{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

wakeboard med 25 hk´, 16 fods quicksilver? muligt? {{forumTopicSubject}}

overvejer at købe denne quicksilver 420, 16 fodsbåd, med 25 hk, vil høre om det er muligt at have wakeboard efter denne båd, eller den er for sløv, eller om man kan tune den motor der er på? jeg har nemlig ikke speedbådscertifikat

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wakeboard med 25 hk´, 16 fods quicksilver? muligt?
  • #1   2. jun 2014 vil tro den bliver noget sløv... men lad være med at begynde at tune en motor, det er vigtigt at du har noget der er driftsikkert! Tag dog et speedbådcertifikat - du dør ikke af det! og hvis at det er fordi du bare virkelig har styr på at færdes på vandet og kender alle regler osv. , så er det jo nemt lige at tage det smiley

• #2   3. jun 2014 Jeg tror ikke det er sjovt at komme op på wakeboard efter en 16 fods båd med 25 hk smiley båden kan vel ikke rigtig komme op og plane smiley jeg tror du får meget turbulente strømninger efter båden da båden vil flytte meget vand og derved gøre det svært at benytte båden til leg. jeg vil råde dig til at ofre de 1000 kr et speedbådsatefkiat koster og måske købe en lidt ældre båd med lidt større motor hvis den skal være allaround til både fiskeri og vandsport. Det er bare mit foreslag men der skal nok være andre der har en anden holdning smiley god vind med dit køb håber du finder den rette løsning

• #3   3. jun 2014 Men kom en tur til Sjælland så skal jeg nok rive dig op på wakeboard smiley smiley

• #4   3. jun 2014 Hvorfor skal du ikke have kort, når alle andre skal, der er noget der hedder ansvar..

• #5   3. jun 2014 Kiwi,
    Fordi hans båd ikke kræver et speedbådskørekort.
    Men derfor er det dog stadig en god ide at tage det.

• #7   3. jun 2014 okay tak for de mange svar, i har ret, må hellere få nosset mig sammen til at ´få det kort! den er måske lige sløv nok til formålet smiley

• #8   3. jun 2014 Den duer slet ikke til at trække "legetøj" efter - min vurdering.

• #9   3. jun 2014 Speedbådskørekortet, er en papir-tiger der er lige til at lukke op og sk... i .

Den er ikke meget værd, i den form der er gældende nu.

Det er ultra-nemt at tage, og det er nærmest umuligt at dumpe, selv ved meget store fejl i både den teoretiske og pratiske prøve, da jeg tog kortet, var der en der sejlede den dukke over, der skulle forstille at være "manden over bord" og hun sejlede også meget hårdt ind i boldværket, da hun skulle ligge båden til, og hun var meget dårlig i det hele taget til at håndtere båden, men til alles overraskelse, også hende selv, så bestod hun..

Hele sagen med speedbådskørekort, var en paniklov på et meget omtalt uheld med en speedbåd, hvor en politmand var offer, og som der blev blæst vildt op af pressen, så den dengang siddede regering, hastede en lov igennem, for at lukke munden på den kritiske presse..

Jeg finder ikke det ikke dumt, at skulle have et kørekort til speedbåde, eller andre både, overhovedet ikke, der skulle blot være væsentlig mere udførlig og kompetent undervisning, samt en skrappere teoretisk og praktisk prøve.

Som der er nu, er det alt for let, men der er så bare min mening, og jeg er sikker på, at mange syntes det modsatte...

Så til dig Laust W. Klø bare på, du skal virkligt dumme dig, for at dumpe, og flere steder, giver de beståelsgaranti......

• #10   4. jun 2014 smiley Brumbasse... jeg er helt enig det. Jeg har selv sejlet i speedbåd siden jeg var 13 år ( min Fars og Mors ) har aldrig været ude for noget der har bragt andre i fare, men blev så nød til at tage dette kort i 89, da man ellers ikke kunne leje båd i udlandet uden.
    idag er det vil kun for at have en der kan tage ansvaret hvis der skar noget, og det er vil også ok, men der er mange fjolser der har disse kort og som så ikke ved hvad de laver, og så er der dem som ved hvad de laver, men ikke har kortet.God dag... vi glæder os til pinsen.... smiley

Kommentér på:
wakeboard med 25 hk´, 16 fods quicksilver? muligt?

Annonce