{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.773 visninger | Oprettet:

Hvad kan min kammarat forlange for denne båd {{forumTopicSubject}}

Dette er ikke en salgsannonce, og derfor bliver den ikke flyttet til Marked,han er ikke medlem herinde, og jeg sætter den ikke til salg for ham... Bare for lige at tage de kommentar i opløbet, som fejlagtigt tror det er en slags snedig salgsannonce.

En af mine venner, har en Chaparral 162XL Bowrider, han købte den for nogle år siden, sammen med en Evinrude 70 HP, som pludselig ikke kunne trække båden mere, det har senere vist sig, blot at være CDI boksen, som skulle udskiftes, men han er en NOP til alt teknisk og mekanisk, så båden blev blot opmagasineret hos mig, og nu jeg ønsker den væk herfra, da jeg ikke gider have begge han´s både stående, jeg skal bruge pladsen selv, så nu er han tvunget til handling, men det har samtidig skabt en større ueninghed om værdien på den.......

Han har senere til-købt en Yamaha 50 hp, med powertrim, til den, som han så fejlagtigt troede at jeg ville montere for ham smiley

Da han fandt ud af, at det ville jeg ikke, da jeg i alt for mange år, har fungeret som en gratis mekaniker hjælp for ham, blev han lidt fornærmet på mig, og købte så en noget nyere Bowrider, han bare kan sejle i, uden at skulle belemres med tekniske problemer.

Jeg har bedt ham om at fjerne båden, på den ene eller anden måde, feks. ved at sælge den, eller finde et andet sted af have den stående..

Han mener selv, samt flere af han´s venner og familie, (Som intet ved om både) at den nemt burde kunne koste mindst 30 kilo, mens jeg mener at prisen, nok nærmere burde være 25 kilo som den står, men jeg kan ikke rigtigt trænge igennem med det forslag, da han mener, at jeg blot ønsker den solgt for enhver pris, for at få den væk, hvad der ikke er sandt, jeg så gerne at han fik mest muligt ud af den, men jeg gider ikke have den stående længere, bare fordi han´s pris-ønsker er urealitiske...

Hvad mener i ? og er man nødvendigvis en dårlig ven, fordi man i fremtiden ikke vil bruge mere af sin sparsomme fritid, på at skrue i sine venners både, eller lægge plads til alt det skrammel, de ikke selv har plads til derhjemme, men hellere vil bruge dem på sejlads i egen båd og pladsen på egne ting...

Og endnu engang, dette er ikke en salgsannoce, så var den blevet indrykket på markedet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan min kammarat forlange for denne båd
  • #1   17. jun 2014 Båden ser lækker nok ud jo smiley
    Med en gang polering af motor og båd, så tror jeg da godt den kan hjembringe 30.000,-
    Hvis altså motor er monteret og kan starte/sejle smiley

• #2   17. jun 2014 Kommer jo også an på, om traileren er med i prisen... 30 er fair nok for det sæt, hvis den er det smiley

• #3   17. jun 2014 Det er jo hele humlen, jeg vil ikke bruge min tid på at montere motoren for ham, sælger han den, så bliver det som den står på traileren, uden motoren er monteret, og så bliver det nok ikke nemt at få toppris for den......

Traileren er så vidt jeg husker, en Variant 750 og den følger med...

Jeg er lidt forsigtigt med at skrive for meget om den, da den ellers vil blive opfattet som en salgs-annonce, med alle de negative kommentar der følger med...

• #4   17. jun 2014 Så han da for dum din ven der!
    Ikke for at gøre den mere værd end den er, men tror da godt den kan blive solgt for over 30, hvis han ofre nogle penge på, at få motor monteret, og "shine" det hele lidt op smiley vi snakker måske 5000 han kan ofre, og den røger til 30-35.000?

• #6   17. jun 2014 Undskyld Emil, men du har ikke forstået det endnu, den skal ud af min hal, og jeg rører ikke en skrue på den, så prisen vi snakker om, er som jeg har beskrevet, med motoren medfølgende ved siden af..

Han kender ingen der kan montere motoren for ham, udover mig, så det bliver som den er, og det er den pris som er interessant, og ikke den pris den kan opnå, hvis den bliver monteret, poleret osv...

Og der tror jeg, at jeg er nærmere på den pris den kan koste, end den pris han selv mener...

Jeg har bedt ham om at få den fjernet i 2 år, og nu skal den bare væk...

Evinruden følger ikke med, den købte jeg af ham for et par mdr. siden...

