver en længere liste. det bedste du kan gøre pt er at vente smiley hvis du venter til december, januar får du langt mere for dine penge, da prisene er meget lavere end mens det er season for at sejle.

  • #2   12. aug 2013 Det har du ret i Jimmi, sæson relateret, der var også mere som at få et debat igang og se hvad folk kunne byde ind med smiley

  • #3   12. aug 2013 jeg har selv en 570 og jeg er godt tilfreds med min smiley

  • #4   12. aug 2013 Jeg har luret på den Hr. Baron og syntes den er rigtig flot, kan godt forstå du er tilfreds, modellen har også en godt design smiley

  • #5   12. aug 2013 ikke inig i at det bliver billigere til december... dem der vil sælge vil helst af med båden før den skal til vinteropbevaring

  • #6   12. aug 2013 Hvilket tidspunkt begynder de og gøre dem klar til vinter opbevaring ?

  • #7   13. aug 2013 Snart, og det er købers markede big time så du skal ikke nødvendigvis vente, omvendt har du godt tid til at finde den rette båd hvis siger du kan vente med at komme på vandet til næste sæson.

    Min personlige mening om 570eren er at den er for lav i kabinen og for gammel i forhold til kvaliteten. Men den sejler fint med den rette motor


  • #8   13. aug 2013 Hej Morten

    Det var også derfor jeg startede tråden, for ligesom at finde ud af hvilke andre bådtyper der matchede mit ønske


  • #9   13. aug 2013 Steffan M har 100% ret, det er nu og i de næste uger, at priserne er lavest.

    Når bådene først har fået vinterservice, og er blevet sat væk for vinteren, så har sælgerne normalt ikke så travlt med at sælge dem længere.

    Jeg har selv mæglet i 2 sådanne handler inden for de sidste 2 uger, og der blev virkligt lavet et par gode handler..


  • #10   13. aug 2013 Har prøvet både en Shetland Suntrip en Shetland 570, har ejet en Shetland 535 og så min nuværende Shetland 498. Af disse typer Shetland, syntes jeg stadig at 498 har været den bedste, da du ikke behøver så stor en motor som i en 570 for at opnå samme fart, og så kan den transporteres på en 1000Kg trailer, frem for en 1300 eller 1500Kg trailer.
    Men skulle jeg købe båd af Shetland typen, ville jeg vælge en Oldenburg 17. Denne båd er også lavet af folk fra Shetland fabrikken, men er langt bedre lavet, mere plads, højere fribord osv. osv.
    Jeg solgte min gamle Oldenburg 17 ( som kan ses under min profil , og som jeg købte i Holland) for nogle år siden, men for pokker hvor jeg savner den.
    Der står en til salg i Holland til 15.000,- kroner uden motor og trailer.

    http://watersport.tweedehands.net/visboten-consoleboten/oldenburg-day-cab-17.html#



  • #11   15. aug 2013 1000 tak for jeres svar

    Jeg var inde og lure på din båd i Holland Kim, og kunne godt forstå du var tilfreds med den, og den ville sagtens kunne opfylde mit forbrug, MEN jeg ønsker stadig den lille plads bagtil som det fremgår af billede, som jeg har søgt tilladelse af bruge til at vise hvad jeg mener, og i kunne byde ind med hvad der var af muligheder af andre båd modeller..

    Michael


    profilbillede
  • #12   15. aug 2013 Crescent 535 (tjek evt. min) eller Bella 530 HT kunne være et bud så. De er måske ikke helt så smarte som en 570, men de findes meget nyere, planer fint med mindre motor og er synkefri. Prismæssigt ligger de måske over dit budget, men har fornydeligt set begge både til salg på dba for 60 kilo med fine motorer.

    At båden er åben (HT) giver en rigtig god rumfornemmelse, nem adgang til "kahytten" og man kan let være mange ude at sejle. Ulempen er man altid skal have kaleche på når man ikke er ved båden.

    Når det er bænke og måske hynder agter gør det båden mindre egnet til at fiske fra.


  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   29. aug 2013 Har selv været meget forelsket i 570'eren, men har dog valgt en lidt større havne båd, da der skal være plads til 2 voksne + 2 børn, mest weekend ture...
    Jeg har dog kigget meget, og talt mange gange med ejeren af denne:
    (link fjernet)
    Det er en Dolphin 19 fra 1995, som er en tro kopi af Shetland 570, bare nyere...
    Jeg gav et bud på 50000, og han er til at snakke med (gik ned i 55000kr over telefonen)...
    Held og lykke...


  • #14   29. aug 2013 Tak Morten og Allan

    Jeg har også været på den anden side af sundet og kigge på Flipperne 570/575 som også kunne være et godt emne, problemet er bare, at de ligger sgu næsten alle sammen i Stockholm området og uden trailer smiley

    Men jeg har også kigget på denne her hyggelig fætter KMV Dromedille VITAL 20 er der mon nogen som har kendskab til den og dens virke ?


    profilbillede
  • #15   30. aug 2013 With skroget er kendt for sin noget runde form, denne er med til at give god plads i båden samt at den planer nemt, den er også mere stabil end et V-skrog der er trukket lang tilbage. Prisen er den kan driver lidt i sidevind og den kan slå i bølgerne, specielt hvis der er tale om korte søer, men den bjærger sig fint i hårdt vejr med store bølger og så længe farten tilpadses vil det ikke være mere ubehageligt end i så mange andre både.

    Har hørt historier om de afrikansk produceret både, der efter sine let gik fra hinanden i bølger grundet kobination af dårlig kvalitet og den lidt hårde medfart båden for når den planer i bølger.

    Personligt syntes jeg at skroget er en godt til mindre både, da det sejler fint med en mindre motor, er stabilt og giver mere plades om bord.


Kommentér på:
Køb af motorbåd

Annonce