{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.234 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Afgift på både {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har en kammi der skal ud og invistere i et skiw... Jeg ved at han skal bruge det til at sejle i silkeborgsøerne med, og at han har budgeteret med ca 75K,-

Nu er det så, at vi går og tænker lidt over om det kan betale sig at hente både i udlandet ligesom det kan betale sig med biler/mc'er??? Er der noget at hente??

Det eneste jeg har erfaring med er at hente Mc'er i udlandet og der ved jeg at man kan gå ind på www.skat.dk og finde afgiften på det pågældende køretøj. Er der en side tilsvarende for både???

/Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på både
  • John M
    John M Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Svar: 18
    #1   4. okt 2006 Hej Jan
    Inden for EU kan du hente en båd uden at der skal betales nogen som helst form for afgift, og du skal heller ikke betale moms hvis der er betalt moms i et andet EU land.

• #2   4. okt 2006 Køb af brugt båd indenfor EU område, skal der kun betales skat og moms i et EU land. Du skal bare have en kopi af bådens første faktura, hvor momsbeløb fremgår. Husk at få undersøgt om der er gæld i båden. Få en tro og love erklæring fra sælger og sælgers bankforbindelse. Hvis sælger ikke er villig så hold dig fra købet.
    Du kan selv læse en hel del om import af både, via dette link.
    http://www.baadnyt.dk/default.aspx?Action=ListLetterbox&&Page=5PageSize=5

• #3   5. okt 2006 Mange køber deres nye sejlbåd i tyskland, og spare derved forskellen i moms. Dette kan hurtigt blive en del penge. Så mange gør det, at de på bådmesser skriver prisen på tysk og svensk af denne grund. Der er nogle regler som siger noget i stil med, at hvis den købes i tyskland, skal den ligge i tysk vand min. de første 3 eller 6 måneder.

En folk mennesker henter deres sejlbåde langt væk, hvor folk har sejlet dem hen på langtur. Kender en som lige har købt en super lækker albin til en meget lav pris i grækkenland.

• #4   6. okt 2006 Hej
    Reglerne siger at den skal have været 3 mdr. i udlandet fra ny af, samt have 100 timer på timetæller hvis det f.eks. er en motorbåd.
    Hvis det er en sejlebåd ude motor må man vel gå ud fra at det er nok med de 3 mdr.

• #5   9. okt 2006 Jeg købte min ved en dansk båd forhandler men hentede den i tyskland for der er jo kun 9 % moms, da kørte jeg bag min forhandler hele vejen, som hade båden bag på, udfyldte en stykke papir og kørte hjem igen

Kommentér på:
Afgift på både

Annonce