• #7   17. jun 2014 Når intet er samlet eller klargjordt er 25 realistisk nok, ville jeg ihvertfald ikke følge mig snydt for.

Men hvis du ikke vil ha' den stående mere, så smid dog motorerne op i båden og kør den væk ( ud til din ven)?
    Ville ha' været lige så hurtigt, som at oprette dette forum.

• #8   17. jun 2014 Jep, jeg kan blot stille den på P.pladsen, foran den udlejnings-ejendom han bor i, så vil den ikke mere være nogens problem, hverken min eller han´s, da den ville være væk før man kan stave til tyveri....

Han er altså min ven gennem mange år, og vil vedblive at være det, jeg er blot træt af at have hans båd opmagasineret, det må være nok, at jeg har han´s nye båd stående.

Hvorfor skulle jeg putte den motor op i den, som jeg har købt af ham, det ville være rigtigt dumt smiley

• #9   17. jun 2014 Dvs en undermotoriseret speedbåd(bevares den kan nok plane) der ikke er samlet.
    mit skøn uklargjort stand
    motor 7-8000
    skrog 10000
    +trailer.. jo 25 er nok meget tæt på

• #10   17. jun 2014 Havde ikke lige læst, at du havde købt evinrude'n smiley

Hvis har pengene, kunne du jo købe den selv, og pille lidt ved den...kunne du godt lave en 10 kilo på smiley
    Ville jeg ha' gjordt! Men bare en idé smiley

• #11   17. jun 2014 Men jo, 25.000, som den står der, er meget realistisk smiley

• #12   17. jun 2014 Jeg tror ikke at den er undermotoriseret, 50 hp passer vist godt til den. da den kun vejer ca. 400 kilo med motor, batteri og det hele, og bare man ikke er mere end 3 til 4 personer i den, så har den nok at gøre med..

Det er jo ikke en stor båd, kun 16 fod, og noget klein bygget, i forhold til de moderne Bowridere, der nemt vejer et ton, og tager kæmpe motorer....

Med den anden motor, var den nærmest farlig, da den var over det hele, og chinewalkede meget, når man gav den max..

• #14   17. jun 2014 Tak for støtten Martin.. Min ven er nu eller vildt sød, og en rigtigt god kammerat, han har bare 10 tommelfingere, og har gang i 1000 andre ting, så alt det med at skulle skrue i en båd, er slet ikke en del af han´s verden..

Han er også lidt handilappet af, at han intet ved om priser på noget som helst, og i denne sag, er der særligt en fra han´s familie, der selv har en gammel plimsoller, der mener at båden er langt over 30 kilo værd, nok nærmere 40 til 50 kilo, og det er han blevet lidt forblændet af, og har derfor svært ved at acceptere, at jeg mener den kun kan koste det halve..

Han vil prøve at sætte den til salg for omkring 30 kilo, og så se hvad der sker..

• #16   17. jun 2014 Ja, der kan du have ret i smiley

Jeg har fået tilladelse til at sælge den af ham for højeste bud, efter jeg vidste ham denne tråd, jeg tror det gav ham lidt røde ører smiley

Så vil han til gengæld give en god 3 retters middag på en god resturant..

• Stefan M
    Stefan M Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Både: 1 Svar: 3
    #17   17. jun 2014 Hej. Jeg er så den grumme kammerat, og jeg ved godt, at jeg har trukket veksler på venskabet, angående alle mine bådprojektor, men jeg kan ikke få mine hænder til at gøre det jeg beder dem om, og jeg kan hverken se eller forstå det åbenlyse, når vi snakker håndværk og mekaniske genstande. Jeg har oprettet min båd, altså den jeg sejler i, og ikke den der er omtalt her i tråden. For at det ikke skal være løgn, så har jeg endnu en speedbåd stående på en trailer, som jeg også har opgivet, hos en anden af mine venner.

• #18   17. jun 2014 Du glemmer lige at nævne de 3 til 4 andre båd-projektor du har haft, som jeg har brugt oceaner af tid på at skrue i, for at gøre dem sejlklare, hvorefter du så har syntes at de var for gamle eller for små, når først have prøvet dem, og derpå solgt dem med fortjenste ....

Du har været meget gavmild med af give gode middage, samt del i din fortjenste, og vi har haft det kanonsjovt, når vi lavede båd sammen, især når jeg skulle lære dig at bruge dine hænder til andet end at lave mad og tæve løs på klaveret, så det er ikke noget jeg bebrejder dig, det er tiden jeg ikke mere vil afse, da jeg hellere vil bruge den mere på mine egne ting i fremtiden, og du er også bekendt med hvorfor ..

