{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.856 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Sejlads med vandscooter i Natura 2000 område {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg skriver for at høre om nogle af jer noglesinde har fået en bøde for at sejle i området? Og hvis ja hvor stor har den så været?
Jeg sejler omkring 4700 Næstved/Karrebæksminde havn.

(Vi behøves ikke diskutere om forbudet er i orden eller ej, det kan jeg se folk har gjort en del ud af i andre indlæg. Jeg har tænkt mig at sejle lige meget hvilke argumenter for dette fantastiske naturområde der end måtte være..)

Vh
Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sejlads med vandscooter i Natura 2000 område
  • #1   1. jul 2014 Så du sejler i et område selv om det er forbudt... Er det rigtigt forstået ?

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2013

#2   1. jul 2014 Korrekt, den eneste mulighed der er for at komme ud til området hvor det er lovligt. Ca. 3-400 meter i Natura 2000 området.

• #3   1. jul 2014 kender ikke det område der så ved ikke om det er de samme bøder smiley men min kammerat fik en på over 7000 for at sejle i et yngle område her på fyn smiley så det er vist ikke noget de ser så mildt på lige med det der smiley

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2013

#5   1. jul 2014 Okay, tak for svar. Det lyder voldsomt.. smiley håber ikke de er lige så hårde omkring Natura 2000 - men det er de sgu nok...

• #6   2. jul 2014 Jeg sejler i samme område, da det er eneste mulighed for at komme i vandet hernede.
    Overholder fartgrænsen på min vandscooter, hvilket der faktisk ikkke er nogen både der gør.
    Får jeg en bøde, så går jeg helt afgjort videre med den, da det ikke er rimeligt.

profilbillede
  • #7   2. jul 2014 så må jeg vist blande mig.
    for det første er det ikke en lov men en bekendtgørelse, og så kan politiet ikke håndhæve den da de håndhæver love.
    desuden er en vandscooter en båd fremsagt i dom af vesterlandsret og så må en vandscooter sejle der hvor både sejler vel og mærke skal man have speedbåd bevis redningsvest og ikke drukket for meget.
    jeg har været i kontakt med midt og Vestjyllands politi da jeg blev antastet af en borger der ikke mente jeg måtte sejle der hvor jeg sejlede netop pga. det var et Natura 2000 på ca.20x30 km i Limfjorden. de meddelte at de KAN ikke håndhæve en bekendtgørelsen så hvis den øvrige lovgivning var på plads ville de ikke foretage sig noget i sagen.
    bekendtgørelsen er i strid med EU lov (der kører svenske og danske sager om dette emne i retten pt.) og ind til dette er afprøvet ved retten og der er afsagt dom forbeholder jeg mig retten til at sejle der hvor en båd må sejle.
    Nature 2000 område er forbudt for vandscooter pga.
    de manøvrere for godt, støjer og forurener for meget.og at de er under 4 meter.
    en jetbåd styrer på samme måde har ofte to motorer dobbel så meget forurening og 25% mere støj og så er den over 4 meter. det gør at den gerne må sejle der.
    desuden er de fleste vandscooter under 1200-1800ccm og CE mærker
    og de fleste motorbåde er fra 3000 op til 14000ccm, for sejl både er det fra 1500-2/3000ccm med så er der til gengæld næsten 6 gange så mange (57.000 jvnf.DSU.) hvor der er ca. 9-10.000 vandscooter. og ja sejlbåder bruger der motor mere end ejeren selv gå og tror, få når de sejler for motor er det rigtig mange timer, jeg har set og serviceret flere motore hvor timetælleren har stået på 2-3000timer, det er ikke ret mange motorbåde der gør min egen har f.eks. gået 330 timer på 20 år.
    så forureningen re vist et dårligt argument.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2013

#8   2. jul 2014 Dejligt med nogle fyldstgørende svar. Tak. Det er helt til grin at politiet ikke kan håndhæve denne lov. Hvem fa... kan så? Men jeg ser da frem til nogle gode timer på vandet, det kan jo være vi ses en dag Frank...

• #9   2. jul 2014 Åndssvags regler ja men sejl ordenligt 300 meter fra kysten osv så ser jeg heller ingen problemer i at sejle i sådan et natur 2000 område

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2013

#10   2. jul 2014 Ja, jeg sejler efter samme regler som speedbåde, tomgang i havnen, tomgang på vej ud af havnen for at undgå at folk brokker sig - det sker hurtigt når man sejler vandscooter, der er folk hurtigere til at hidse sig op... Jeg sejler selvfølgelig også med speedbådskort, redningsvest osv.

Den eneste regel jeg ikke overholder er reglen om ikke at sejle i Natura 2000.

• #11   2. jul 2014 Min vandscooter kan slet ikke starte hvis man ikke har redningsvest på smiley
    Når jeg sejler igennem Karrebæksminde, så hilser brovagten fint på mig, så ingen problem der. Jeg sejler faktisk nok pænere igennem Karrebæksminde og i kanalen end mange både gør.
    Selv da min makker hoppede hækbælgen på lodsbåden ude på åbent vand, var der kun smil og tommelfingeren opad.
    Så indtil videre sejler jeg roligt igennem Natura 2000 område.

Og til dig Peter, så kig efter en gul Seadoo Xp med en olding bag styret, så er det nemlig mig smiley

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2013

#12   2. jul 2014 Syntes mest det er i Næstved havn jeg har haft problemer med gamle mænd med gamle motorbåde... Jeg prøver at følge dit råd og sejle roligt under broen.

Jeg skal nok kigge efter dig Frank smiley Så må jeg se om jeg kan følge med... Jeg sejler selv Seadoo RxP 215 fra 2008.

• #13   3. jul 2014 Så længe det går ligeud så kan du sagtens følge med, da min kun render omkring 90 kmt.
    Men det kan blive et problem at hænge på når jeg drejer smiley

• #14   3. jul 2014 Igen det er INGEN lov det er en bekendtgørelse og en bekendtgørelse er ikke en lov. og desuden kan naturstyrelsen ikke udstede en lov. der er kun et flertal i folketinget der kan udstede love, dernæst må de ikke stride ikke EU lov.

Kommentér på:
Sejlads med vandscooter i Natura 2000 område

Annonce