3.342 visninger
|
Oprettet:
Ilægning af nyt dæk? {{forumTopicSubject}}
Hej Sejlere
Imorgen bliver det sidste dæk brækket op (da det er bundråddent!).
Nu er det min første båd jeg selv renoverer, så ville lige høre eksperterne til råds.
Når jeg nu har mit "tomme" skrog, og skal montere nye træplader, skal de så limes på eller hvordan gør man?
Skal dækket/gulvet i øvrigt belægges med glasfiber efter det er samlet?
M.v.h
Michael S
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Er det i din Reinel? ( det antager jeg )
Så ville jeg benytte vandfaste plader, ( nogle kalder dem trailer bunde ).
De er nemme at arbejde med og er virkeligt stærke.
Du behøver ikke at støbe glas på dem, men hvis du har et åbent cockpit ville jeg anbefale det.
En anden løsning, som jeg er tilhænger af er at lave det i skum. ( divinylselskums plader ) disse skal belægges med glas. Fordelen ved dette er vægt. Samt der kan ikke gå råd i dem. Så har de der ud over en helt vandvittig flydeevne. Det kræver en del mere arbejde samt glas & polyester eller epoxy.
Jeg er fra en bådbygger familie og har selv været i vindmølle industrien så jeg er nok ret farvet af epoxy og glas/kulfiber. Så der er ingen tvivl om at jeg ville støbe alt i min verden.
Men men, der er mange løsninger hvor gulvet ikke bliver støbt og løsningerne er stadigt flotte og holdbare.
Hvor meget tid og budget har du er os en faktor
Mvh
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Jeg laver skotter m.m. på denne måde:
http://www.youtube.com/watch?v=9D41VhUdi3c
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 4 Svar: 42
Det ser rigtig godt ud
Det med skum var ellers en fantastisk idé, da det ser ud til at være nemmere at tilpasse til præcis det man vil have
Jeg bruger "næsten" al min fritid på min båd, er dog under uddannelse, så jeg ligger ikke inde men en masse penge, men alt jeg har til overs hver måned, går ubeskåret til båden
M.v.h
Michael S
feb 2008
Følger: 92 Følgere: 8 Svar: 22
maj 2013
M.v.h
Michael Schmidt
feb 2008
maj 2013
Jeg regner med selv at save stringers ud af støbeplade, hvorefter jeg forhåbentlig finder noget nyt bekendtskab i nærheden som måske kunne hjælpe mig med at få lagt glasfiber
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 13 Svar: 117
maj 2013
feb 2008
maj 2013
maj 2013
Ilægning af nyt dæk?