{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Duelighedsbevis eller ikk? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige sejlere skal lige høre jer om jeres mening skal jeg tage et duelighedsbevis eller kan det være lidt lige meget? jeg har styr på nordlig bredde og østlig længde afmærkningerne har jeg styr på vigeregler kender jeg tåge signaler kender jeg det jeg sådan set ikke kan er at lægge en præcis kurs rettet for devierende og det der og så skibslys og symboler kan jeg heller ikke men altså er der nogle der kan huske det alligevel det er bare det jeg mener??? Jeg kan også dobbelt halvstik enkelt og dobbelt flagknob og pælestik jeg tænker at hvis man sejler om natten og gps`en svigter så sejler man vel bare hen til et sted hvor ens ankerline er dyb nok til og slår anker hvis den svigter om dagen kan man jo pejle så man ved sin position i kortet så skal man bare have en kurslineal og en passer jeg kender også til hvordan man måler sømil på et kort Helt ærligt er det så skide vigtigt at have et duelighedsbevis????? Jeg ved også hvad indgående og udgående er... smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Duelighedsbevis eller ikk?
  • #1   27. aug 2019 En væsentlig del, som du ikke nævner, er vigeregler.
    Men det er jo helt op til dig selv, selvfølgelig alt efter hvilket fartøj du påtænker at føre, om du vil tage duelighedsbevis. Men hvis alt du ved er læst i en bog eller på nettet, så vil jeg anbefale et kursus hvor du også kommer i den "virkelige verden".


  • #2   27. aug 2019 Nej jeg nævner da vigeregler som sagt dem kan jeg også smiley

  • #3   27. aug 2019 Det du mener med den virkelige verden er det den praktiske prøve til duelighedsbevis???

  • #4   27. aug 2019 Jeg tog et duelighedsbevis halvvejs for 15 år siden vi fik en hjemmeopgave for hvor man skulle lægge en kurs rettet for devierende og alt det der og næste gang vi kom skulle vi have gjort det praktisk men der stod jeg af desværre men de kurser jeg havde tegnet var rigtige men jeg kan huske at de havde da et meget humoristisk syn på det at sejle

  • #5   28. aug 2019 Hvorfor bliver du ved at oprette tråde om det emne?

    Du tager ikke imod nogen af de råd der er givet, men du bliver ved at liste argumenter for ikke at tage det.

    Valget er enkelt, enten tager du det, eller også lader du være. Du mener angiveligt at du er en dygtig sejler og navigatør. Så kan man jo enten mene at så er det lige meget med beviset, eller man kan mene at så er det jo nemt at tage det og få papir på din kunnen.


  • #6   28. aug 2019 Iøvrigt kan du kun bruge din pejling i dit søkort såfremt dit pejlepunkt er i søkortet, samt at du retter din pejling for deviation og misvisning.

    Husk iøvrigt at den mest nøjagtige position får man ved at bruge tre pejlepunkter.


  • #7   28. aug 2019 Ja ok jeg skal nok stoppe nu Søren smiley

  • #8   28. aug 2019 Jeg har altså lige et spørgsmål til det håber jeg er ok med jer smiley

    Hvor mange grader vil der typisk være i forskel på den kurs man styrer på kompasset og den kurs man sejler???


  • #9   28. aug 2019 Jeg ved godt at det hedder en hel masse fine ord men se bort fra dem ligenu smiley

  • #10   28. aug 2019 Ta, det bevis som du har behov om det er speedbåds eller duelighedsbevis er vel underordnet bare det dækker dit behov, så er det vel ok, tænker jeg....

  • #11   28. aug 2019 Ja ok tak for det Steen

  • #12   28. aug 2019 Forskellen kommer an på hvor meget misvisning der er på den position du befinder dig (forskel på retvisende nord og magnetiske nord), hvor meget deviation der er på den pågældende kurs (bådens eget magnetfelt), hvor meget afdrift pga strøm, og hvor meget afdrift pga vind.

    Tag nu og meld dig til det kursus!


  • #13   28. aug 2019 Jeg melder mig til speedbådskørekort tror jeg

  • #14   29. aug 2019 #8 Det spørgsmål viser med alt tydelighed at du intet begreb har om at sejle - så kan kun anbefale duelighedsbevis.
    Ved speedbådskørekort lærer du på mange kurser absolut intet.


