{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Daniel J
Daniel J
Tilmeldt:
9. jan 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47

Fishfinder {{forumTopicSubject}}

Hej har købt mig en brugt ekkolod med fishfinder, der er en airmar p66 transducer med, men nogle der ved hvor den skal sidde på hækken, hvor langt fra motoren? Og hvad med ledningen skal der også bores hul til den?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fishfinder
  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #2   18. mar 2014 Ja det er på hækken,
    Okay, og ledningen kan ikk komme over hækken eller jo men det ser dumt ud smiley
    Det er indenbordsmotor, men det er stadig mindst 30cm fra drevet? Og hvor langt skal det sidde nede?


  • #3   18. mar 2014 Helt nede, så den stadig rammer vandet hvis du planer.

  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #4   19. mar 2014 Okay, så rigtig forstået jeg skal sætte den væk fra drevet men helt nede på så den sidder på forneden på hækken?:-)

  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #6   19. mar 2014 Akslen på det lille hjul skal sidde paralelt med bunden af din båd, det er hvad Garmin forskriver.....

  • #7   21. mar 2014 Hvis transduceren stikker ned under bunden når du planer så får du et kæmpe vandsprøjt som vil bade din motor i saltvand dette er både ikke godt og ser ud AHT og så har du ikke brug for at ekkoloddet virker når du planer for når loddet siger at der er for lavt så er det jo allerede for sent og i øvrigt så tror jeg slet ikke at du vil kunne se noget på ekkoloddet med en fart på OVER 7-10 knop.
    Jeg har monteret min Garmin transduser bag på hækken så undersiden af transduceren sidder 1 cm over bunden så er den i vandet ved lav fart og ser bunden tydeligt og når jeg sejler hurtigt at det ikke noget sprøjt.
    MVH Hasse


  • #8   22. mar 2014 Så tror da f...... Du ikke kan se noget når du planer.
    Den skal røre vandet for et godt billede, det er da specielt når man har fart på man gerne vil vide hvor bunden er på vej hen.


  • #9   24. mar 2014 att:_ Jan S
    Du kan da under ingen omstændigheder se bunden når båden sejler hurtigt ( planer ) om så du sætter -transduceren længere ned i vandet da der vil komme en masse støj / luft bobler som vil forhindre signalet i at komme tilbage til ekkoloddet ????? og hvis brugeren har en ældre motor hvor kablerne til gas og gear sidder udvendigt vil disse blive ødelagt af der brusebad der vil BADE motoren i vand når båden planer.

    Og det med at se hvor bunden er på vej hen ???
    Transduceren er monteret på hækken ved siden af motoren og DVS. at HVIS du kan se at der pludselig er lavvande så er det allerede for sent det er jo bla. derfor at man har en GPS


  • #10   24. mar 2014 Det har jeg nu ikke haft problemer med.
    Jeg har nok været heldig.
    Mht hvor bunden er på vej hen, mener jeg det er rart at kunne se om dybden er faldende eller stigende.
    Det er rart at vide hvis vanddybden falder fra eks. 6m til 2m


  • #11   24. mar 2014 att Jan.S

    Ja jeg kan godt regne ud at du ikke har sejlet i Roskilde fjord ???? her falder dybdeb mange steder fra 5-8 m og PLUDSELIG er der kun 10 cm vand og det hele sker inden for 2-3 meter.
    MVH Hasse


  • #12   24. mar 2014 Det har du ret i, men det er stort set detsamme i Limfjorden og Mariager fjord.
    Men der er jo en del der ikke kun sejler i en fjord.


Kommentér på:
Fishfinder

Annonce