{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Udførelse af bundmaling {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.. står og mangler kyndig råd og vejledning omkring ny bundmaling, har taget stort set alt bundmalingen af, dog mangler jeg nogen enkelte steder eftersom jeg ikk havde nok paint remover. så regner med at slibe det sidste af med "trekant" sliber ??

Har fået afvide at den del af bunden som skal males, skal rendes over med vandslibe papir forinden, for at den kan binde ?
Regner emd at bundmalingen skal gå ca 5 cm over vandlinjen, eller hva mener i ??
OG kan man male den udenfor, eller er der stadig for koldt til det?

evt mærker på hva jeg skal bruge, samt udførelse hvis i vil være så flinke og hjælpe med det os :).

- Månne tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udførelse af bundmaling
  • #2   30. apr 2014 okay super, det garanteret det lort der sidder så pisse godt fast inden under det gamle :).. men må se hva jeg gør når den skal males, den ligger nemlig på græsplænen lige pt..

  • #3   30. apr 2014 Det er ik nødvendig at slibe bunden den skal bare ha primer og så males over jeg bruger trillux på de både vi maler på jobbet

  • #4   30. apr 2014 Og du skal da slet ikke bruge vandslibe papir.. Det har intet med det arbejde at gøre.. Og man grunder kun igen hvis man har fjernet den gamle grunder.. Ellers skal man som beskrevet herinde utallige gange, slibe bunden og grunde den med 2 komp epoxy maling 4-6 lag og så en bundmaling bagefter.. Og dette udføres først ganske kort tid inden båden ligges i dammen !

  • #5   2. maj 2014 har været oppe ved et firma i skagen og forhøre mig nu, hvor jeg også købte min paint remover.. de sagde max 2 lag primer derefter sealer og til sidst en enkelt gang sort bund maling, som også havde et smart udtryk. dette skulle minimere revner osv i den færdige bundmaling

  • #6   2. maj 2014 Okay det er selvfølgelig op til dig selv men det er i min verden ikke godt nok..

  • #7   2. maj 2014 han mente bare at hvis man smurte mere på ville det ikk kunne holde fordi laget blev for tykt. men nu må vi se, har ingen erfaring inden for det selv..

  • #8   3. maj 2014 Nej okay så må du jo prøve dig frem.. Vi har dog altid gjort sådan i vores firma og det er også sådan fabrikanterne foreskriver det skal gøres..

Kommentér på:
Udførelse af bundmaling

Annonce