{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Navigation
  • #1   16. jan 2014 Med Garmin går du ikke galt i byen.

  • #2   16. jan 2014 hvis det er til din Shetland 570 er garmin 420S et fint valg ikke for stor men alle funktioner ved hånden.

  • #3   16. jan 2014 Har kigget på 421s den ser fornuftig ud, også lurer på deres 520, ved i hvad kortet til Danmark ville koste til 421s

  • #5   16. jan 2014 Jeg ville også gå efter en Garmin og vælge en s-model, så du også får ekkolod!

    Skærmen på 421/421s er ekstremt lille og jeg ville ikke selv vælge den! Jeg ville gå efter disse, i prioriteret rækkefølge:

    GPSMAP 527xs
    echoMAP 50s
    GPSMAP 526s
    GPSMAP 521s

    Evt. se om jeg kunne finde et godt tilbud på 720s som har endnu større touch skærm!


  • #6   16. jan 2014 1000 tak Peter for din henvisning, læner mig mest til 520, den kan jeg få med kort over Danmark, og så er skærmen også 1" størrer

  • #7   16. jan 2014 Til info er 520 flere generationer gammel!

  • #8   16. jan 2014 Jeg har 421s er super glad for den....og ja det er jo ikk en 42" fladskærm..jeg mener det er et fint valg til mindre både.421s-4 tommer 521s-5 tommer sååå det er ikk meget og for di sparet penge er der til et kort over Danmark
    Mvh Henrik


  • #9   17. jan 2014 Som der kommenteres er 420/421s en lille skærm hvis man skal på langfart lange ture er en stor skærm at fortrække vi havde båden med til Limfjorden sidste sommer, og måtte konstatere at vi ofte lige må kigge på stor kort.men ofte sejler vi jo på kendt vande smiley


  • #10   17. jan 2014 Skærmstr. på 521s/526s: 7,6x10,2 cm.
    Skærmstr. på 421s/: 6,1x8,1 cm.

    Prøv at tegne de to op på et papir - det kan godt være at det kun er 1" forskel, men i virkeligheden syntes jeg der er ret meget forskel!


  • #11   17. jan 2014 Tror lige jeg laver 2 skabeloner på de modeller og holder dem på det sted hvor de evt. Skulle sidde og se forskellen Thomas

  • #12   17. jan 2014 Nu er det jo kun selve skærmstørrelsen jeg har skrevet målene på, ikke hele enheden, men de er mere eller mindre samme str!

  • #13   17. jan 2014 Det var også skærm størrelsen jeg ville tjekke

  • #15   17. jan 2014 preben j bruger du homeport eller laver du så vp?.
    et ? ude fra emnet


  • #18   17. jan 2014 Jeg har selv 420s og er rigtig glad for ekkoloddet. Men kortvisningen er sgu lidt skod. Jeg har flere gange set forkert på kortet og troet, at der var dybere, end der var (nu snegler jeg mig rundt, når jeg ikke kender området, så der skete ikke noget). Min mening er, at der mangler muligheder for at ændre på kortets farver og konturer - eksempelvis sætte en visuel advarsel op for alle dybder under 1 - 2 meter.

    Jeg har købt en iPad og Navionics, som jeg vil prøve. Klart federe skærm, kort og funktioner, men om lortet virker i praksis i et saltvandsmiljø, glæder jeg mig til at se.


  • #19   17. jan 2014 Jeg sejler med ipad og navionics, det virker upåklageligt.

  • #20   18. jan 2014 IPad har bestemt en god skærm (Retina) men har hørt den ikke er så god at aflæse på vand, grundet genskæret i skærmen og så er den bestemt ikke bygget til saltholdige vinde...

  • #21   18. jan 2014 Til Erik C: Dette er netop en mulighed på Garmin i indstillingerne, men det kan godt være lidt bøvlet at finde første gang! Desværre kan man ikke vælge specifik hvilke områder der skal markeres med rødt - det er i 1 meters intervaller...

  • #22   18. jan 2014 Ipad er ligeså nem at aflæse på vand som alt muligt andet.

    Jeg har sejlet med den samme ipad i de sidste 2 år nu, jeg bruger den også privat og på jobbet, ja faktisk skriver jeg fra den lige nu smiley

    Jeg har samtidig sejlet med en Garmin 520s, fordi den havde jeg. Det er 100 gange mere behageligt at bruge ipad'en, dels er skærmen meget større og dels er Navionics et supert program.

    Til min nye båd overvejede at købe en Garmin 720 og spurgte forhandleren, hvilke fordele jeg ville opnå med den kontra ipad....det eneste han kunne komme op med, var permanent strøm....det har jeg så løst på anden vis.

    Hvis man alligevel har en ipad, eller gerne vil have en, så koster Navionics kun en brøkdel at få.

    Jeg har købt en Teak holder til ipad, som er blevet monteret i skuden.

    Husk dog at uanset hvilken elektronisk løsning man vælger, altid at have kort med i båden også...


  • #23   18. jan 2014 Garmin 527xs og så ipad med garmin helm. så sender garminen via wifi billede til ipaden. Ved endnu ikke om man kan betjene den på ipaden da denne funktion først er med på opdateringen til febuar.


  • #24   18. jan 2014 Preben J bruger også bluechart g2 nok det jeg mangler at få sat op, da min vil ind over land smiley det jo ikke nemt men min båd

  • #25   18. jan 2014 Thomas G>> Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Kan jeg indstille min Garmin 420s til at markere sikre dybder?

  • #26   19. jan 2014 Erik C: Ja det kan man godt kalde det. Der er jo markeret med rød (mener jeg - det er jo ca. 3 mdr. siden jeg brugte den sidst) der hvor det er lavvandet. Der kan man gå ind og opsætte om det skal være ved 1m, 2m, 3m osv. at den viser det rødt!

  • #28   23. jan 2014 Har en Garmin 526S. Den virker perfekt. Skærmen er i passende størrelse, i fin opløsning, og med kort over alle danske farvande er jeg godt hjulpet. Kortet er Blue Chart Vision.
    Minimumsdybde og -højde indstilles let under menuen. Minimumdybde kan så indstilles til f. eks. transmitter + et eller andet mål, afhængig af dybest ragende båddel (f. eks. motorben).


    profilbillede
Kommentér på:
Navigation

Annonce