1.568 visninger
|
Oprettet:
Power lift {{forumTopicSubject}}
Hej ville høre om der er nogle her med erfaring inden for power lift og hvad man skal gå efter evt brugt
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 217
Hvis det er manuel, så har mærke og meget andet ikke så meget betydning, men hvis det er hydraulisk, er CMC nogle af de førende og bedste lifte
Manuel, er detwiler særlige gode, da man ikke skal ud og spænde 2 bolte i hver side, som på CMC manuel
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.473
Første betingelse er at vælge den rigtigt båd type osv osv osv
jun 2014
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 9
Ham der har lavet om bygningen ville sætte en xr2 med ca 235 på
maj 2006
Det lyder da spændende ?????
Du kan se billeder og videoer i min profil af den Summersport jeg havde den gik knap 50 knop med en hydraulisk lift på da den gik hurtigst men den blev aldrig helt stabil selvom jeg brugte en masse tid og penge på den ?? jeg stoppede desværre inden jeg fik prøvet med en chopper eller Clever propel og DETTE ville " måske " have været løsningen men den er jo også kostbar så jeg gav op og solgte båden men det var da sjovt men " dyrt "at lege men jeg vil mene at båden bare havde sine fart begrænsninger og hvis den skulle gå stærkere så skulle der laves endnu mere om.
Jeg har set folk herinde med en Shakespeare magna som påstod at deres båd gik 70 knop men det tror jeg bare ikke på med mindre jeg ser det for jeg har sejlet om kap med rigtig mange i de mange år jeg har haft både som ævlede om at deres både gik stærkt men jeg fik da ædt de fleste og de havde ALTID en masse undskyldninger når de tabte hæ hæ.
Jeg ønsker dig al held og lykke med dit projekt og glæder mig til at høre mere om det og hvis der er noget du gerne vil spørge om er du velkommen.
MVH Hasse
maj 2013
Hvis du i forvejen har sådan en voldsom (og meget meget hurtig) båd, ville jeg selv ofre en powerlift...også da du kan justere motorens højde, udenad at skulle have den af hver gang (dejligt i sig selv)
maj 2013
maj 2006
Sig mig engang ! hvad er det for en båd du har ???? jeg sidder og undrer mig over at du giver gode råd som en nybegynder på 16 år ????? man kan Google mange ting og oplysninger på nettet som ser fantastiske ud men OM de virker efter hensigten finder du først ud af bagefter.
maj 2013
Og bare fordi jeg er 16 år, har det ingen ting at gøre med, om jeg har stor eller lille erfaring med bådverdenen... Jeg har en kæmpe interrese i alt med både, og sluger viden til mig for 60 så vel som 20 årige
Bare fordi i andre har haft båd i 10,20,30 år, er der da ingen grund til at tro, at en 16 årig ikke kan have en go' teori.
maj 2006
Nej det er ok og rigtigt nok men jeg havde jo bare lige skrevet og forklaret hvordan min hydrauliske lift virkede og at den ikke var pengene værd fordi den ikke gav det forventede resultat og så kommer du bagefter og skriver at en lift er løsningen og DET er jo forkert ????
maj 2013
Men nu spørg Peter også med fart, men jeg vil lægge mere vægt på de andre ting, som en powerlift kan føre med sig
Hans båd er blevet forbedret drastisk til fart, og ved en større motor (200+) vil en powerlift formodentligt også have anden virkning, end ved de lidt mindre
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Jeg har nemlig også læst en masse om Elevator-lift systemer, og jeg er ikke blevet overbevist om at de er løsningen på ret meget, da det er meget svært at finde begejstrede brugere af sådanne systemer, blandt os almindelige båd-ejere.
Jeg formoder, at den skinne du har fået sat på, er beregnet til at presse luft ind under båden, så den få en luftpude at glide på, som giver meget mindre modstand, og en sådan kræver, foruden vand uden ret meget bølger, også en helt anden type motor, for at udnytte fordelen ved luftpuden optimalt.
Nemlig en motor der er beregnet til at sejle med overfladepropel, men det er jo en større udskrivning, men vil man have fart for enhver pris, så er det sådan man skal gøre..
Man kan selvføgelig også bare komme en meget større motor på, men det giver så igen masser af andre problemer, med vægt og ustabilitet m.m
Du skal regne med, at uanset hvad du gør, så er høj fart på vand = urolig sejlads, og jo mere fart, jo mere urolig båd, især når der er lidt bølger, og i Danmark, vil det sige, stor set altid...
Men som sagt, jeg har ikke selv prøvet en båd med motor-lift, så jeg støtter mig til dem, som har indhøstet erfarringer, ved at prøve dem selv, og når de stort set alle, siger at en lift, ikke er sagen, så vælger jeg at tro mest på dem..
Power lift