{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Valg af Racing propel {{forumTopicSubject}}

Har en fletcher arrowflash 15 fod med mercury 75 hk 2 takt motor. Jeg har kigget lidt på nettet efter en propel som kan give den hurtigere acceleration og højre topfart. Det ville være fedt hvis der var nogen som havde nogle gode råd?

Har kigget på den her, men der står 40-60 hk. Gør det noget?
(link fjernet)

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af Racing propel
  • #1   15. okt 2013 hej tror ikke du kan få en propel som giver dig det , den gyldne regt er at , høj stigning ( pitch) og minste diameter , din motor kan trække op til max omdregninger giver højeste fart , men langsommer optræk , det omvendte giver godt træk og hurtig acceleration.
    ved ikke om en propel til en 60 hk passer på din 75 , hvis benet er det samme erdet nok ok
    mvh karsten

• #2   15. okt 2013 Mange tak for hjælpen Karsten. Det vil jeg lige undersøge så smiley

• #3   15. okt 2013 Husk at en anden propel er en lille del af det samlede Racing-setup. Hvis den rigtig skal hidses op skal du have motoren monteret højere på agterspejlet, lavet low-water pickup, måske off-centre montering af motoren osv.

Hvis du virkelig gerne vil have mere fart, kan det give god mening at montere en 90 eller 100 hestes på båden i stedet. For det kan hurtigt blive dyrt i propeller mv.

• #4   19. okt 2013 Propellen i annoncen er en såkaldt overflade-propel, og kan kun bruges på en racerbåd, hvor der er monteret en motor med kort ben, der er beregnet til at køre med den type propel...

• #5   19. okt 2013 Der står også i annoncen at den er beregnet til catemeraner og LIMETED v buttoms så NEJ jeg tror ikke at den vil give dig noget som Brumbass skriver.
    Du må forstå at en 75 hk har sine begrænsninger og som Morten har skrevet vil det nok være mere sikkert at købe en større motor hvis du vil sejle hurtigere men her er det så bare måske din båd der har sine begrænsninger da den jo har et MAX på 75 hk men hvis hækken er sund så kan den sagtens tage en 100 hk og vil så sikkert runde 45 knob men jeg er ikke sikker på om din forsikring vil godtage det hvis uheldet er ude
    Men EN ting er sikkert !!!
    Du kan IKKE både få hurtigere accelleration og samtidigt højere fart ved brug af anden propel men du kan bruge en lidt mindre propel når du skal trække vandski så vil den accellere hurtigere men gå lidt langsommere på toppen MEEEEN hold øje med din omdrejningstæller

Kommentér på:
Valg af Racing propel

Annonce