{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.037 visninger | Oprettet:

Fjerne gammel maling? (Har prøvet slib, sandblæs m.v.) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en ældre glasfiber båd, og har pillet alt indmaden ud så jeg kan male den indvendig.

Som I kan se på billedet, er malingen skallet af mange steder - men de steder den ikke er, sidder den til gengæld godt fast.

Jeg har prøvet højtrykspuler uden held - jeg har prøvet en rystepudser med groft sandpapir, men det vil tage en evighed at fjerne det med den. Så prøvede jeg i dag denne sandblæser fra HN
http://www.harald-nyborg.dk/p6514/sandblaesningskit
men igen - den fjerner en smule men det vil tage en evighed at tage alt malingen med den.

Nogen ideer til hvad jeg gør, så den kan blive klar til maling? - vil meget gerne videre så jeg når at få glæde af den hele sæsonen.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fjerne gammel maling? (Har prøvet slib, sandblæs m.v.)
  • #1   29. apr 2014 Slib alt løst væk så du har en god fast bund at starte på.
    Er der store ujævnheder du vil af med kan du jo spartle lidt først.
    Hvis malingen sidder godt fast er der ingen grund til at fjerne det.


  • #3   29. apr 2014 jan s
    Jeg overvejer det også - men når så meget af den gamle maling er skallet af, så frygter jeg jo at min nye maling som kommer udenpå den gamle, så hurtigt vil skalle af sammen med den gamle maling.

    jens s
    Den havde jeg ikke overvejet - og jeg har faktisk en slibe rondel til min vinkelsliber. Jeg har lige været ude og prøve det med en korn 40, og det var effektivt - som man kan se på billedet så kommer malingen relativt nemt af - jeg kan så samtidig se at den sliber så effektivt af, at den kommer helt ind til selve glasfiberen - kan det blive et problem? - jeg havde ikke planlagt at skulle grunde først, men ville blot give den en omgang 2-komponent maling, da det indvendige jo kun vil blive vådt når båden står ude i regnvejr o.l.


    profilbillede
  • #5   29. apr 2014 Ok - jeg vil selvfølgelig forsøge at få så lidt af som muligt.

    Det er denne maling jeg har købt, så mon ikke det vil give et fint resultat uden grunder:
    (link fjernet)

    I øvrigt - når jeg nu sliber så grundigt - er det så nok at vaske efter bare med en grundrens for at fjerne støvet - eller skal den stadig renses efter med noget kemikalie inden malingen?


  • #7   30. apr 2014 Jeg læste også bøtten, men jeg tolker det egentlig anderledes:

    Bruges over vandlinjen på plastskrog eller som topcoat på Biltema epoxyprimer på både af stål eller aluminium

    Som jeg læser det, anbefaler de kun primer hvis det er på stål/aluminium - men ikke hvis det er på plast (hvilket glasfiber vel går ind under).

    Ok - så bliver det acetone


Kommentér på:
Fjerne gammel maling? (Har prøvet slib, sandblæs m.v.)

Annonce