{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Skal spartel blandes op? {{forumTopicSubject}}

Igår påførte jeg noget bådspartel (filler) på min glasfiberjolle for at fylde nogle huller ud. Det kom i to dåser og fra mærket "Jotun - Yacht filler" Der var 0,5L i hver dåse den ene var brun og den anden var hvid. Der stod intet på dåsen om at de skulle blandes sammen. Jeg påførte spartlen direkte fra dåsen på de nødvendige områder og spartlede det så det blev pænt og glat.
Nu er det lidt over et døgn siden jeg påførte det og det er endnu ikke tørt. Har jeg gjort noget forkert?
Bliver helt nervøs da det er en del af et større restaurations projekt.

PS det skal lige siges at der bag på dåsen står at det kan tage op til 2,5 dag før at det tørre hvis det er under 20 grader. Hvilket det jo må siges at have været siden igår.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skal spartel blandes op?
  • #1   1. aug 2019 Kender ikke til Jotun filler, men man plejer at blande op, det ene er filler og det andet er hærder, spørg evt der hvor du har købt det !

  • #2   1. aug 2019 Kan godt fornemme at jeg er nød til at vaske det af imorgen og købe et nyt sæt desværre. Tjekkede ellers dåserne grundigt men det fremgik på ingen måde direkte desværre...
    Der er gået et døgn og selv ikke det tynde lag lader til at være hærdet


  • #3   1. aug 2019 kode ordet er her.... TO komponent ..... altså blandes....
    En to-komponent spartelmasse som kan bruges over som under vandlinien. bruges til at hindrer vandindtrængning. Kan overmales med forme for maling og benyttes på de fleste underlag som gelcoat, stål og aluminium.
    Overmalingstør v/23°: 2 timer
    Hærdet v/23°: 36 timer
    Farve: Lys grøn
    Rengøring: Fortynder nr. 17
    0,5 liter
    Jotun YACHTING EPOXY REPAIR A+B En to-komponent spartelmasse som kan bruges over som under vandlinien. bruges til at hindrer vandindtrængning. Kan overmales med forme for maling og benyttes på de fleste underlag som gelcoat, stål og aluminium.


  • #4   2. aug 2019 det er godt sur røv... men også en dårlig forklaring på produktet hvis det ikke er oplyst... men god lyst... trods alt smiley

  • #5   2. aug 2019 Ja det er sgu sur røv. Ikke så meget på grund af de 350 kr de kostede. Men mere de 2 dage jeg ventede på det ville tørre og den absurd store portion tid jeg er ved at bruge på at fjerne det. Det skidt vil bare ikke af 😂

Kommentér på:
Skal spartel blandes op?

Annonce