22.234 visninger
|
Oprettet:
Afgift på både {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg har en kammi der skal ud og invistere i et skiw... Jeg ved at han skal bruge det til at sejle i silkeborgsøerne med, og at han har budgeteret med ca 75K,-
Nu er det så, at vi går og tænker lidt over om det kan betale sig at hente både i udlandet ligesom det kan betale sig med biler/mc'er??? Er der noget at hente??
Det eneste jeg har erfaring med er at hente Mc'er i udlandet og der ved jeg at man kan gå ind på www.skat.dk og finde afgiften på det pågældende køretøj. Er der en side tilsvarende for både???
/Jan
aug 2006
Følger: 1 Svar: 18
Inden for EU kan du hente en båd uden at der skal betales nogen som helst form for afgift, og du skal heller ikke betale moms hvis der er betalt moms i et andet EU land.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.404
Du kan selv læse en hel del om import af både, via dette link.
http://www.baadnyt.dk/default.aspx?Action=ListLetterbox&&Page=5PageSize=5
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 54
En folk mennesker henter deres sejlbåde langt væk, hvor folk har sejlet dem hen på langtur. Kender en som lige har købt en super lækker albin til en meget lav pris i grækkenland.
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Både: 2 Emner: 19 Svar: 134
Reglerne siger at den skal have været 3 mdr. i udlandet fra ny af, samt have 100 timer på timetæller hvis det f.eks. er en motorbåd.
Hvis det er en sejlebåd ude motor må man vel gå ud fra at det er nok med de 3 mdr.
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 15
Afgift på både