{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.137 visninger | Oprettet:

Dan C
Dan C
Tilmeldt:
19. jan 2014
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4

shetland 498-536-570 eller oldenburg day cabin {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er en noget grøn en når det kommer til både, men har via nettet forstået at en af de modeller nævnt i overskriften vil være gode bud på en begynder båd..

Mit spørgsmål er så om det overhoved er til at opdrive en Oldenburg i ok stand i DK eller om jeg skal sigte efter Holland for at opdrive en Oldenburg ..

Shetland er der en del af på markedet i DK, men de ser alle sammen noget trætte ud, nogen her inde der kender en som kender en eller ved om det er muligt at ramme en shetland(498-536-570) i ordentlig stand ?

Jeg tænker i pris gruppe 50-70k med alt dvs. motor, kaleche + alt til trolling


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  shetland 498-536-570 eller oldenburg day cabin
  • #1   19. jan 2014 Hej Dan

    Jeg kan kun tale om Shetland, for mig var det kærlighed ved første blik da jeg så modellen, så jeg gik simpelhen på jagt på nettet, var omkring Tyskland, Holland, Sverige, og selvfølgelig Danmark, mit valg var 570 fordi jeg gerne ville havde plads bagved til hygge, hvor man kan sidde 4 personer og få en dejlig frokost, og selvfølgelig kan du også Trolle, Sverige var lidt svær, fordi de fleste lige i Skærgården nord for Stockholm og de bruger kun ophalervogn, så det kræver en trailer med derop, lang tur ??

    Jeg var også/er begynder, men vidste hvad jeg kiggede efter, det er rigtigt at de har nogle år på bagen, men et godt ry har de altid haft, taget deres alder i betragtning, jeg er ved at lave min om, den stod som den forlod fabrikken, lidt slidt i hynder og beklædning, men orginal udvendig og indvendig..

    Jeg har selv set en del i DK som er rigtig pæne og tror også det er muligt at finde en til den pris du omtaler, du har jo også muligheden for selv at sætte dit eget præg på båden ved selv at lave det, så gør det jo ikke ret meget hvis de er en smule slidt..

    Du kan evt. kigge under både til højre for logoet baadgalleri og se hvordan folk ordnet deres

    God jagt


  • #2   19. jan 2014 Har selv eget en Shetland 535, Shetland 498 og en Oldenburg 17 Cabin.
    Og jeg kan helt klart anbefale Oldenburg 17.
    De laves i to udgaver. En Oldenburg 17 Cabin og en Oldenburg 17 sport.
    Oldenburg er en engelsk fremstillet båd, selvom navnet er klingende tysk. Dem som fremstillede dem, er personer fra den gamle Shetland Boat fabrik. Og begge fabrikker lå også kun 15 km fra hinanden. Man tog det bedste fra Shetland båden, og krydrede det med forbedringer her og der. Derfor ligner en Oldenburg 17 Cabin også utrolig meget en Shetland 536 eller Shetland Family Four. Oldenburg båden har dog højere kabine, højere fribord, er lidt bredere og langt bedre indrettet agter.
    Skrog ligner rigtig meget Shetland, dog er "vingerne" ikke så kraftig udbygget.
    Jeg har til dato, ikke prøvet en båd i denne størrelse med så gode sejl-egenskaber. Og fortryder stadig at vi solgte den.
    De fleste du kan finde til salg, står i England. Men syntes sgu` de er for dyre.


