Køb af træbåd {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har min motorcykel til salg og har i den forbindelse fået et bud på en båd i bytte. Han er meget sparsom med oplysninger og billedmateriale, men det er en 16 fods båd med indbygget totakts motor fra 1946, model "Venedig" med plads til fire personer.
Det er uden trailer, så der er mit første problem. Jeg kan godt leje en trailer til at tage den hjem, men hvad så? - jeg kan vel ikke have den i vandet her i vinter uden den går til? Undskyld hvis spørgsmålet virker dumt, men jeg kender intet til træbåde.
Min motorcykel står p.t. til 35000 kr. og han ville oprindelig have 45000 kr. for hans, men er villig til at bytte lige over. Er båden de 35000 kr. værd?
Jeg håber i kan hjælpe - på forhånd tak
Mvh Thomas Olesen
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
jun 2009
Følger: 1 Både: 2 Emner: 6 Svar: 59
aug 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 8
aug 2007
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 30
Den båd er så godt som umulig at forsikre hvis du skulle ønske det.
Reservedele til den motor er ganske sikkert et problem.
Mit råd er, tænk dig om to gange og er du stadig i tvivl, så lad være.
aug 2007
Du har helt sikkert ret i det første
- Jeg tænker lige over det i de næste par måneder, jeg tror ikke at nogle af parterne har travlt med at presse handlen igennem
Mvh Thomas Olesen
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.472
Jeg vil råde også dog til at sige NEJ tak fordi det er et stort arbejde at have en træbåd og umiddelbart er 35000 for meget uden trailer og du kan sagtens finde noget bedre i glasfiber hvis du senere skulle få lyst til at have en båd og din motorcykel kommer du da nok også af med til foråret for lige nu er det et dårligt tidspumkt at sælge både og motorcykler på.
MVH Hasse
aug 2007
Det er nu mere fordi en træbåd bare er så meget flottere i min optik. Men ja, det kan godt være at jeg skal starte ud med glasfiber når jeg køber min første båd
Go' weekend til alle - mvh Thomas Olesen
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Det er noget ubrugeligt skrammel, og de kræver en masse vedligeholdelse, sejler ikke ret stærkt, oser, larmer og ryger, som en, ja, en Trabi, men det skyldtes nok,slægtskabet, hvad drivlinien angår
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Jeg har set rigtig mange af dem, da jeg kørte lastbil i det tidligere DDR, i halvfemserne, og de har aldrig tiltalt mig, da de er det samme forældede larmende skrammel, som deres biler..
De lignede speedbåde fra 1930´erne, men var meget nyere, da de blev bygget stort set uden ændringer, helt op til murens fald.
Det skal bemærkes, at kun trofaste partimedlemmer, og vel og mærke, ikke de menige, kunne få lov til at købe en sådan båd, de var nemlig beregnet til dem højere oppe i herakiet....
aug 2007
Sikke en larm! Det er jo næsten bare med til at give den charme
Jeg håber da et eller andet sted at det er ham der prøver at snyde mig, for han har ifølge vores korrespondance byttet den med en bil til en værdi af 45000 kr.
Jeg synes stadig det er en sjov båd, men jeg tror man er jævn træt af motoren efter den første tur og hold kæft den oser på nogle af de andre youtube videoer.
Jeg må lede videre, men der er ikke rigtig nogen der er interesseret i at bytte båd for mc
Go' weekend til alle
Thomas Olesen
Køb af træbåd