{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

70 hk Yamaha 2 takts motor {{forumTopicSubject}}

Hei..... har denne Yamaha påhængsmotor årgang 96 som kun vil tage 3000omdr. Og den sejlede med 5700 før. Men lige pludselig gik den ned til de 3000 omdr imens vi sejlede og Ville ikke længre op, hvad kan problemet være?? Mvh. Nikolaj 9/7-2014


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  70 hk Yamaha 2 takts motor
  • #1   10. jul 2014 På side 102 og 103 i denne manual, finder alle de årsager der evt. måtte være.
    http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/1998/lit-18626-02-90_603.pdf
    Manualen er godt nok til en årgang 1998, men skrevet i 1997. Så jeg tror det meste passer på din motor.
    Når den sejler med 3000 omdr. lyder motor så ellers ok, eller hoster og sprutter den også ?
    For fejlen lugter lidt af fejl i dit alarm system. Får du nogle alarmer ?
    En olie niveauføler, en fejlbehæftet temperaturføler eller en overgang i ledninger til disse, vil automatisk få motoren til at gå ned i omdrejninger.
    Hvis skidt i en karburator, fejl i benzinpumpen, defekt tændspole eller defekte tændrør, vil normalt få motoren til at gå meget ujævn.


  • #2   10. jul 2014 det lyder lidt som om at den ikke for nok luft eller benzin, for vis man presser den (rigtig Længe) nok vil den lige så langsomt stige, men ikke til mere end 4200omdr. og så sker der ellers intet.
    Men der er nemlig ingen ting der lyser i displayet, eller bibber eller noget.
    Prøver lige og skifte tændrørne, og se om det hjælper.
    på forhånd tak smiley


  • #3   10. jul 2014 Så lugter det af mangel på brændstof.
    Sæt den til fuld gas, og se om alle karburatorers spjæld står helt åben.
    Hvis ja, så tror jeg på lort i karburator er årsagen til fejlen. Kan også være defekt benzinpumpe.


  • #4   10. jul 2014 Eller udfald af en cylinder....

  • #5   19. jul 2014 Hej igen, nu har jeg tjekket diverse filter og spjæld åbningen og der var intet skidt eller fejl, men nu kan den slet ikke tage gassen, den kan kun stå i tomgang, kan det ikke skyldes en deffekt benzin pumpe,?? Og hvordan ville man
    kunne tjekke den? ??


Kommentér på:
70 hk Yamaha 2 takts motor

Annonce