{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Kim M
Kim M
Tilmeldt:
11. nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 114

Smart tabs på jolle? {{forumTopicSubject}}

Har idag erhvervet mig en ældre crescent 425 sport med en 40 hk evinrude. Motoren er uden trim/tilt og den er sat så benet er så langt inde mod hækken som muligt. Synes den stejler en del inden den kommer op i plan, så tænkte om et sæt smart tabs ville hjælpe på så lille en båd.
Hvad mener i??
Har overvejet om benzintanken skulle flyttes så langt ud i stævnen som det nu er muligt, men er ikke klar over om benzinpumpen kan hive brændstof til motoren over sådan en afstand.
Kan det gå at have ca. 4 meter slange??

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Smart tabs på jolle?
  • #1   19. jun 2014 4 meter kan sagtens gå.. men har du ikke et sæt batterier du kan flytte istedet..
    giver samme vægt selv om de er tomme


  • #2   19. jun 2014 Ingen batterier, men det var da en fin ide til ballast! Der er desuden ikke noget batteri i båden, da motoren er med trækstart. Håber lidt det er muligt at montere el start på den, uden at det koster en herregård:-) Men det er en anden snak.
    Synes ideen med de smart tabs er fin, da jeg forhåbentlig så slipper for at flytte vægt frem og tilbage efter hvor mange vi er ude at sejle.


  • #3   20. jun 2014 Slet ingen der har erfaring med smart tabs på små både?
    Tror jeg bestiller nogen og ser om det er noget der virker på min båd:-)


  • #4   26. apr 2015 Har os problemer med tung røv min båd er 17 fod og har 30 hk

    Hvilken smart tabs størrelse ville i anbefale?

    dem der er til 17 fod er regnet med en meget større motor og det vil vel sige at fjeder er kraftigere?

    Skal man så købe dem der er til en mindre båd og motor?


Kommentér på:
Smart tabs på jolle?

Annonce