{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

Kasper A
Kasper A
Tilmeldt:
21. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Søger hjælp til køb af ny båd {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens jeg står og skal købe båd for første gang og har brug for lidt hjælp.
Båden er en Daycruiser 22 fods.
Chrysler udenbordsmotor 45hk benzin, helt nyrenoveret starter hver gang..
der følger en havnetrailer med.
bådens inder er taget ud og skal bygges op igen, passer mig fint fordi så kan jeg indret den som jeg har lyst..

jeg vil høre hvad jeg skal bruge af certifikater og andre ting for at føre båden lovligt??

og hvad af diverse ting til båden jeg skal have for at den er lovlig

er helt på bar bund og vil blive rigtig glad for al den hjælp jeg kan få, på forhånd mange tak..

Mvh
Kasper Andersen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp til køb af ny båd
  • #1   22. jul 2014 Der skal ikke bruges nogen certifikater(speedbådskort) når båden er så stor og motoren så lille.
    Det er et lovkrav at der er redningsveste til alle mand ombord når du er ude at sejle.

    Det er en rigtig go ide at tá speedbådsbeviset, eller endnu bedre, duelighedsbevis i sejlads for lystsejlere. Hvis du er helt grøn inden for det maritime får du noget grundlæggende viden inden for navigation, søvejsregler osv.


  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   22. jul 2014 Du skal have tak for hjælpen og planen er også at få taget så mange certifikater som muligt og få opbygget en masse viden omkring det at sejle en båd smiley

  • #3   22. jul 2014 Til Kim M : det er ikke rigtigt er båden over 4,5 meter og har en motor over 25,6 heste, er båden helt eller halvplanende skal der kort til.

  • #4   22. jul 2014 @ Peter B
    Ikke korrekt, det tæller også hvor lang båden er i forhold til motorstørrelsen. Se dette link http://www.fritidssejler.dk/speedbaade/Sider/Hvornårkrævesderspeedbådskørekort.aspx


  • #5   22. jul 2014 Har du nogen billeder af båden? Umiddelbart vil jeg mene at 45 hk til 22 fod båd er noget i underkanten. Er det et deplacementskrog er det dog nok ligemeget:-)

    Pøj pøj med det:-)


  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   22. jul 2014 har kigget på en anden båd og ved ikke hvad mærke den er men den er fra 1975 og det er en 21 fods med en arona 10hk diesel motor vægt 1500 og den er af glasfiber skrog helt nyt, indenbordsmotor?

    hvad siger i til den ?

    billed kommer her den 28 da jeg har været henne og kigge på den der..


Kommentér på:
Søger hjælp til køb af ny båd

Annonce