• Stefan M
    Stefan M Tilmeldt:
    jun 2014

#20   18. jun 2014 Du har ret Martin, jeg ved det godt, og jeg har aldrig selv ment den var i nærheden af 40 eller 50 tusinde værd..

Den bliver solgt for højeste bud, og der er et pt. på 20.000,- og en med en C5, der måske vil bytte lige over..

• #21   18. jun 2014 c5 e en dårlig handel, det bruger man kun som regnskabs program

• Stefan M
    Stefan M Tilmeldt:
    jun 2014

#22   18. jun 2014 Måske, men jeg gav Christian lov til at handle på minge vegne, og han har lavet en aftale med en person, der har sådan en, den bliver jeg nødt til at stå ved, selv om jeg ellers ikke vil bytte med noget..

Men det er først til mølle, og C5 manden kan ikke før tideligst lørdag, og båden skal være væk senest søndag, så kommer der en med en pose penge før, så bliver den solgt....

• #23   18. jun 2014 ved du noget om hvad båden er godkendt til? hækken ser i mine øjne en smule tynd ud.. kunne ellers godt bruge en bowrider og hægte min 90er over på for at få lidt mere plads

• #24   18. jun 2014 Hej Steffen. Jeg har en Chaparral brocure fra 1990, hvor den er i, og der står at dens egenvægt er 700lbs, som er 317 kg, og at den max må tage 90 hp..

Jeg prøvede den, med en 70 hp, da han lige havde købt den, og jeg syntes at den var over-powered, jeg ville ikke bryde mig om at skulle sejle i den, hvis den fik en 90 hp på.

Min første Speedbåd var en spritny 1988 Global Sceptre med en 50 hp mercury, den sejlede vildt godt, og var meget kvik, kan jeg huske..

• #25   18. jun 2014 min sabre er også sindsyg og stejler lodret hvis jeg giver bundgas fra stillestand, hvis der ikke er hydrofoils på ;). måske globalen har et bedre V-skrog.

hvor bor du henne i landet, kunne godt være jeg kunne komme og kigge?

• #26   19. jun 2014 Silkeborg. Men jeg er ret sikker på, at den er solgt, der kommer en i morgen og kigger på den, som jeg har været i kontakt med telefonisk nogle gange, og han har fået en mere udførlig beskrivelse, end den man kan give i en annonce, og er ikke skræmt væk smiley ,

Men der er også et godt køb, hvis man vil have en billig bowrider, med den pladsfordel der følger med...

Traileren har ikke været til syn endnu, Stefan mangler en vægt-attest fra Variant, som han har købt og betalt for hos dem, for at kunne veje traileren op, til 750 kg, da det er en 750 kg trailer, med 750 aksel og 13" hjul, som blev vejet ned til 500 kg fra ny.

Traileren har ikke kørt mange km, og hvad der får en til at købe en helt ny trailer, til sin båd, og så få den vejet ned, for at spare lidt penge i vægtafgift, men samtidig ikke ville kunne trailes lovligt, da båden den er købt til, vejer ca. 450 kg sejlklar med benzin osv. det går over min forstand....

• #27   19. jun 2014 okay... pb mig hvis den ikke bliver solgt så tager jeg gerne et kig

• #28   19. jun 2014 Hejsa. Den er solgt gennem Gog, og interessen var overvældende, sikkert pga. det var en Bowrider..

• #29   19. jun 2014 Super. så er alle glade smiley

• ole r
    ole r Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #30   19. jun 2014 HEJ Prøv at vende billedet om, hvad ville du selv give som den står nu???
    Hvad ville du give hvis den var fikx og færdig. klargjordt??
    Find lignende både med samme motor hvad koster de? enten klargjordt eller
    u-klargjordt, Find eventuelt hvad en båd koster uden motor, og hvad kan motoren
    sælges til for sig ? og hvad en trailer koster?..
    Det er som med en bil nypoleret klargjort nysynet er jo mere værd end en magen til der ikke er klargjort, så må du kunne frem til et resultat

• #32   20. jun 2014 Hej Martin. Du kommer bare med din campingvogn, vi skal nok finde en plads til den..

Stefan er vist den der er mest glad, nu behøver han ikke mere høre på mit brok over han´s gamle båd, og han har fået lidt penge på lommen smiley

Kommentér på:
Hvad kan min kammarat forlange for denne båd

Annonce