  • #3   19. jan 2014 Overvej evt en Nordan 18 smiley

  • #5   19. jan 2014 jeg sværger også til shetland 570 som Michael og det kan blive en fin trolle båd
    jeg startede fra bunden så den næsten står som ny i dag men det har også taget 2-3 år men ha ikke fortrudt det smiley


  • #7   19. jan 2014 Den har da lidt v bund Jens og flader ud bag til og er pisse stabil når man ligger og fisker har selv haft en 536 famely Four og er mere til Nordan man skal også passe på de shetland mange af dem er smask rådne og fulde af vand smiley

  • #9   19. jan 2014 Nej ik helt Jens smiley

  • #12   19. jan 2014 De ældre Shetland både er tit fyldt med vand i skroget som på de fleste modeller er fyldt med skum, har selv set et par eksempler med så store skader her af, at hele dørken måtte fjernes for at få skummet ud, vil du absolut have en, så gå efter en nyre model Som fx. Cadet dolphine. Nordan 18 er også et godt bud, den går ikke så godt i bølger med høj fart, men til gengæld er der god plads i båden, den ligger stabilt i vandet, planer let og kan sejle med mindre motor med bedre økonomi. Tilpasser du farten i større bølger sejler den fint og behageligt uden at rulle meget.

  • #13   20. jan 2014 der var ikke vand i min selv om den have stået ude i 3 år uden overdækning inden jeg købte den smiley

  • #14   20. jan 2014 Heller ingen vand i min smiley

  • Dan C
    Dan C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #15   20. jan 2014 tusinde tak til ALLE for jeres svar og tip indtil videre, Kim har du et link til en side eller to i England hvor jeg kan finde de Oldenburg du omtaler, det er jo købers markede så mon ikke de er til at tale med .. smiley man kan jo håbe, jeg har via din tråd et sted her fra fundet flere 498 og 570 i Holland, til gode priser, men har forelsket mig i tanken om at købe rigtigt første gang også renovere når jeg ikke kan strække den længere, li pt vil jeg bare på vandet i en fart smiley har bestemt ikke valgt de andre fra, men pt leder jeg med lys og lygte efter en Oldenburg smiley og lykkes det ikke må det næsten blive enten 498 eller 570 smiley

  • #16   20. jan 2014 Har selv kigget på markedet. Og det er støvsuget for Oldenburg. smiley


  • Dan C
    Dan C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #17   20. jan 2014 det var jo ikke det svar jeg ledte efter smiley hmm øv... vil ha kabine til wekend ture og ellers en fiske maskine.. jeg må lede videre tusinde tak og håber vi snart ses på vandet smiley

  • Dan C
    Dan C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #19   23. jan 2014 den kan jeg ikke finde på dba, kan jeg få dig til at smide et link ?

    har til gengæld fundet en Oldenburg cabin i Holland og en Oldenburg sport i UK, har spurgt kim om han gider se på om de er besværet værd, eller om jeg skal lede videre


  • #22   23. jan 2014 Kan godt anbefale Crescent 535, har selv en med 40 hk. Utrolig økonomisk og rigeligt med kræfter under alle forhold. Den er virkelig rummelig, grundet den store åbne kabine kan man være 4 - 5 voksne ude mange timer, uden det bliver trængt. Til at fiske fra er den dog knap så smart indrettet, der er bænke med hynder i cockpittet, så vil nødig have skæl og blod der, og den er umulig at spule indvendig.

  • #26   23. jan 2014 Oldenburg i Holland er pris uden motor og trailer.
    Men mon ikke den kan presses lidt ned i pris, så du kan have den hjemme i DK incl. fragt omkostninger i bil til samlet DKK15000,-
    Den kræver en ca. 1000Kg trailer. Den TK 850 trailer jeg havde til min, var lige i underkanten.
    Da vi købte Oldenburg i Holland, var det incl. en Hollandsk trailer og 60HK Evinrude og en lille 3,5HK Suzuki + diverse udstyr, Samlet pris incl. fragt løb den op i DKK 26500,- Senere solgt til en forhandler, og uden udstyr og trailer til kontant 63000,-


  • #28   22. mar 2014 (link fjernet)


  • Dan C
    Dan C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #29   25. mar 2014 tusinde tak for linket kim !! smiley

Kommentér på:
shetland 498-536-570 eller oldenburg day cabin

Annonce