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #15   29. aug 2019 #14
    skal man ikke først ha speedbådskort, før man kan tage duelighedsbevis færdigt. ?
    den ene hvor jeg tog mit skulle efter hans udsagn først tage til speedbåd og så resten til duelighed bagefter.

    men ja man lærer intet på de kurser, eller ikke der hvor jeg tog mit,..


  • #16   29. aug 2019 Til Hans

    Det tror jeg ikke man skal jeg siger TROR men det er noget med at hvis man har taget speedbådskørekort kan man bruge det til den praktiske prøve til duelighedsbevis det er hvad jeg har fået at vide i hvert fald jeg ved ikke om der er nogle der kan bekræfte det??? Men jeg ved at hvis man skal tage yachtskipper af 3. grad skal man have duelighedsbevis først nye regler


  • #17   29. aug 2019 Speedbådskørekortet accepteres som erstatning for den praktiske delprøve af duelighedsbeviset.

  • #18   29. aug 2019 #17 - det er da rystende... smiley

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #19   29. aug 2019 så er det sådan det er, ved kun hvad han sagde.. men ja det er ikke specielt meget man lærer til det kursus...
    til vores prøve gik sensor og underviser ud, alle vores papirer lå frit fremme og ja man ku jo ikke dumpe på den måde... sejlprøven tog for 9 så næsten en time, der var flere der ikke kunne lave en MOB... alle bestået. smiley

    hvem sagde pengemaskine.. smiley


  • #20   29. aug 2019 Hmm, sån var det godt nok ikke herfra, på det det kursus vi var på.. Det var mere induvidielt vil jeg sige, lidt skræmmende et eller andet sted...

  • #21   29. aug 2019 Jeg har selv haft godt 1000 kursister igennem speedbådskursus, og jeg tillod ikke at folk kom til prøve uden at kunne tingene, og den samme holdning havde min censor.

    Det tog mig ca 6 timer at gennemgå teorien og sikre mig at pensum var ordentligt gennemgået, og derudover fik hver kursist 45-60 minutters praktik i båden.

    Et kursus tog 12-14 timer.


  • #22   29. aug 2019 SÅ er det vel også ok som et ok speedbåds kursus, i forhold til, hvad man ellers høre fra mange andre?

  • #23   30. aug 2019 Det fungerede fint, men når andre udbydere tilbyder det samme på 5-6 timer, og at prisen er dumpet ned til et niveau hvor man nærmest selv betaler for at holde kurset, så bliver det useriøst.

    Jeg valgte at stoppe pga den udvikling. For mig var det en fritidsbeskæftigelse, men også fordi jeg synes det var sjovt og hyggeligt at kunne lære andre at sejle og færdes til søs. Alfa-omega var dog at det gav et afkast smiley


  • #24   30. aug 2019 Ja ok jeg må have taget et duelighedsbevis der er vidst ingen vej udenom men helt ærligt venner jeg er bare pisse bange for at jeg er for dum til det men jeg er vel for selvkritisk smiley

  • #25   30. aug 2019 Er der nogle der har taget et duelighedsbevis der kan give mig et lille praj om hvor svært det er???

  • #26   30. aug 2019 Du spørger og spørger og spørger.

    Prøv nu bare og meld dig til og følg undervisningen.

    Der er ikke nogen raketvidenskab i det, og iøvrigt har du jo tidligere været i gang med det.

    Pensum har ikke ændret sig.


  • #27   31. aug 2019 Ja ok hvorfor er jeg mon så øm i numsen hvorfor fik jeg ingen pandekager hvorfor hvorfor dit og hvorfor dat ha ha lol smiley

  • #28   31. aug 2019 Helt ærligt jer der har taget et duelighedsbevis kan i huske alle skibslys og signalfigurer og kan i huske det med devierende og misvisende hvordan foregår det hele i praksis det er bare det jeg gerne vil vide

  • #29   31. aug 2019 Vi siger vi er ude og sejle om dagen og bum så svigter gps`en hvad gør vi så i virkelighedens verden?

  • #30   31. aug 2019 Tag et duelighedsbevis og lær noget om det!

