{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

Holland ->Danmark - What to do? {{forumTopicSubject}}

Hej Bådfolk.

Jeg har fået købt mig en båd i Holland (Nær Amsterdam) og er ved at planlægge turen hjem.
Jeg er ret grøn på sejlads ved den nordvestlige del af Holland og søger derfor hjælp her.
Er her en som kan hjælpe med lidt fif og gode råd?

Der er tale om en 36 fods motorbåd.

Lasse

Kommentarer på:  Holland ->Danmark - What to do?
  • #1   1. okt 2019 Ja få den kørt på en bil. Det andet bliver både dyrt og langsommeligt hvis du spørger mig.
    Men nu står der ikke hvor du skal hen men din profil siger Østjylland og det er langt. smiley

• #2   1. okt 2019 1) Kanal certifikat: http://www.sejlsport.dk/tursejlads/oplevelser/kanalsejlads
    2) Nødmotor hvis uheldet skulle være ude, sørg for at den er stor nok til at kunne manovrere din båd (mindst 10 heste ??)
    3) God anker, dvs ikke et folde anker.
    4) En makker, nogen der vil tage turen med dig.
    5) Vhf radio hvis der ikke er råd til satelit telefon.
    6) Proviant nok til flere dage end turens varighed.
    7) GPS med kort (AIS) .
    8) Flydedragt hvis du er alene og evt. https://www.marinetorvet.dk/viskategori.asp?intActiveMenuChild=572
    Hellere gå med livrem og seler end at ende i avisen..

• #3   3. okt 2019 Hold dig tæt langs kysten burde ikke tage lang tid men dyrt i brændstof nok billigst at få den kørt hjem ellers følg de gode råd folk har kommet med god tur

• #4   3. okt 2019 jeg har sejlet min hjem fra slesvig 54.496581, 9.674703 til Attrup 57.037727, 9.455737 (kopier til google map) vi sejlede 6-7 timer hver dag og det tog 4 dage, den vejer 16500 kg og det kostede mig 400 liter diesel det kan umuligt blive billigere med lastbil, inviter et par kammerater med og nyd turen hjem det er nogle af de bedste timer livet kan tilbyde i gode venners lag. men sejler du fuld gas bliver det selvfølgelig til en anden takst. så vidt jeg ved kan du sejle fra holland på floderne syd om danmark og ud i østersøen, et flodbevis er nem at tage.

• #6   9. okt 2019 Hvor tager man sådan et flod/kanal bevis.?

Kommentér på:
Holland ->Danmark - What to do?

x