{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Teaktræ
  • #1   14. aug 2019

    profilbillede
  • #3   14. aug 2019 skal det bare slibes med sandpapir eller hvordan? smiley


  • #5   15. aug 2019 Teak træ skal ikke behandles og vil blive lyst grå når det beskytter sig selv mod sollyset. Nogle siger man bare skal vaske det i saltvand og jeg har erfaret at det skal have en gang algebehandling en til to gange om året.
    Jeg bruger oliebaseret transparent Gori 22 som beskytter træet mod alger, råd og svamp.

    Vedr. hullerne kan du købe nogle teak propper som du kan banke / lime i og der efter skære eller slibe det overskydende væk.


  • #6   16. aug 2019 vil give tino ret.
    man kan evt vaske det i en 3 db salmiakspiritus opløsning. Det virker perfekt. Skal dog skylles godt efter. sandpapir er ikke nødvendigt. efterbehandling med Hempel teak olie giver en naturlig overflade.


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #7   16. aug 2019 råd og svamp på teak træ?

  • #8   16. aug 2019 Hvad mener du hans?

  • #11   16. aug 2019 3 db salmiakspiritus koster ikke ret meget og virker. billigere hurtigere og slider mindre end sandpapir.

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #12   16. aug 2019 Wessel
    om teak træ kan rådne eller få svamp.. ? har jeg nemlig endnu til gode at se.


  • #13   17. aug 2019 Der kan godt komme alger og andre sjove ting i teak, men aner ikke om teak kan rådne.
    Jeg har gennem årene døjet en del med alger i teak træet, det spottes bedst i regnvejr og ser lidt ud som træet har pletter. Algerne gør også at dækket bliver glat som ikke er så smart på en båd.
    Algerne gemmer sig i træets årer og kan kun holdes væk med noget algemiddel som f.eks. Gori 22 eller Boracol.
    Synes dog også at saltvand holder træet super flot.


  • #14   17. aug 2019 Det kan godt rådne og få svamp. men grundet det naturlige olie indhold kan det tåle mere. En af de fordele teak også har er at biller mm. ikke kan lide det. Ikke super godt byggemateriale styrke mæssigt set. Men flot det er det.

  • #15   17. aug 2019 Ang. saltvand som Tino skriver om. regnvand er træets fjende nr 1, derfor bør man altid vaske dæk i saltvand,. og gerne ofte.

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #16   17. aug 2019 ja ok , har bare en udestue med teak vinduer i og de er da ca 60år, jeg har haft dem i 20år og de er som "nye" ja lidt mere grå, de har i min tid aldrig fået noget olie eller andet end regnvand, tror egentlig ikke tidligere ejer har smurt dem, sådan som resten af huset så ud.. smiley

  • #17   17. aug 2019 Det er fordi de står lodret, og ikke får vildt meget vand. trædæk på en båd kan ikke sammenlignes med vinduer på et hus. men de holder da også meget bedre end de fyrretræ og Lærke vinduer man køber i dag.

  • #19   17. aug 2019 Ja. saltvandet er bedre end ferskvand

Kommentér på:
Teaktræ

Annonce