  • #31   31. aug 2019 Og jo, jeg kan alle skibslys inkl de vinkler de skal lyse i og hvordan de skal være placeret, alle signalfigurer og alle tågesignaler og vigeregler.

  • #32   31. aug 2019 Men du kan ikke regne devierende og misvisende og alt det crap ud???

  • #33   31. aug 2019 Jo. Det er ikke nogen videnskab.

  • #34   31. aug 2019 Ok jeg skal lige fortælle en lille historie vi arvede min farfar`s båd han hed Axel og så snakker jeg med min far om navigation og jeg siger jeg synes det er svært så siger han ja Kenneth så køber man en navigator så siger jeg til emnet navigation "Det kunne Axel" Så siger min far nej det kunne Axel nemlig IKKE men han har taget et duelighedsbevis som han så har bestået og så tænker jeg bare at hvis min farfar kunne sejle så kan jeg vel også det var for resten en LM 27 vi arvede

  • #35   31. aug 2019 Tillykke med det. Så lad dog være med at tage det, men vil du så ikke være rar at lade være at bombardere med diverse spørgsmål som et duelighedsbevis vil give svaret på?

    Jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i problemet.


  • #36   31. aug 2019 Jo jeg havde bare håbet at der var nogle der kunne fortælle mig hvordan det hele fungerer i praksis

  • #37   31. aug 2019 Det lærer man når man tager beviset!

  • #38   31. aug 2019 Søren jeg kan godt fortælle dig hvad problemet er og det er at jeg synes det duelighedsbevis virker ret omfattende og jeg er bange for at jeg ikke kan bestå jeg er meget selvkritisk altså for helvede det kan jeg vel men altså forstå mig ret ikk

  • #39   31. aug 2019 Men altså ok for at være helt ærlig så kan jeg godt se det fornuftige i at tage et duelighedsbevis havde bare håbet at jeg kunne lære tingene ved at kigge på nettet og spørge jer her på Baadgalleri men du har nok ret kære Søren jeg må tage det duelighedsbevis

  • #40   31. aug 2019 Kom nu igang med duelighedsbevis, ikke mere snak om det... Sæt igang! Kenneth.

  • #41   1. sep 2019 Men altså vil gerne lige dele noget med jer hvis jeg kan sidde på netbank og regne faktisk komplicerede regnestykker ud og jeg kan sidde i paint3d koncentreret i flere timer og lære programmets funktioner og lave computer kunst så kan jeg vel også tage et duelighedsbevis men vil bare være ærlig og fortælle at jeg er blevet kaldt psykisk syg nu gennem 15 år det styrker ikke ligefrem selvtilliden

  • #42   1. sep 2019 Kenneth - STOP!!!!!!!!!

    Træf en beslutning; tag kurset eller lad være.

    Du lærer kun noget om navigation, vigeregler, skibslys, tåge/dagssignaler osv ved at få undervisning.

    Det nytter ikke du bliver ved at sidde her og hælde undskyldning efter undskyldning ud af ørerne.

    Træf en beslutning!


  • #43   1. sep 2019 Det var nu heller ikke meningen jeg mente med det at jeg gerne vil tage det duelighedsbevis ville bare høre jeres mening og om I tror på jeg kan finde ud af det søgte bare lidt støtte

  • #44   1. sep 2019 Ha ha undskyld folkens ved godt jeg er retarderet men det har fandme udviklet sig ret komisk det her lol jeg sidder og drikker Chai latte med Chai latte sirup i lavet på min kapselmaskine kender i det? Det skulle i prøve det er Indisk krydret te smiley

  • #45   5. sep 2019 Hvad for nogle knob og stik lærer man til duelighedsbeviset?

  • #46   5. sep 2019 Læs de links jeg har delt med dig adskillige gange, og som du får her for tredie gang!!!

    https://www.soefartsstyrelsen.dk/SkoleFritidssejlads/UddPersonligeBeviser/Duelighed/Documents/Uddannelsesplan%20for%20duelighedsproeve%20i%20sejlads%20for%20fritidssejlere.pdf

    Stop nu alt den væven rundt!


  • #47   9. mar 2020 Fuck mann jeg læste hele tråden ha ha ha

  • #48   10. mar 2020 Ja jeg er retarderet jeg ved det godt smiley


Kommentér på:
Duelighedsbevis eller ikk?

Annonce