{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.892 visninger | Oprettet:

hvilken type båd er det jeg søger? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en drøm om at sejle. Men er helt ny. Og jeg kunne godt tænke mig en snak med jer om hvilken type båd det er jeg søger ud fra mine kriterier, håber i kan hjælpe smiley
Jeg er ret sikker på at det er en motorsejler jeg søger men her er nogle drømmeture den skal kunne gå igennem, og kan den mon det: Jeg er ikke særlig glad for det kæmpestore åbne vand så en egentlig havkrydser behøver det ikke være.
Tilgengæld skal den kunne gå ind i kanaler og klare sluser, dvs der skal være en bestemt art bund på sådan en båd så den ikke bliver for dyb?
Og så skal der være plads inden i til at man kan bo i længere tid ombord på den. Men jeg er ikke super krævende. Der skal være to soveafdelinger og et sted at spise samt kunne lave mad i et mindre køkken. Der må gerne være god plads i "bugen" af båden, gerne god bredde, ståhøjde og måske også et godt lysindfald dvs en slags top som indeholder vinduer... smiley
På dækket skal der absolut være plads til at solbade! Dvs der skal være et plant område som man kan gå og være på uden at ramle rundt oveni dimser og tov. Og så skal den absolut ikke være større end at dette lige kan være der. Dvs ingen ekstra størrelse. Let at overskue og overkomme for mig.
Jeg skal gerne kunne sejle den alene for motor. Og for sejl alene under rette forhold.
Det er opbygningen i båden.
Måske kan i også komme med råd om hvilket udstyr der også som minimum skal være ombord, jeg tænker primært på eletronisk udstyr.

Glæder mig til at høre jeres ideer smiley

Mvh Christina


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hvilken type båd er det jeg søger?
  • #1   24. feb 2014 Når du ingen erfaring har med at sejle, vil jeg råde dig til at melde dig ind i en klub med sejlskole, her kan du ud over at lære de basale ting, også tæste om drømmen lever i praksis.

  • #2   25. feb 2014 Tak for råd. Jeg ved drømmen lever . Jeg elsker at tilbringe tid på vandet, men er træt af at ro selv smiley jeg elsker at komme langsomt og økonomisk rundt og vil have det fantastisk ved samtidig at have mit hjem med. Jeg skal selvfølgelig lære at sejle det er jeg klar over. Men min motivation virker sådan at jeg bedst når mine mål når jeg ved hvad det hedder det jeg vil have og brænder for så jeg kan begynde at nørde i detaljerne.
    Så for dem som har lyst til at komme med ideer på bådtyper; glid forbi hvor kort eller langt jeg er nået her og nu. Denne afklaring og at være konkret med mine ønsker er det jeg har at gå med lige nu og det er med til at skærpe mig for at nå videre.


  • #3   25. feb 2014 Hvad er dit budget ?

  • #5   25. feb 2014 Hvad med en Finnsailer 29, LM 27 eller en Mascot 25?
    Udstyr: Hvis der er et kompas og nogle søkort, behøver du sådan set ikke mere, men jeg ville nu nødig undvære min kortplotter med indbygget ekkolod. Hvis du vil sejle selv, skal du nok også have en selvstyrer.


  • #6   25. feb 2014 Ja hvad er dit buget ? Det er en ret væsentlig ting at vide i dette sammenhæng da man kan få alt det du søger hvis prisen er lige meget smiley

  • #7   25. feb 2014 Det ville nok også være en fordel hvis den både havde rullefok og rulle storsejl.

  • #8   25. feb 2014 Mascot 28 er en rigtig god motorsejler, den sejler godt for både sejl og motor, de handles i øjeblikket for under 200.000 i god stand. Nyere LM modeller som 26, 28, 30, 32, 81, Vitesse og Mermaid, kan også begge dele tilfredsstillende.

  • #11   28. feb 2014 Som jeg forstår det, skulle det være en motorsejler, og det ville jeg ikke lige kalde den. smiley

  • #13   28. feb 2014 Hun skriver: [Jeg er ret sikker på at det er en motorsejler jeg søger] Den kan sikkert sejle på kanaler, men det var så også det eneste sted jeg turde sejle med sådan en. smiley

Kommentér på:
hvilken type båd er det jeg søger?

Annonce