{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.159 visninger | Oprettet:

Thomas O
Thomas O
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Køb af træbåd {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har min motorcykel til salg og har i den forbindelse fået et bud på en båd i bytte. Han er meget sparsom med oplysninger og billedmateriale, men det er en 16 fods båd med indbygget totakts motor fra 1946, model "Venedig" med plads til fire personer.

Det er uden trailer, så der er mit første problem. Jeg kan godt leje en trailer til at tage den hjem, men hvad så? - jeg kan vel ikke have den i vandet her i vinter uden den går til? Undskyld hvis spørgsmålet virker dumt, men jeg kender intet til træbåde.

Min motorcykel står p.t. til 35000 kr. og han ville oprindelig have 45000 kr. for hans, men er villig til at bytte lige over. Er båden de 35000 kr. værd?

Jeg håber i kan hjælpe - på forhånd tak smiley

Mvh Thomas Olesen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af træbåd
  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #1   28. nov 2013 Det ville være synd og skam og lade den ligge og skvulpe i en gang ny is..... smiley

• #2   28. nov 2013 Skal se flere billeder for at kunne vurdere om prisen er o.k, og også vide mere om hvor den er bygget og af hvem

• Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

#3   28. nov 2013 Sælger tager den ind for vinteren i weekenden smiley Jeg kan ikke skaffe flere billeder eller informationer - Desværre smiley

• #4   28. nov 2013 Må sige det virker lidt suspekt, hvis han ikke vil tage/udlevere flere billeder, skuden skal vel ikke kommes ned i en mørk bunker for vinteren.. smiley

• Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

#5   28. nov 2013 Altså, han har fra starten tilbudt at jeg kan komme forbi og kigge alt det jeg vil, så jeg tror bare det er en halvdoven sælger der ikke gør det vilde for at komme af med skuden smiley

• #6   28. nov 2013 Jeg ser situationen sådan: Du har en mc du ikke kan sælge og han har en båd han ikke kan sælge - i bytter problemer. Lidt ligesom at tisse i bukserne, det varmer, men ikke ret længe.
    Den båd er så godt som umulig at forsikre hvis du skulle ønske det.
    Reservedele til den motor er ganske sikkert et problem.
    Mit råd er, tænk dig om to gange og er du stadig i tvivl, så lad være.

• Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

#7   29. nov 2013 Hej Poul

Du har helt sikkert ret i det første smiley Det med reservedelene og forsikring aner jeg jo intet om, så der lytter jeg til dig, men jeg var også skeptisk i forhold til motordele.

- Jeg tænker lige over det i de næste par måneder, jeg tror ikke at nogle af parterne har travlt med at presse handlen igennem smiley

Mvh Thomas Olesen

• #8   29. nov 2013 Hejsa
    Jeg vil råde også dog til at sige NEJ tak fordi det er et stort arbejde at have en træbåd og umiddelbart er 35000 for meget uden trailer og du kan sagtens finde noget bedre i glasfiber hvis du senere skulle få lyst til at have en båd og din motorcykel kommer du da nok også af med til foråret for lige nu er det et dårligt tidspumkt at sælge både og motorcykler på.
    MVH Hasse

• Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

#9   29. nov 2013 Hej Hasse

Det er nu mere fordi en træbåd bare er så meget flottere i min optik. Men ja, det kan godt være at jeg skal starte ud med glasfiber når jeg køber min første båd smiley

Go' weekend til alle - mvh Thomas Olesen

• #10   29. nov 2013 En Venedig med indbygget 2 takts motor, hæ hæ, det er en DDR båd, og de kan købes fra omkring € 1000,- i Tyskland, vel og mærke sejlklare.. Og jeg tvivler på, at den er fra 1946, nok næmere fra 1976 .....

Det er noget ubrugeligt skrammel, og de kræver en masse vedligeholdelse, sejler ikke ret stærkt, oser, larmer og ryger, som en, ja, en Trabi, men det skyldtes nok,slægtskabet, hvad drivlinien angår smiley smiley

• #12   29. nov 2013 Som sagt, en frygtelig larm, og ca. 20 knob med 1 mand ombord som max . . .

Jeg har set rigtig mange af dem, da jeg kørte lastbil i det tidligere DDR, i halvfemserne, og de har aldrig tiltalt mig, da de er det samme forældede larmende skrammel, som deres biler..

De lignede speedbåde fra 1930´erne, men var meget nyere, da de blev bygget stort set uden ændringer, helt op til murens fald.

Det skal bemærkes, at kun trofaste partimedlemmer, og vel og mærke, ikke de menige, kunne få lov til at købe en sådan båd, de var nemlig beregnet til dem højere oppe i herakiet....

• Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

#13   30. nov 2013 Hej Brumbass

Sikke en larm! Det er jo næsten bare med til at give den charme smiley Men ja - det er sku' ikke en byttehandel til min fordel, sikke en gang l#rt!

Jeg håber da et eller andet sted at det er ham der prøver at snyde mig, for han har ifølge vores korrespondance byttet den med en bil til en værdi af 45000 kr. smiley Der er han sku' blevet snydt hvis det er rigtig!

Jeg synes stadig det er en sjov båd, men jeg tror man er jævn træt af motoren efter den første tur og hold kæft den oser på nogle af de andre youtube videoer.

Jeg må lede videre, men der er ikke rigtig nogen der er interesseret i at bytte båd for mc smiley

Go' weekend til alle smiley
    Thomas Olesen

Kommentér på:
Køb af træbåd

Annonce