{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.671 visninger | Oprettet:

bundmaling? {{forumTopicSubject}}

Hej købte en 19 fod speedbåd sidste år og den trænger til ny bundmaling, den gamle skaller af og er meget ujævn, så har valdt af det hele skal af og nyt på.

Men hvordan gør man, hvordan får jeg det gamle af?
Kan man godt køre båden af traileren ud på græsset, den er jo ikke nem at slibe og male på traileren.

Hvilken primer og bundmaling skal man vælge? hvad er bedst, vil helst ikke igennem det næste år igen, malingen skal også kunne holde til når den skal på trailer

ps. båden sejler ca 60 knob har set på de fleste bundmalinger star der 45 knob


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  bundmaling?
  • #1   22. feb 2014 Prøv og lave en søgning, jeg er sikker på der er mange emner omkring dette.

  • #2   22. feb 2014 du behøver ikke at give den bundmaling smiley når den ikke er i vandet hele tiden så bliver den jo ikke begroede

  • #3   22. feb 2014 Prøv med malingsfjerner og dække det over med plastik i et par timer og derefter højtryksrenser og resten må have en tur med slibemaskinen . Sådan gjorde jeg med min jolle den havde 5-8 lag gl . bundmaling , derefter fik den 4 lag 2 komp.epoxy primer .....

  • #4   22. feb 2014 #1. syntes jeg har prøvet men syntes ikke rigtig der var nogen svar på hvordan man fik det væk

    #2. den skal ligge i vandet det meste af sommeren, den skal dog kunne flyttes til andre steder på trailer.

    #3. det vil jeg prøve


  • #5   22. feb 2014 Hvis den skal ligge i vandet maler du den først lige inden den skal i for at have den bedste virkning af malingen.. Lån eller lej en stor højtryksrenser så tror jeg det meste ryger af, ellers må du igang med at slibe. Du bruger kun grunder hvis du sliber helt i hund i det gamle.

    (Og ellers søg i forummet da emnet har været oppe 100 gange!!!)


  • #6   25. feb 2014 Jeg har lige slebet bundmalingen af en 19 fods speedbåd. Det var med maske og støvsuger i slibemaskinen og så ellers et par gode timer under båden på trailer. Resultatet blev godt, men en god pude til ryggen kan anbefales smiley

  • #7   27. feb 2014 #6 det var også min plan men kan ikke rigtig komme til når den står på traileren.

    hey er gået i gang med malingsfjerner, hold da op det tager tid og kan mærkes i armene:) kan skrabe bundmalingen af ind til grunderen og så sliber jeg resten.

    MEN hvilken bundmaling og primer skal jeg bruge til en hurtiggående båd? havd bruger i andre?

    Skal man også male drevet med noget så den ikke bliver overbegroet? Hvad har i andre gjort og hvad har i brugt??

    på forhånd tak


  • #8   27. feb 2014 Ta båden af bådtraileren og klods den op evt. på nogen paller og nogen klodser , så har du mulighed for at lave en arb. gang ad gangen og du kan vippe den fra side til side !!! ellers er det sku ikke til at lave smiley jeg har brugt 2 komp. primer 4 lag fra biltema og til sidst 2 lag topcoat . Men min båd står altid trailer.... Måske har Hempel en bundmaling til hurtiggående speedbåde

  • #9   27. feb 2014 Du skal bruge en 2 komp primer til start, ca. 4-5 lag for at lukke ordentligt af.. Så køber du en bundmaling til hurtigs gående både.. Fåes fra flere fabrikanter.. Og giver den 2 lag.. Mal den få traileren inden den skal i vandet lad den tørre og ryg den 30 cm tilbage på traileren og mal resten..

  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #10   24. jun 2014 Jeg ville ringe til Steen fra Marinelageret - han vil helt sikkert kunne hjælpe dig. Han sælger selv bundmaling, og har stor erfaring. Hvis du er det mindste i tvivl, som det lyder til, så ville jeg give ham et kald. Du kan også se hans hjemmeside her http://marinelageret.dk/baadpleje-bundmaling-285/ , hvis du skal spørge ind til noget specifikt i forhold til det de forhandler.

    mvh C Kurtsen


Kommentér på:
bundmaling?

Annonce