{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.842 visninger | Oprettet:

Haster - Malet med 2 komponent, blevet mat/grimt? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har givet min glasfiber båd 2 komponent maling ((link fjernet) - første lag blev umiddelbart pænt og blankt - men 2 døgn efter har jeg så givet den 2. lag, og det er ikke blevet pænt - det er som om der er små bitte luftbobler over det hele så lakken faktisk bare ligner at jeg har givet den en gang mat vægmaling.

Problemet er jo nok at jeg skulle have grundet - selvom jeg ikke forstår hvorfor den så ikke blev grim allerede ved første lag.

Hvad kan jeg gøre for at redde den nu? - kan jeg slibe den let, og give den et lag af noget, så jeg får en fin blank overflade?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Haster - Malet med 2 komponent, blevet mat/grimt?
  • #1   21. maj 2014 Det lyder som om lakken koger op - sikkert fordi du ikke har overholdt intervallerne mellem lagene, så får opløsningsmidlet i lag nr 2 lag nr 1 til at løsne sig.

Tror desværre du kommer til at slibe det hele ned og grunde forfra

• #2   21. maj 2014 Det er selvfølgelig en god forklaring på hvorfor første lag blev pænt og andet lag blev grimt. Der står dog på bøtten at den er overmalbar efter 8 timer, og overmaling skal ske i løbet af 2 døgn, ellers skal overfladen matslibes og rengøres med cellulosefortynder. Jeg ventede 2 døgn, men måske har solen gjort at det er gået hurtigere.
    Men kan jeg så klare mig nu, med at matslibe overfladen, give rengøre med cellulosefortynder, og så give den et lag maling igen?

• #3   21. maj 2014 Solen har afgjort afhærdet lag 1 hurtigere og dermed gjort det sårbart for lag nr 2.

Tror det bliver svært at få et godt resultat uden at bortslibe den opkogte maling men har ikke så meget erfaring i glasfiber maling.

Men du kan jo prøve, det værste der kan ske er at du får samme resultat smiley

• Nicki R
    Nicki R Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #4   21. maj 2014 Jeg ville prøve at slibe på et lille område og så male igen hvis det bliver godt kan hele båden få samme tur.
    Ellers er det nok at slibe i bund og starte forfra

• #6   22. maj 2014 Jeg har nu forsøgt at slibe let af på et lille område - tørre det godt af med cellulosefortynder, og har derefter givet det et nyt lag 2 komponent maling. Resultatet er egentlig fint, og overfladen er her dagen efter stadig blank, så det går jeg ud fra den bliver ved at være. Jeg vil holde mig til den løsning og gøre det på resten af båden.

kikkiak
    Det lyder fornuftigt! - normalt vil jeg være nervøs for penselstrøg, men hvis jeg fortynder malingen som du forslår, så nivilere den vel sig selv ... jeg har nemlig lidt udfordringer med små bobler når jeg bruger skumgummi-rullen.

• #7   22. maj 2014 Jeg har gerne brugt en lak/maler rulle på 5-10 cm i bredden uden problemer . Med 2 komp. fra Biltema uden problemer , men aldrig i direkte sol

• #8   22. maj 2014 Har du brugt skumgummi ruller, eller "fnug" ruller ala disse:
    http://www.harald-nyborg.dk/images/800/4504.jpg

For jeg prøvede en fnug-rulle, men der røg fluggene af og satte sig i malingen - det kan dog være fordi det var en meget billig rulle ..

• #9   22. maj 2014 Og husk Alt 1 komponent skal væk også .. 2 komp oven på 1 komp. koger også op

• #10   22. maj 2014 Jeg brugte nogen fra byggemarked ,mener det de hed spekter . jeg ruller den ind, et par gange i kraftig maler tape , for at få løse fnug ud ad rullen ..men man skal jo selvfølgelig bruge det man føler for og bedst arbejder med smiley

Kommentér på:
Haster - Malet med 2 komponent, blevet mat/grimt?

Annonce