{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.807 visninger | Oprettet:

trailer {{forumTopicSubject}}

hejsa alle i dejlige sejler (kollegaer) har lige et spørgsmål til jer mig og en job kollega har snakket om at hente en båd i sverige men hvordan er reglerne for hjemtagelse på 80km/t trailer fra sverige og er der nogle der har erfaring med at hente både derovre er det nemt er der nogle problemer med det og er der noget specielt man skal holde øje med

på forhånd tak

thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  trailer
  • #1   4. jul 2014 Hvis du medbringer en trailer fra DK og med DK plader, for at hente en svensk båd i Sverige, ja så gør du bare det. 100% det samme, som hvis det skete i DK. Priser i Sverige er lidt lavere end i DK. Det eneste problem, er de store afstande man skal køre.

  • #2   4. jul 2014 Hej kim tak for svaret hvad hvis båden er på en svensk trailer med svenske plader
    Kan jeg så køre den hjem og omreg. Den i dk ????


  • #3   4. jul 2014 Nej, du må kun køre den til grænsen på de Svenske plader, derpå skal de af, og du skal have en Dansk prøveplade på den. derpå skal
    du skal en tur forbi synshallen med den, og du skal medbringe de Svenske papir, så er det normalt uden problemer, at få den omreg. på Danske plader..



  • #4   4. jul 2014 man må bare ikke have en båd på når man kører med prøve plader.

  • #5   5. jul 2014 Jo. Min Synhal fortalte mig, at man skulle have en båd på traileren, når man skulle til syn med traileren, selv om det var på prøveplader, ellers kunne de ikke teste påløbsbremserne korrekt m.m

    Og hvis der blev nogen problemer med politiet, skulle man bare bede dem om at kontakte synshallen, så ville de forklare ordensmagten, reglerne, om syn og kørsel med prøveplader på bådtrailere, der skulle til syn..


  • #6   5. jul 2014 en ting er hvad synsmandn godt kunne tænke sig en anden ting er loven.
    det er rigtig det er nemmere at tæste bræmserne med vægt på men ikke nydvendig.
    hvad tror du der sker mad alle de alm.trailere med bræmser skal de også komme til syn med vægt på?
    jeg går ud fra at hvis man henterbår i sverie er det sikker uden for synshal åbnings tid. og han skal jo hller ikk til syn med den lige når han kommer til dk.
    en andenting med prøve plader er noge med astanden de mo komme "hjemme fra''. det skal jo ikke kunne bruget som alternativ ti en rigtig plade jo.


  • #7   5. jul 2014 #5 Selvfølgelig kan man syne en bådtrailer uden båd på.
    Ved godt at mange synshaller gerne vil have at det er en båd på, men det kan de ikke kræve. Har selv synet flere bådtrailere, uden båd på (men ofte fået en kommentar om at de helst så en båd på traileren).


  • #8   5. jul 2014 En synshal kan faktisk oplyse, at de helst ser vægt på en trailer ifm et syn. Men de kan ikke kræve det.
    Så hvis man har aftalt tid med et synssted til sin bådtrailer, og aftalt at det er med en båd på, og det sker med prøveplade. Ja så er det faktisk helt ok i.h.t. Bekendtgørelse om registrering af køretøjer §70. Se nedenstående link.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17024

    Men Thomas skal jo fra Sverige til DK med en svensk båd på en svensk trailer. Og så går det ikke med prøveplade. Medbring en dansk autotrailer, og smid hele skidtet op på den, og kør lovligt hjem.


  • #9   5. jul 2014 Jo, hvis han skal direkte til en synshal med traileren/båd, så må han gerne sætte prøveplader på ved grænsen, og derpå køre lovligt til synshallen.......

Kommentér på:
trailer

Annonce