{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.342 visninger | Oprettet:

Ilægning af nyt dæk? {{forumTopicSubject}}

Hej Sejlere smiley

Imorgen bliver det sidste dæk brækket op (da det er bundråddent!).

Nu er det min første båd jeg selv renoverer, så ville lige høre eksperterne til råds.

Når jeg nu har mit "tomme" skrog, og skal montere nye træplader, skal de så limes på eller hvordan gør man?

Skal dækket/gulvet i øvrigt belægges med glasfiber efter det er samlet?

M.v.h

Michael S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ilægning af nyt dæk?
  • #1   23. jan 2014 Prøv at tjek eller skriv til (mekanikles__omc_marine_service) her inde..han ved det..evt tjek hans galleri,der er gode billeder af noget lig..

• #2   23. jan 2014 Hej Micahel

Er det i din Reinel? ( det antager jeg )

Så ville jeg benytte vandfaste plader, ( nogle kalder dem trailer bunde ).

De er nemme at arbejde med og er virkeligt stærke.

Du behøver ikke at støbe glas på dem, men hvis du har et åbent cockpit ville jeg anbefale det.

En anden løsning, som jeg er tilhænger af er at lave det i skum. ( divinylselskums plader ) disse skal belægges med glas. Fordelen ved dette er vægt. Samt der kan ikke gå råd i dem. Så har de der ud over en helt vandvittig flydeevne. Det kræver en del mere arbejde samt glas & polyester eller epoxy.

Jeg er fra en bådbygger familie og har selv været i vindmølle industrien så jeg er nok ret farvet af epoxy og glas/kulfiber. Så der er ingen tvivl om at jeg ville støbe alt i min verden.

Men men, der er mange løsninger hvor gulvet ikke bliver støbt og løsningerne er stadigt flotte og holdbare.

Hvor meget tid og budget har du er os en faktor smiley

Mvh

• #3   23. jan 2014 Her kan du se produkterne ( Skum og epoxy )

Jeg laver skotter m.m. på denne måde:
    http://www.youtube.com/watch?v=9D41VhUdi3c

• #4   23. jan 2014 Hej Nicolaj.

Det ser rigtig godt ud smiley Desværre kan jeg ikke tåle epoxy, og slår kraftigt ud på det, og det var derfor jeg ville høre om der skulle glasfiberlag på, for så bliver det nok en dyr affære når jeg er nød til at få nogen til at komme og lægge det.

Det med skum var ellers en fantastisk idé, da det ser ud til at være nemmere at tilpasse til præcis det man vil have smiley

Jeg bruger "næsten" al min fritid på min båd, er dog under uddannelse, så jeg ligger ikke inde men en masse penge, men alt jeg har til overs hver måned, går ubeskåret til båden smiley

M.v.h

Michael S

• #5   23. jan 2014 du kan godt bruge en støbeplade, men skær den til først, så den passer i dørken. så skal-skal du lægge 4 lag glasfiber på undersiden, så skal du lægge den ned i bunden . læg 4-5 lag glasfiber på oversiden støb den fast i siderne, husk at matslibe pladen først inden du lægger glasfiber på. der går ca 2 l polyester til 1m 450g fiber, du skal prime pladen med polyester først, ring for yderlige hjælp, 23724539

• #6   23. jan 2014 @ Kurt: Det skal helst være en løsning der ikke involverer glasfiber hvis det er muligt, for har kraftig allergi over for epoxy'en. Min idé var at købe nogle 18mm støbeplader, da det påståes at de kan tåle saltvand uden at rådne, da de er behandlet med alt muligt. Om det er sandt ved jeg dog ikke.

M.v.h

Michael Schmidt

• #7   27. jan 2014 så kan jeg desvære ikke hjælpe dig, det er det eneste rigtige med glasfiberdørk

• #9   27. jan 2014 @Jens S: Det er lige præcis min plan smiley Problemet er jeg ikke kender nogen der kan lægge glasfiber.

Jeg regner med selv at save stringers ud af støbeplade, hvorefter jeg forhåbentlig finder noget nyt bekendtskab i nærheden som måske kunne hjælpe mig med at få lagt glasfiber smiley

• #10   28. jan 2014 Almindeligt glasfiberarbejde kan laves med polyester istedet for epoxy...

• #11   28. jan 2014 @Thomas: Holder det ligeså godt ?

• #12   29. jan 2014 polyesterarbejde holder lige så godt som epoxy, det er lidt tungere,støb skinner i bunden af båden med 20cm mellemrum og læg pladen ned i polyesterlim som jeg har skrevet til dig

• #13   29. jan 2014 @Kurt: Det er nok mig der er meget dum, men forstår ikke helt hvad du mener? smiley

• #16   3. feb 2014 Da jeg ikke har forstået der, giver det mig ikke så meget svar. Men har snakket med et par stykker som har forklaret mig og rådgivet, så der er styr på det nu smiley

Kommentér på:
Ilægning af nyt dæk?

Annonce