{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Flybridge eller ej
  • #1   5. dec 2013 Vi har selv 32 fod med flybridge.
    fantastisk overblik der oppe fra og kanon sigt. Vi elsker at sidde der oppe.
    Eneste minus er at der er langt til til stævnen når jeg ligger til alene, men det vender man sig til.

    har flere gange overvejet at skifte til en "åben" model i samme str.
    Den store salon i en flybridge giver et fantastisk lys som man sætter stor stor pris på.
    Den anden type båd er klart fedest i høj solskin. smiley


  • #2   5. dec 2013 Hvad er det for en båd du har? Kan ikke se den på din profil smiley

  • #3   5. dec 2013 Flybridge!!!.... Lækkert overblik, både ved sejlads, og når man ligger i havn. Samtidig giver den lukkede salon god mening i det nogen gange ustabile danske sommervejr. smiley

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 17
    #4   5. dec 2013 Flybridge!!! Jeg har aldrig selv haft en flybridge båd, men det er da drømmen. Netop det at man kan både styre ude og inde, uden at skulle slås med kaleche, er da fedt. Flybridge er jo som skabt til vores klima. Min drømme flybridge båd, er en bayliner 2556

  • #5   5. dec 2013 Leif:

    Vi har en Silverton 312 - Den har været oprettet på min tidligere profil.
    2x 120 Dti Diesler.
    Vi har ingen styreplads indenfor og er på den måde altid tvunget til at stå ude og styre, men jeg har altid haft det sådan at når man sejler skal man være ude og så må man tage tøj på hvis det lorte vejr.

    Vi har sejlet af længere distancer.
    1x 35timer Non stop
    1x 24 timer non stop
    1x 12timer non stop

    Vi har endnu ikke syntes det var ubehageligt, du har et super syn til de søer du sejler i mod og kan på den måde følge med i kroppen når båden bevæger sig.



    profilbillede
  • #6   5. dec 2013 Lidt billeder af Uden styreplads inde og udsigt fra broen:

    profilbillede
  • #7   5. dec 2013 Overblik:


    profilbillede
  • #8   5. dec 2013 Vi har lige købt ny båd og fravalgte flybridge og har købt en Neptunus 107, som har en opbygning som de tradionelle hollandske stålbåde bare i glasfiber....

    Vi fravalgte flybridge grundet at vi meget ofte ser manden sidde selv deroppe og styre, og familien så er i salonen...vi vil gerne sejle sammen, og jeg har det som Nicolai at jeg vil sejle ude, og ikke sidde inde i salonen og sejle....

    Med den vi har nu, sidder vi ude men stadig i læ når vejret er til det....

    Det er i øvrigt en 35 fods, med samme lyse og store salon som i flybridge bådene....


  • #9   6. dec 2013 En Neptunus 107 kender jeg godt. Fint sommerhus smiley men hvor meget plads er der i salonen, der hvor man både skal op til agterdækket og ned til agter kahytten ?
    Det med at det er kaptajnen som kun sidder på flybridgen skal jeg da lige prøve at ligge mærke til smiley
    Hvorfor har du ikke lagt den "nye" ind på BG endnu?


  • #10   6. dec 2013 Vi synes der er sindssyg meget plads i salonen. Og der er store side ruder ( som kan åbnes ), som giver virkelig meget lys ind, så du får en lys og venlig salon.

    Jeg har bare ikke fået mig taget sammen, til at få den lagt ind smiley


  • #11   6. dec 2013 Glæder mig til at se den smiley

  • #12   6. dec 2013 Peter N, - Hvordan har familien det med at sidde inde i dårligt vejr ? ( ren nysgerighed ).

    Jeg kommer fra en sejlbåds familie, og vi har altid siddet ude pga. vi blev søsyge når der var høj sø og vi gemte os i kabinen.

    Da vi sejlede fra Svendborg til Hundige i et stræk gemte kæresten sig 2 timer i kabinen og blev ret søsyg. Men da hun kom på broen selvom den gynger en del i 3m højde fra side til side så gik det over.

    smiley


  • #13   6. dec 2013 Det har ikke noget at gøre med frisk luft. Man skal bare kunne se at man gynger, ellers bliver "vatterpasset" i det indre øre forviret og det er så det man kalder søsyge.

  • #14   6. dec 2013 Nico den fordel der er i vores nye båd, er at vi altid kan sidde oppe agter smiley

    Skulle vejret være små skidt ryger kalechen op, ellers vil den være nede smiley

    Den tidligere ejer har haft den i 13 år, og sejlet under en time fra styrepladsen i salonen, der kommer jeg heller ikke til at sidde.


  • #15   6. dec 2013 Det sku fedt smiley - de store agterdæk er bare lækkert!

  • #16   6. dec 2013 Agterdækket er 90% af at vi har valgt den båd :-)))

Kommentér på:
Flybridge eller ej

Annonce