{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.157 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G
Tilmeldt:
7. aug 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvad koster det? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg er potentiel ny køber af en bowrider en dags speedbåd til lidt vandsport med ungerne/drengene og en stille tur ud med konen og lidt hvidvin.
Jeg syntes at en med indenbords motor ser fed ud (og det gør konen også).
Hvad skal sådan en koste for at den er relativ problemfri?
Hvad koster det at bakke den i vandet ved en havn pr. gang?
hvad koster forsikring?
hvad koster det at "lege" en eftermiddag med vandski o.l.?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det?
  • #1   13. jul 2014 Hej jeg har et sæt tilslag med drivlinie fra 2012 der max har sejlet 150 timer der med følger brenderup trailer 1300 kg med elspil og en masse andre ting til en fornuftig pris du skal være velkommen til at ringe for mere Info 28780695 med følger også diverse ski og bord mvh Christian

    profilbillede
  • #2   13. jul 2014 Indenbordsmotor er altid lidt dyre i vedligeholdelse en en med påhængsmotor...har haft et par stykker med indenbordsmotor og har brugt alt for mange penge på dem,
    Nu er jeg gået over til påhængsmotor igen og det bliver det ved med at være...så husk det.


  • #3   13. jul 2014 Jeg er ikke ekspert - men et sted skal vi jo starte diskussionen.

    Anskaffelse
    Båd og trailer (og legetøj/veste mm): 100.000
    Trailer kørekort: 7000?
    Speedbåds kort - evt. Duelighedsbevis hvis klubben kræver det: 3000+

    Drift:
    Havn/sejlklub: 5000
    Forsikring: 5000
    Pris for en dag på vandet (ligge stille, vandsport, håndtaget i bund): 750,-

    Vinter-opbevaring/service alt efter muligheder og evner (3000?)
    Bundmaling mm alt efter om du trailer båden eller lader den ligge i.

    Vedligehold af båd og trailer - vel 10% af udstyrets pris pr. år.

    Dertil afskrivningen/tab af værdi.

    Som der står mange andre steder her på boardet - kræver det lidt luft i budgettet. Især fordi vedligehold aldrig er 1000,- pr. mdr. Men en stor udskrivning på een gang (som aldrig passer med din bonus på job lige er blevet udbetalt).


  • Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   13. jul 2014 tai bag m

    er det så sådan at hvis man ofrer 200.000kr på en næsten ny båd - så nedsætter man vedligeholdelsen markant?
    er der sparet på vedligeholdelsen på de ældre både er er til salg, da vedligehold åbenbart er meget dyr?


  • #5   13. jul 2014 Tjaaa køber man nyt er tingene naturligvis mindre slidt og har ikke været udsat for vind og vejr. Det er nok lidt nemmere at planlægge, hvornår udgifterne kommer.

    Service og vinter-konservering koster (alt efter hvad du kan og vil selv).

    Der er også stor forskel på om båden står ude altid, tæt på havnen eller om den står indendørs og opvarmet (især hele vinteren).

    Men igen. Der sker altid noget. Propel/drev på en sten, nye lejer til trailer fordi du kører den i vandet i ny og næ for at få båden op/i. Kaleche bliver slidt. Du laver en rookie-mistake som ny bådejer, sikkerhedsudstyr til båden skal fornys osv osv.

    Ting fucker up..... og båden er ikke sjov, hvis den ikke kan sejle. Sæsonen er kort, så det skal fikses.


  • Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   14. jul 2014 Tak Janus K

    Hvori ligger forskellen i vedligehold mellem indenbordsmotor og udenbordsmotor?. De kører vel lige meget og skal vel vedligeholdes lige meget.


Kommentér på:
Hvad koster det?

Annonce