{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Større motor en kW foreskriver
  • #2   21. aug 2019 politiet sagde nej da jeg spurgte men henviste til søfartstyrelsen som henviste til politiet, ingen af dem kunne levere en paragraf, hvor der står at det er ulovligt, derfor må man antage at det er lovligt.... der hvor den kan være tricky er at det nu kræver forsikring, og du kan få bøde for ikke at have gyldig forsikring, så forsikringen bestemmer faktisk om det er lovligt. hvis det er forsvarligt så bare registrer den hos din forsikring og afsted

  • #3   21. aug 2019 Der altid en lille sikkerheds margen på den tilladte max hk, så det burde nok ikke være et problem for at den kan klare det.
    ( så kommer det smiley ) MEEEEN tror du vil få et problem ang forsikring og så det lovlige spørgsmål.... så INDEN du begynder at smide om dig med dine dollaser.. så tjek med forsikring og evt. båd forhandler, det bliver nok et lov spørgsmål også ... så der skal sgu tjekkes op de rigtige steder og ikke kun på " tror jeg " svar herinde.
    Forsikringen bliver nok svære at tale med, de går efter hvad den er beregnet til på papiret, og HVIS der sker noget ( gud forbyde det ) ja så står du med håret i putkassen.
    Det er nok op ad bakke... ellers så spar sammen og sælg din og køb lige præcis den du vil have ( og når det er gjort... ja så går der lige et lille stykke tid..... og såååå ... ohhhh den kunne jeg godt tænke mig... det er sådan en mande ting he he )


  • #4   21. aug 2019 Kim S
    hvor er de rigtige steder, når man har kontaktet både politi og søfartsstyrelsen?


  • #5   21. aug 2019 Steffen m ...... ja det er jo lige det....... smiley :P smiley smiley det er noget med at tage ansvar... og det tør de jo ikke hos politi og søfarts styrelsen .....
    Men hvis der sker noget ..... ja så er der nok nogle af dem der skal råbe op smiley smiley


  • #6   21. aug 2019 i det tilfælde har jeg heldigvis en lang mail korrespondance liggende jeg kan kyle efter dem, hvis behovet skulle opstå

  • #7   21. aug 2019 SPØRG først hos båd fabrikanten om den kan bære, hvis de gjorde som i mit tilfælde sagde god for konstruktionen. Men henviste til om forsikrings selskabet ville tage den. Når du har noget data, så fortæl dem dine data. Det er jo dem der skal dække skal hvis der er noget. Så hvis de vil forsikre den, og du har dokumentation for at de ved hvad du har bag på. Så kan jeg ikke se noget problem. At spørge myndighederne er den gale vej, de går altid efter de kendte data, og så er det no-go. Men sørg for at du fortæller forsikringsselskabet ALT, ingen skjult dagsorden.

  • #8   22. aug 2019 Som jeg husker det, så er en jolle - som den du har - ikke typegodkendt med en bestemt motor, men med et certifikat der fortæller, hvor kraftig motoren må være i antal HK eller Kw.

    Det som du skal være opmærksom på er altså, hvor mange HK / Kw din jolle er bygget til at kunne håndtere på agterspejlet - resten af båden skal nok kunne holde, men svagheden ligger uden tvivl i agterspejlet.

    En lille note: 1 kw = 1.36 HK

    En motor på 40 HK yder 29.41 Kw.
    En motor på 30 HK yder 22.05 Kw.





  • #9   22. aug 2019 Jeg har aldrig, som i ALDRIG spurgt, tænkt, oplevet at forsikringen har nogle indvendinger til om båden er godkendt til den pågældende motor der skulle på.
    Ganske vist ville mit selskab ikke forsikre min nuværende motor, da den var aaalt for kraftig (300 Promax) efter deres tabeller, så det måtte jeg søge andetsteds, men på intet tidspunkt har jeg oplevet at de har spurgt ind til om de både jeg har haft, rent faktisk er godkendt til den motor der sidder på.


Kommentér på:
Større motor en kW foreskriver

Annonce